Audi Q8 TFSI e quattro je nový plug-in hybrid s šestiválcem i baterií

Audi představuje Q8 plug-in hybrid, který nabízí dojezd v elektrickém režimu až 49 km WLTP.

Audi Q8 TFSI e quattro využívá systém pohonu s třílitrovým motorem V6 TFSI a výkonným elektromotorem, které doplňuje sada akumulátorů s kapacitou 17,8 kW.
foto: Audi

Audi Q8 TFSI e quattro, SUV ve stylu kupé, je k dispozici ve dvou výkonových stupních. Q8 55 TFSI e quattro poskytuje celkový nejvyšší výkon 280 kW. Celkový nejvyšší výkon modelu Q8 60 TFSI e quattro je dokonce 340 kW.

Audi pokračuje s modelem Q8 TFSI e quattro ve své elektrifikační ofenzivě. SUV inspirované sportovními kupé je již sedmým modelem s externě nabíjitelným hybridním pohonem, uvedeným od poloviny roku 2019 nově na trh.

Spalovací motor 3.0 TFSI poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k) a maximální točivý moment 450 N.m. V6 splňuje nejaktuálnější emisní normu Euro 6 AP. Synchronní elektromotor s trvalým magnetem dosahuje nejvyššího výkonu 100 kW.

Kompaktní elektromotor je integrován do skříně osmistupňové převodovky tiptronic a společně se spojkou, která propojuje motor 3.0 TFSI s ostatními částmi poháněcího ústrojí, tvoří tzv. hybridní modul.

Pod podlahou zavazadlového prostoru je uložena sada lithium-iontových akumulátorů. Sada je složena ze 104 článků v tenkém fóliovém pouzdru nejnovější generace, rozdělených po osmi do 3 modulů. Vnější pouzdra akumulátorových článků jsou flexibilní.

Sada akumulátorů pojme 17,8 kWh elektrické energie, přičemž každý článek má kapacitu 48 Ah. V porovnání se sadou akumulátorů, s níž byl model Q7 TFSI e quattro uveden v roce 2019 na trh, vzrostla kapacita o 0,5 kWh.

Nyní má i Q7 nejnovější generaci akumulátorů s vyšší kapacitou. Nová sada akumulátorů je navíc kompaktnější a o cca 40 kilogramů lehčí.

Důležitým faktorem, ovlivňujícím kapacitu a výkonnost akumulátorů, je kapalinové chlazení, které je zajišťováno samostatným nízkoteplotním okruhem. V případě potřeby jej lze připojit k okruhu s chladivem klimatizace, nebo zapojit dohromady s druhým nízkoteplotním okruhem, který náleží elektromotoru a výkonové elektronice.

Výkonová elektronika přeměňuje stejnosměrné napětí z vysokonapěťové sady akumulátorů na střídavé napětí pro elektromotor. Při rekuperaci nabíjí stejnosměrným proudem lithium-iontové akumulátory.

Hnací sílu elektromotoru a motoru 3.0 TFSI přenáší rychle a komfortně řadící osmistupňová převodovka tiptronic. Její elektrické olejové čerpadlo zajišťuje mazání i při deaktivovaném zážehovém motoru V6.

Trvalý pohon všech kol quattro používá mezinápravový diferenciál s výhradně mechanickou regulací, který rozděluje hnací sílu mezi přední a zadní nápravu při normální jízdě v poměru 40:60 %.

V případě potřeby přenáší většinu točivého momentu na nápravu s lepší trakcí. Až 85 % hnací síly může směřovat k předním kolům, až 70 % může přenášet zadní náprava.

Audi nabízí SUV ve stylu kupé ve dvou výkonových stupních, které se odlišují mimo jiné strategií podpory spalovacího motoru elektromotorem. Výkonnější varianta, Q8 60 TFSI e quattro, dosahuje s výhradně elektrickým pohonem dojezdu až 48 kilometrů podle metodiky WLTP.

Verze Audi Q8 55 TFSI e quattro má podle WLTP dojezd až 49 kilometrů. Elektromotory mohou zajišťovat pohon ve vlastní režii až do rychlosti 135 km/h.

Audi Q8 60 TFSI e quattro dosahuje celkového nejvyššího výkonu 340 kW a maximálního točivého momentu 700 N.m. Pokud podávají oba pohony svůj maximální výkon, zrychlí SUV z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 240 km/h.

Audi Q8 55 TFSI e quattro poskytuje celkový nejvyšší výkon 280 kW (381 k) a maximální točivý moment 600 N.m. Sprint z klidu na 100 km/h zvládne za 5,8 sekundy, nejvyšší rychlost je rovněž 240 km/h.

tisková zpráva

9 Comments on “Audi Q8 TFSI e quattro je nový plug-in hybrid s šestiválcem i baterií”

Napsat komentář