Audi v Evropě končí s plug-in hybridem A3 Sportback e-tron, smůlu mají i další plug-iny

Jan Horčík - 26 Listopad 2018

Nový standard výpočtu spotřeby WLTP nahrazující zastaralé NEDC znamená pro řadu evropských automobilek potíže. Audi kvůli němu ukončilo prodej obou svých plug-in hybridů.Audi a3 sportback e-tron plug-in hybrid

Zatímco evropské automobilky se novému standardu výpočtu spotřeby a emisí WLTP přizpůsobit nestihly, mimoevropská konkurence to překvapivě zvládla.
foto: Audi

Po ukončení prodeje plug-in hybridního SUV Audi Q7 e-tron zařízla ingoldstadtská automobilka i svůj úplně první plug-in hybrid, model Audi A3 Sportback e-tron. Ten přitom teprve nedávno prošel omlazením.

Během následujících 18 měsíců se na trh chystá nová generace vozu, která přijde i s novými pohonnými jednotkami. V současné době tak ale Audi nemá na trhu žádný plug-in hybrid a dokonce ani elektromobil.

Uvedení prvního elektromobilu Audi e-tron bylo zhruba o měsíc odloženo kvůli problémům se softwarem.

Audi ale není v problémech osamoceno. Podle Automotive News musel Volkswagen kvůli WLTP zastavit prodeje Volkswagen Passat GTE i Volkswagen Golf GTE. BMW už nenabízí některé své plug-in hybridy, stejně jako Porsche (Panamera E-Hybrid) a Mercedes-Benz.

Jádro problému spočívá v příliš malých bateriích těchto plug-in hybridních modelů. To má za následek, že auta mají průměrné emise nad 50 g/km. Jiní výrobci se na novou situaci předem připravili. Například Mitsubishi, když nedávno představilo novou verzi Outlander PHEV s 13,8 kWh baterií a emisemi 46 g/km.

InsideEVs, Autocar.co.uk, Automotive News Europe
Zpět na HybridPřidat komentář

Kvůli homologaci stejně zařízli i i3 Rex v Evropě.

Článek je zavádějící. Audi nemá problém s homologací A3 e-tronu, že by nesplnil podmínky homologace. Jednoduše se jim to nevyplatí, vzhledem k nízkému počtu prodejů modelu. Tak ho jednoduše zařízli.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Podle Autocar.co.uk Audi oficiálně říká, že to kvůli prodejům není.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Tady pán od Audi z Vámi odkazovaného článku tvrdí něco jiného:
An Audi spokesperson said: “We will introduce new engine models during changes of generation or product upgrades. Introducing them at this stage in the product lifecycle is not constructive in economic terms.”
Volně bych to přeložil tak, že se jim uprostřed generačního cyklu nevyplatí homologovat stávající pohon, když na obzoru jsou nové generace motorů (které taktéž budou muset projít stejnou homologací)

Ja bych to spis cetl tak, ze se jim nevyplati zavadet novy pohon ted a proto ho zavedou az s generacni obmenou.

EDIT: "Procedural changes" v auto.uk clanku muze byt klidne overhead pri prepinani linky kvuli par kouskum.

---

!! Zaregistrujte se a obdržíte osobního frustrátka na rok zdarma !!
Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

To vždyť to píšu (jen jinými slovy).
Prostě to zařízli ne z důvodů technických (neprojití homologací), ale z důvodů ekonomických (moc malé prodeje, aby se jim to vyplatilo dělat teď, když u nastávající generační obměně motorů tu homologaci budou muset dělat znovu)

Taky už prej nedosáhli na nějaký dotace s tím spojený ...

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zdroj?

https://electrek.co/2018/09/27/german-automakers-stop-selling-bmw-porsche-plug-in-hybrids-losing-subsidy/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Dík za odkaz.
U tý A3 e-tronu je to nicméně zatím spekulace, páč nevíme, zda se v WLTP vejdou pod těch 50g CO2/km a kvůli tomu to zařízli nebo se jim to jen nevyplatí, jak uvádí ten člověk od Audi.
Odpověď nám dá generační obměna motorů, zda tam bude i plugin verze či nikoliv.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No příliš malé baterie.....to ale rozhodně nebyl případ Q7 E-tron, která měla naopak jednu z největších baterií na trhu (a dvoufázové! nabíjení). Je to (pro někoho) takřka ideální auto - přes týden čistě na baterii a o víkendu to mohlo díky naftovému šestiválci tahat i těžký přívěs (auto, koně, karavan, ...apod.)

Je jen otazka času kdy se titulek zkrátí na pouhé : "Audi v Evropě končí"

Ani bych se nedivil, skončí každý, kdo se pořádně neopře do EV a zvlášť v prémiovém segmentu se ten čas krátí o dost rychleji (jen letos budou prodeje EV v své cenové relaci tvořit tak 8 % a to rozhodně už není zanedbatelné). Navíc kolik z vlastníků nového Audi nemá vlastní barák či garáž - možná tak jednotky procent - takže tam je volba pak jasná.

A pak jste se probudil s rukou mezi nohama... :-)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak Audi se nám přestěhovala do Stuttgartu :-)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Šotek, pardon! Opravili jsme. Díky za upozornění.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSNabíječky elektromobilů Circontrol