Audi ruší novou generaci revolučního Audi A2

Jan Horčík - 03 Leden 2013

V roce 2011 představilo německé Audi na autosalonu ve Frankfurtu s velkou pompou novou generaci Audi A2. Tehdejší koncept elektromobilu se měl zhmotnit v roce 2014 jako čistě elektrické auto i plug-in hybrid. Bohužel, Audi plány zrušilo.Audi A2 E-tron 2014

Takhle mohlo Audi A2 E-Tron v roce 2014 vypadat.
foto: Audi

Audi A2 svého času, crossover mezi pětidveřovým hatchbackem a MPV, se vyrábělo v letech 1999 až 2005. Ještě dnes jich po silnicích i v České republice lze pár potkat. Auto vynikalo nízkou spotřebou pod 3 l/100 km.

Toho bylo německými konstruktéry dosaženo díky využití extrémně lehké konstrukce z hliníku zvané Space Frame. Navíc šlo o poměrně malé, přesto prostorné auto – délka 3826 mm, šířka 1673 mm, výška 1553 mm, rozvor 2405 mm. Hmotnost? Od 895 kg do 1030 kg!

Audi A2 1.2 TDI mělo svého času nejnižší koeficient odporu vzduchu na světě – 0,25. Spotřebovalo pouze 2,99 l/100 km. Celkem se této verze vyrobilo 6450 kusů. Do roku 2010 pak bylo v Německu zaregistrováno kolem 70 000 vozů Audi A2.

Audi A2 E-Tron (2014) Audi A2 E-Tron (2014) Audi A2 E-Tron (2014)

Britský magazín Autocar nyní informuje, že kdo se těšil na renesanci modelu se už nedočká. Nové Audi A2 ve verzi elektromobil a plug-in hybrid se mělo stát konkurencí pro elektromobil BMW i3 a elektrické Mercedes-Benz třídy A.

Mimo jiné nuzné prodeje elektromobilů ale Audi od dalšího vývoje údajně zcela odradily. Věčná škoda.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přizdisráči!

Obrázek uživatele honza.t

Audi bych v tomto přirovnal k GM .
Skvělý konstrukční vývojový tým lidí který umí vyvinout auto, které po technické stránce představuje světovou špičku .To nejlepší Nejpokrokovější v oboru automobilismu .Řídí skupina krátkozrakých vysoce přeplacených manageru kteří nedokáží dobře předvídat budoucí vývoj a neumí posoudit význam technologie, produktu v budoucnu .Chybí jim vizionář,jako byl Steve Jobs pro Apple ,který dokáže odhadnout budoucí vývoj trhu .
Aby taky nedopadli jako GM kdy skvělý vývojový tým rozpustí a tito lidé vyvinou skvělý automobil pro jinou Společnost (Tesla).V minulosti se stalo že i skvělý produkt neuspěl protože nebyl správně nabízen ,propagován ,prezentován.Pak jej použijí jiní a tvrdí že je to jejich patent.

Právě že ti manažeři automobilek (zrovna GM asi není nejlepší příklad) asi nejsou tak krátkozrací, když řídí firmu, která existuje mnohdy celé století, vydělává a roste. To je totiž to základní měřítko.

Obrázek uživatele honza.t

Kdyby GM nedostala vládní finanční injekci tak tady dnes není. Taky dostali příkazem vyvinout nové úspornější agregáty s menším obsahem válců .Některé velkooběmové agregáty po intervenci vlády museli přestat vyrábět.(GM tovarny Pontiac a Saturn zbankrotovaly) S Detroitu se kvůli obrovskému propadu výroby odstěhovalo neuvěřitelných 1 milion obyvatel a je přezdíván městem duchu.Jsou tam vylidněné celé čtvrti.A několik tisíc budov čeká na demolici .Výroba GM od roku 1999 klesla o 50%. V sedumdesátých letech po rozhodnutí odstranit airbagy měli taky velké potíže a když se koukneme dál do historie tak je tam toho ještě mnohem více.
http://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors

Proto jsem psal, že GM asi není ten nejlepší příklad.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takovéhle mechanizmy fungují ve všech mastodontních firmách. Vždy převládá tendence upřednostňovat staré osvědčené recepty, před novými riskantními posupy. A to až do okamžiku, kdy alespoň jeden odvážný s novinkou uspěje a prošlape cestu. Po ní se pak vydá celá smečka managerů. Audi není jiné. Jediná vyjímka je Renault/Nissan a to jen díky jedinému člověku ve svém čele - Ghosanovi.
Audi dopadne stejně jako s hybridy. Budou vyčkávat až na "správný okamžik", kdy se prodeje zvednou. A když se tak stane, uvedou s velkou slávou svůj elektromobil, jenomže zjistí, že konkurenci, která celá léta vyvíjela a "testovala na zákaznících" svůj model, už nedokáží konkurovat. Stejně jako s hybridy. Tak půjdou a nakoupí konkurenční technologii. A to je první krok na cestě k druhořadému výrobci. Nerozpoznání trendu je klasickou příčinou pádu i velkých impérií - viz třeba Nokia.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Nokia na tom není zas tak špatně, jak se všeobecně tvrdí. Akcie klesly na minimum, ale v posledních měsících se opět výrazně zvedají. Navíc, i přesto, že ji předhodnil Samsung, stále patří mezi největší výrobce mobilů na světě. Ne všude na světě potřebují smartphone. A svět je velký :). Je to finská společnost, národní chlouba. Myslím, že Finové ji nechtějí nechat zkrachovat. Tomu odpovídají i oznámené plány na propouštění a nové produkty, které jdou ruku v ruce se zvýšením ceny akcií.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Samozřejmě. Nikdo neví, jak to bude s Nokií vypadat za pár let. Třeba se WP jako OS ujme a Nokie může být nakonec jednička. Zrcadlově totéž platí pro Teslu. Dnes technologická jednička a kdo intenzivně nepřipravuje elektromobily vypadá jako zkostnatělý dinosaurus. Ale kdo ví co se stane během několika příštích let. Může to klidně dopadnout i tak, že Tesla krachne, investice do emobility v této formě se ukáží jako nejhloupější nápad pod sluncem a dinosauři budou dál vesele dinosauřit.

U Nokie to právě bylo přesně naopak. Zahodila všechno co uměla dobře a vsadila na systém od MS. Ono se to od stolu hezky kecá, ale taky byste nechtěl být akcionářem nebo dokonce vyhozeným zaměstnancem firmy, která přijde kvůli experimentování s novými technologiemi na buben. Ona Tesla taky nemá zdaleka vyhráno.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?