Audi Q4 Sportsback e-tron: koncept elektromobilu slibuje dojezd 450 km díky 82kWh baterii

Čert aby se ve všech těch e-tronech od Audi vyznal! A teď je tu další novinka: Audi Q4 Sportsback e-tron concept.

Audi Q4 Sportsback e-tron je další plně elektrické malé SUV/CUV mířící na čím dál tím zahuštěnější trh.
foto: Audi

Elektromobil Audi Q4 Sportsback e-tron concept bude pochopitelně vybaven pohonem všech čtyř kol. Slibuje výkon 225 kW, zrychlení 0-100 km/h za 6,3 sekundy a max. rychlost 180 km/h.

Audi se dušuje, že na 82kWh baterii ujede auto až 450 km dle WLTP. Po zkušenostech s prvním Audi e-tron tomu ale tak docela nevěříme.

Audi Q4 Sportsback e-tron

Audi Q4 Sportsback e-tron
foto: Audi

Audi Q4 Sportsback e-tron

Audi Q4 Sportsback e-tron
foto: Audi

Kromě toho ale nabídne Audi model Q4 Sportsback e-tron také ve verzi s nižším výkonem a menší baterií, aby cena auta mohla začít pod 40 000 eury.

Audi Q4 Sportsback e-tron

Audi Q4 Sportsback e-tron
foto: Audi

Auto bude dlouhé 4,60 metru a vysoké 1,60 m. Je tedy o něco kratší, než Tesla Model Y i chystaný Ford Mustand Mach-E, dva hlavní konkurenti.

Elektromobil Audi Q4 Sportsback e-tron má jít na trh koncem roku 2021. Což je další výrazná nevýhoda proti Modelu Y, kterého se za tu dobu prodají určitě nižší stovky tisíc kusů.

tisková zpráva

70 Comments on “Audi Q4 Sportsback e-tron: koncept elektromobilu slibuje dojezd 450 km díky 82kWh baterii”

  1. “ Audi se dušuje, že na 82kWh baterii ujede auto až 450
    “ Audi se dušuje, že na 82kWh baterii ujede auto až 450 km dle WLTP. Po zkušenostech s prvním Audi e-tron tomu ale tak docela nevěříme.”

    Proc by to nemel zvladnout. V produkci podvodnych softwaru jsou odbornici, takze proc by se na palubce pri plnem nabiti baterie nemohlo tech krasnych 450km dojezdu zobrazovat…

          1. Je to tak. Tyhle odhadovane dojezdy jsou fakt k prdu. Staci
            Je to tak. Tyhle odhadovane dojezdy jsou fakt k prdu. Staci kdyz clovek vidi jak moc ovlivni spotrebu jen lehke prevyseni.
            Ja si nechavam zobrazovat procenta a jedine co funguje je to jak to ma vyresene Tesla, kdy vam po zadani cile do navigace spocita s kolika procenty dojedete.

              1. Ja mam teda opacnou nedavnou zkusenost.
                Kdyz jsem jezdil s tim

                Ja mam teda opacnou nedavnou zkusenost.
                Kdyz jsem jezdil s tim eNirem tak jsem se pri jedne ceste rozhodl uverit tem jejich vypoctum (rikal jsem si, treba uz to vylepsili) a nabil jsem v Beroune na Ionity jen asi 80km rezervu. Pak jsem poslednich 40km dojizdel rychlosti 70km/h abych dojel…
                Cil byl holt o necelych 300m vyse.

                1. To chápu vy jezdíte s BEV jako se spalovákem, to skoro
                  To chápu vy jezdíte s BEV jako se spalovákem, to skoro nikdo nedělá. Já jezdím pravidelne trasy a tam se auto dokáže trefit na plus mínus 10 kilometrů. Samozřejmě kdybych najel na dálnici a jel 130 Tak místo 170 kilometrů ujedu 110 to je logické.

                2. Tak to s Nirem ani náhodou. Za tři roky teda udělali velkej
                  Tak to s Nirem ani náhodou. Za tři roky teda udělali velkej pokrok.
                  S ním zase jezdím jako dřív – se spalovákem.
                  Za posledních 10tkm mám průměrnou spotřebu 15,8 kW/100km a to z větší části po dálnicích.

                3. Já počítám, že budu mít s e-Nirem v těchto 20°C
                  Já počítám, že budu mít s e-Nirem v těchto 20°C teplotách průměr 11-12 kWh/100 km, tedy nájezd cca 550 km.

                4. Jestli se ma elektromobilita ujmout musi se dat jezdit s
                  Jestli se ma elektromobilita ujmout musi se dat jezdit s baterkaci jako se spalovakem a jsem rad, ze s eNirem to jde.

                5. Spíš bych napsal „musí se dát jezdit povolenou
                  Spíš bych napsal „musí se dát jezdit povolenou rychlostí“. Samozřejmě ti co jezdí po dálnici co to dá, nebudou s BEV nikdy spokojeni.

                6. Ja rozhodne nejezdim co to da a presto jsou mi limity velmi
                  Ja rozhodne nejezdim co to da a presto jsou mi limity velmi casto na obtiz.
                  Az si nasi zakonodarci vsimnou, ze v Nemecku ac jezdi na spouste useku neomezenou rychlosti tak se tam zadny armagedon nekona a povoli na vybranych usecich alespon 160km/h to bude uleva.

                7. Doufám že nepovolí, lidí tady jezdí jako čuňata už
                  Doufám že nepovolí, lidí tady jezdí jako čuňata už teď, nemyslím si, že je potřeba zvyšovat rychlost na dálnicích. Hodně lidí jezdí 100-120 km/h standardně, to se v Německu moc nevidí. Když se mezi nimi budou proplétat řidiči co zásadně jezdí +20 tak bych ty denně rozházený auta po D1 nechtěl vidět.

                8. V Nemecku se jezdi mimo obec a dalnice standartne
                  V Nemecku se jezdi mimo obec a dalnice standartne 100km/h.
                  Cunat jezdi hodne, to mate pravdu, ale nepoznaji se rozhodne podle toho, ze vas pri vasi osmdesatce predjedou.
                  “denne rozhazeny auta po D1” 🙂 Vy jste tam toho asi moc nenajezdil co?

                  Mnou zminovanych 160 plus tech vasich +20 je 180. Vite, ze v tom Nemecku se jezdi bezne vice nez 200 a pulka aut co tam potkate nejsou ani ti vasi ukazneni Nemci (mimochodem casto taky pekne prasata), ale (zejmena v prihranici) zrovna ti Cesi, pak hodne Polaci atd., a fakt se tam zadny kuzelkovy turnaj kazdy den neodehrava?

                9. Ale v Kobre 11 jsou kuzelky kazdou epizodu, tak to musi byt na
                  Ale v Kobre 11 jsou kuzelky kazdou epizodu, tak to musi byt na nemeckych dalnicich prece peklo, ne? 😀

                10. 🙂
                  Kobru 11 nesleduju, ale jen z toho co jsem zahlídnu jsem

                  🙂
                  Kobru 11 nesleduju, ale jen z toho co jsem zahlídnu jsem si všiml zajímavé věci. Jezdí tam samá pěkná auta, ale jak se v honičce objeví nějaké starší auto, zpravidla Ford Sierra z roku 1988 a podobně, tak skončí na střeše… 🙂

                11. Myslím že jsem jezdil po D1 ještě než jste se narodil,
                  Myslím že jsem jezdil po D1 ještě než jste se narodil, začátkem 70 tých let Praha-Mirošovice). Vždy tam byly dva pruhy jako dnes, vyjma těch pro náklaďáky v kopcích. Každých 14 dní v pátek jsem posledních 20 let musel vyjíždět po D1 čím dál dříve, abych neskončil v koloně po bouračce, poslední 2 roky jsem jezdil už ve 12 hodin, protože pravidelně po 15té hodině byla na D1 mezi 0-70 km bouračka, když nebyla, byl to svátek.

                  Dnes se předjíždí rychlými auty na D1 zásadně vpravo, ideálně v pomalém pruhu. V Německu jsem nikdy neviděl prasárny, které vidím na dálnicích skoro pokaždé a to je vybržďování nebo rychlá jízda těsně za vozidlem z náležitým problikáváním, kličkování mezi pruhy apod. To že poslední 3 roky u nás nehodovost a agrese dle statistiky stoupá to jen dokládá.

                12. Můžu potvrdit. Navíc právě v Německu většina Němců
                  Můžu potvrdit. Navíc právě v Německu většina Němců jezdí tak 130. Povolit větší rychlost v Česku si nedovedu představit co by čeští řidiči předváděli.

                13. To asi jezdím po jiném Německu. Zažil jsem např. že
                  To asi jezdím po jiném Německu. Zažil jsem např. že pravý pruh jel 160km/h a levý 180km/h, oba pruhy vcelku souvislá řada aut.

                  Ono se hlavně v Německu jezdí dle hustoty provozu a případných značek, takže např. kolem Mnichova nejspíš nepojedete 200km/h ani ve 3 ráno a přes den budete občas rád i za 60km/h ale např. na dálnici z Mnichova na Garmisch-Partenkirchen lidi jezdí 180-200 km/h zcela běžně, protože dálnice je tam relativně rovná a hlavně s malým provozem.

                  To nijak nevylučuje, že kdo šetří jede po Německé dálnici 120km/h. Holt pak jede v pravém pruhu a pečlivě kouká do zrcátek než předjede kamion (asi jako já když jedu občas po dálnici na skútru s maximálkou 120km/h).

                14. No já většinou jen projíždím od Plzně okolo Mnichova do
                  No já většinou jen projíždím od Plzně okolo Mnichova do Rakouska a tam jsem to co popisujete nezažil. Jinde je to koukám divočejší.

                15. Jestli nebude ten hlavní problém v tom, že drtivá
                  Jestli nebude ten hlavní problém v tom, že drtivá většina majitelů silných aut v Německu na to auto normálně vydělala, kdežto v čezku zase drtivá většina majitelů na to auto nakradla, nasosala
                  Navíc je obrovský rozdíl v práci policie…

                16. Asi by jste se divil kolik tlumičů a čepů jsem na D1
                  Asi by jste se divil kolik tlumičů a čepů jsem na D1 vytloukl, kolik hodin vystál v kolonách atd.
                  Tahle diskuze asi nemá smysl.

                17. Chápu, ty vaše nájezdy Cheb-Ostrava jsou známé, já na
                  Chápu, ty vaše nájezdy Cheb-Ostrava jsou známé, já na D1 mám naježděno max 200 tis. km za posledních 35 let (dohromady pouhých 900 tis. km), takže ty zkušenosti mám poměrně malé, to najezdíte za 3 roky. Já jsem na D1 pouze jednou píchnul kolo, jinak nula závad, nula pokut za rychlost, nula bodů.

                18. Konkretne na D1 jsem dostal co si pamatuji jedinou pokutu a
                  Konkretne na D1 jsem dostal co si pamatuji jedinou pokutu a nebylo to za rychlost.

                19. V Japonsku je na dalnici max 100km/h, na te nejnovejsi ted na
                  V Japonsku je na dalnici max 100km/h, na te nejnovejsi ted na nekterych usecich testujou 120km/h. Okresky z drtivy vetsiny 50km/h. Ano i mimo mesto. Takze si muzete vazit tech 130km/h co je v CR. 🙂 Vsechno je relativni.

                20. Jj. Ono staci projet Svicarsko tou jejich 120tkou a i ve
                  Jj. Ono staci projet Svicarsko tou jejich 120tkou a i ve Francii si razem pripadate ve 130 jak zavodak. 🙂
                  V Japonsku bych zit nemohl.

                21. No na silnici se cítím bezpečněji v Japonsku. (Ale ani v
                  No na silnici se cítím bezpečněji v Japonsku. (Ale ani v CR to neni z hlediska sveta nejaka katastrofa.) I když ta 50-ka se většinou nedodržuje, to se prostě nedá. Bohuzel to pak vede k tomu ze se nedodrzuje ani ve meste. Bezne se tu jezdi tak 50. (hovorim o rychlostech zobrazovanych na tachometru) A to jsou obcas i useky s 40km/h….vetsinou prujezd vesnici po uzke silnici. Sem tam bypass kde je povolena 60/70. To se tam pak jezdi 80/90. Konec zpravy z dalneho vychodu.

                22. Říká se, že jak kdo žije tak i jezdí, takže je to
                  Říká se, že jak kdo žije tak i jezdí, takže je to opravdu i o zemi kde se nacházíte.
                  Já teda v Japonsku nebyl, ale Evropu mám projetou křížem krážem a jednoznačně nejhorší piloti jsou Irové.
                  Jinak se to dá celkem všude. K mému překvapení i Rumuni jsou dost v pohodě.

                23. Zajímavé, člověk by řekl že to bude jih Evropy. 🙂
                  Zajímavé, člověk by řekl že to bude jih Evropy. 🙂

                24. Italove treba jsou divocaci, ale kdyz prijmete jejich
                  Italove treba jsou divocaci, ale kdyz prijmete jejich strategii, tak vas neohrozi a vlastne zjistite, ze je to u nich na silnici i zabava.
                  Ne fakt jedina zeme kde jsem se bal o auto bylo Irsko. Ti lidi tam nemaji k rizeni zadny vztah. Teda byl jsem tam naposledy v 2008, takze treba se lecos zmenilo, ale tehdy na me delali dojem, ze zrovna vylezli z jeskyni, absolvovali rychlokurz v ovladani auta a hura na silnice…

                25. Zajimavy poznatky, diky. S tou Italii mate pravdu. Zrovna
                  Zajimavy poznatky, diky. S tou Italii mate pravdu. Zrovna minuly rok jsem byl v Bergamu a Leccu (ano, tesne predtim nez TO tam propuklo – samotnymu mi to nejak porad nedochazi) a kdyz kamos Ital pres 60 ridil, porad to s kamoskou komentovali, ale vlastne se pri tom smali, vlastne to odpovida tomu co jste napsal. V Irsku jsem nikdy nebyl. Ale asi nejhorsi jsou vahajici strelci. Obcas i tady v Japonsku.
                  P.S. Pridal jsem do podpisu mapu japonskych nabijecek, kdybyste mel zajem :-).

                26. Pekne. Ta hustota je paradni. Pred par dny jsem byl na
                  Pekne. Ta hustota je paradni. Pred par dny jsem byl na Slovensku a ziral jsem kam se posunuli. Zapadni Slovensko v kazdem vetsim meste nekolik 50kW. Pak prejedete hranice a Uhersky brod nic, Uherske Hradiste se Starym Mestem a Kunovicemi jedna pouze Chademo od EVmapy jinak nic, u nas na zapade Cech je to take pustina. Slovaci nas pekne valcuji.

                  Na te vasi mape je nejlepsi ten rozsypanej caj v popiscich. Vy to umite cist? Predpokladam, ze bez znalosti jejich pisma to tam nemuze byt moc lehke.
                  A v jake casti vlastne zijete?

                27. Ahoj, jestli si dobre pamatuji, Tomas bydli v Nagoji. Skvele
                  Ahoj, jestli si dobre pamatuji, Tomas bydli v Nagoji. Skvele zvlada 3 jazyky a domluvi se peti. Japonstinu ho ucil Jenjuv vzor – Okamura, skoda jen, ze se vic nerozmluvi o sve nazoru na tohoto cloveka, hodne by me zajimal.

                28. Jen strucne. Z toho ze je mistopredsedou snemovny mi neni ani
                  Jen strucne. Z toho ze je mistopredsedou snemovny mi neni ani trochu dobre. Na druhou stranu ma tah na branku, je pracovity a je schopny leckoho k leccemus presvedcit. Coz ze asi prave problem – viz presvedceni volici SPD. Me osobne nijak neublizil. Jeho bratra Hayata znam take, to je opravdu dobry clovek. Vic se tu nechci rozepisovat, neni to navic politicky server. Navic myslim ze si o nem muzete udelat obrazek aniz byste ho znali blize. Myslim ze vysledek bude stejny.

                29. Dekuji, i kdyz bych rad nasal daleko vice informaci a to i o
                  Dekuji, i kdyz bych rad nasal daleko vice informaci a to i o Hayatovi. Videl jsem s nim jednou rozhovor a uchvatila me ta diametralni rozdilnost mezi bratry. Na prvnim miste i rychlost a podbarveni hlasu.

                30. Jo, jsou jako nebe a dudy.
                  Jo, jsou jako nebe a dudy.

                31. OT Ad Japonsko, ja se na sluzebce mnemotechnicky nadrtil, ze
                  OT Ad Japonsko, ja se na sluzebce mnemotechnicky nadrtil, ze potrebuju do stanice „zebrik a pocitac s raketovym motorem“ (mapy metra v latince na nekterych stanicich proste chybely). Takze tady se staci naucit, jak vypada symbol pro chademo 😉

                32. Naucit se da skoro vsechno. Ale je fakt ze na stejnou uroven
                  Naucit se da skoro vsechno. Ale je fakt ze na stejnou uroven jakou jsem se naucil anglicky za 2 roky mi to trvalo asi 5. Nejak extra nadanej myslim nejsem, treba co se tyce pameti.

                33. No ja tam byl jen dva tydny, takze jsem skoncil u toho rict
                  No ja tam byl jen dva tydny, takze jsem skoncil u toho rict koniciva, sajonara, arigato gozajmas a zapamatovat si tech par stanic metra. Ale je fakt, ze ochota Japoncu mluvit anglicky byla dost podobna Francouzum…

                34. To není o ochotě, ale o schopnostech. Pro 90% Japonců když
                  To není o ochotě, ale o schopnostech. Pro 90% Japonců když má anglická věta více než 3 slova, tak už jí nerozumí. Musel jsem se naučit na ulici a u některých kolegů mluvit extrémně jednoduchou angličtinou ve větách o 3 až maximálně 4 slovech. Pak jsem se dokázal domluvit. Je samozřejmě fajn začít nějakým japonským pozdravem či žádostí (Sumimasen).

                  Jinak vlak a metro problém bez znalosti japonské písma není. Problém pro mě bylo používání autobusů, i když dnes když google maps umí plánovat dopravu včetně čísla autobusů už ani to není velký problém (byl jsem tam naposledy loni).

                35. Sice se anglicky učí ve škole ale to nestačí na žádný
                  Sice se anglicky učí ve škole ale to nestačí na žádný jazyk. A pro Japonce je angličtina daleko složitější než pro nás. Jiný pořadí slov, úplně jiná gramatika. Ale kdo chce naučí se. Fakt je že já to nemůžu posoudit ale když tu byla za mnou brácha tak říkal že se anglicky nedomluvil ani na pásový kontrole…

                36. Tak zrovna na letišti (pasovka, „kontrola zavazadel“ i
                  Tak zrovna na letišti (pasovka, „kontrola zavazadel“ i veškerá obsluha a personál letiště) jsem s angličtinou problém nikdy neměl. A co vím od bývalé kolegině (s perfektní angličtinou) co zvažovala tam pracovat, tak nějaká úroveň je tam v podstatě podmínka nutná.

                  V psané formě Japonci anglicky většinou komunikovat umí. Co často neumí je mluvit a rozumět.

                37. On neco umel ale byly tam nejaky problemy s kuframa a fakt
                  On neco umel ale byly tam nejaky problemy s kuframa a fakt jsem to musel telefonem nakonec prekladat. Taky me to bylo trochu divny 🙂

                38. Tak porad lepsi zkusit alespon ty „trislovne vety“ v
                  Tak porad lepsi zkusit alespon ty „trislovne vety“ v anglictine, nez proste rict „no“, alespon kdyz uz od pohledu nejsem ani castecny japonec. Ale clovek se nakonec vzdycky nejak dobere informace kdyz musi 😉
                  Autobusy jsem nezkousel, data v mobilu (pro cizince) byla tenkrat fikce, alespon mi to lide z mistni pobocky tvrdili (uz je to skoro 10 let). Dneska uz to bude dost mozna jinak.

                39. Když jsem tam jezdil já pracovně (2005-2010) tak tam
                  Když jsem tam jezdil já pracovně (2005-2010) tak tam nefungoval ani evropský mobil. Takže plánování výletů znamenalo si v práci na google maps najít cíl, vytisknout potřebné výřezy mapy a pak se „v terénu“ navigovat offline 😉 A po Osace mě stačila mapa pro turisty co jsem si vždy sebral na letišti.

                  Pravda občas to znamelo že jsem třeba k jezeru Biwa za Kyotem dojel na kole jinou cestou kolem jiného kopce než jsem původně plánoval :-).

                  Když pak google začal popisy v mapách zobrazovat pouze japonsky, tak to orientaci posunulo na obtížnější level, ale taky se to dalo.

                40. Asi 40km vychodne od Nagoji, Okazaki. Dokonce se tu vyrabi
                  Asi 40km vychodne od Nagoji, Okazaki. Dokonce se tu vyrabi Outlandery a na sever od nas hned vedle je „nenavidena“ Toyota. To jejich pismo prectu, zalezi na slozitosti textu. S filozofickym traktatem bych mel jiste potiz. Emaily v praci zvladam. Adresu napisu i v ruce ale jinak pisu na pocitaci. Normalne to zadavate foneticky a vybirate slova z nabidky. I Japonci zapominaji psat rukou. Mohl bych se ucit vic ale clovek je holt linej. Ted se snazim si obnovit nemcinu ze stredni skoly.. 🙂 Dokonce jsem tu lital na vetronich, mame to Blanik. Profi bloger nejsem ale par videi kdybyste mel zajem: https://www.youtube.com/channel/UC5v8rbT5mYGkvPDAkuJc7QA

                41. Tak to máte můj obdiv. Na videa kouknu díky.
                  Tak to máte můj obdiv. Na videa kouknu díky.

                42. Ja bych zase nemel nervy na podnikani 🙂 Kazdej mame jiny
                  Ja bych zase nemel nervy na podnikani 🙂 Kazdej mame jiny nadani.

                43. Je fakt, že podnikání v naší zemi je někdy podobná
                  Je fakt, že podnikání v naší zemi je někdy podobná džungle jako ten rozsypaný čaj. 🙂

                44. Ještě k té Toyotě.
                  Já jí určitě nemám v nelibosti.

                  Ještě k té Toyotě.
                  Já jí určitě nemám v nelibosti. Jako jediná se opravdu odedávna snaží o snižování emisí patrně tou nejsprávnější cestou tedy elektrifikací. Je pak logické, že když udělali takový kus práce s hybridy tak se jim do baterkáčů moc nechtělo, ale jak jsem již jednou psal, pokud bych nečuchnul před skoro čtyřmi lety k Tesle patrně bych už teď jezdil v plugin hybridu, a protože ty od Toyoty jsou jednoznačně nejlepší byla by to určitě právě nějaká Toyota nebo Lexus.

                45. Já jsem tedy s Nirem a jeho výpočtem dojezdu maximálně
                  Já jsem tedy s Nirem a jeho výpočtem dojezdu maximálně spokojen. Oproti Leafu je to nebe a peklo.
                  I dvakrát v týdnu jezdím Praha-Plzeň a zpět, takže cca 230 km, z toho skoro 200 po dálnici povolenou rychlostí. Tam průměr 17,5 a zpátky 16kW/100km. Ve dvou lidech. Na těch 230 ujetých km mi odečte cca 250 z dojezdu. Což je oproti Leafu paráda. Mimo dálnice mírně rychlejší než povolenou rychlostí odečítá dokonce méně než ujede. Po městě v normálním provozu úplně v pohodě za 13kW.
                  Za mě maximální spokojenost.

                46. No proti Leafu je eNiro samozrejme o staleti napred. 🙂
                  No proti Leafu je eNiro samozrejme o staleti napred. 🙂

        1. Jak už si v článku povzdechl pan redaktor, Audi s
          Jak už si v článku povzdechl pan redaktor, Audi s označením e-tron udělalo pěkný bordel v nabídce. Tato Q4 je postavena na stejné verzi MEB platformy jako ID4 a Enyaq. Tedy minimálně si hodně pomůže pohonem se synchronním motorem vzadu proti současnému e-tronu. A synchronní pohonné jednotky, minimálně co se týče spotřeby, dává zatím VW obstojně viz e-Golf a e-UP!.

              1. Ano, ale Audi z nějakého důvodu zvolilo pro pohon
                Ano, ale Audi z nějakého důvodu zvolilo pro pohon současného e-tronu pouze asynchronní motory a to navíc s obyč. odlévanou hliníkovou kotvou na rozdíl od měděného obráběného rotoru u Tesly. Jen na tomto pohonu tak e-tron tratí od oka 10% účinnosti proti moderním synchronním strojům.

                MEB platforma má ale již jako primární pohon synchronní stroj (vzadu) a vpředu pak asistenční asynchronní stroj. Právě kombinace těchto dvou strojů se již osvědčila nejen u Tesly jako optimální pro vyvážený poměr: výkon/4WD/účinnost.

                1. Tak je vidět, že se v Audi poučili a Q4 má primární
                  Tak je vidět, že se v Audi poučili a Q4 má primární motor již synchronní i když ten přední je stále asynchronní, proč to netuším.

                2. Tak určitě poučili, koncernu se musí uznat že ideově MEB
                  Tak určitě poučili, koncernu se musí uznat že ideově MEB platformu uchopili dobře. Sjednocení v podstatě pouze jedné varianty elektrické výzbroje napříč koncernem je krok správným směrem. Tedy kategorie „4“, kterou zastupují Audi Q4, Škoda Enyaq, VW ID4 a Seat ??? mají zcela totožný pohon, nabíječky i kapacity baterie.

                  O kategorii menší vozy „3“, kterou zastupují ID3 a Seat e-born pak mají opět totožný pohon, a pouze drobnou variaci v bateriích, kde baterie s nejmenší kapacitou má kvůli ceně o jeden modul méně než u vyšší kategorie „4“. Střední a největší baterie jsou u „3“ i „4“ pak již opět totožné. Jestli se koncernu podaří MEB opravdu vnutit i Fordu tak mají slušně nabito dostat se buď s cenou pod konkurenci, nebo (pro koncern lépe) mít na vozech signifikantně vyšší marži.

                  Co se týče pohonu tak v současné době je nejefektivnější mít ve voze jeden synchronní stroj (přesněji řečeno hybridní synchronní reluktanční stroj s PM). Z hlediska účinnosti až tolik nesejde jestli je vpředu nebo vzadu. Pokud ale chcete ve voze 4WD, tak spolupráce dvou strojů s PM (které nelze odbudit nebo odpojit) se vám bohužel významně podepíše na celkové účinnosti. Jaguar by mohl vyprávět. Porsche si pomohlo vícespojkovou převodovkou, která umožňuje zadní stroj s PM zcela odpojit a jet pouze na přední PM stroj.

                  No a pak už nezbývá moc jiných možností než zkombinovat synchronní stroj s PM s asistenčním asynchronním strojem. Opět z hlediska celkové účinnosti až tolik nezáleží který je vpředu a který vzadu. VW u MEB zvolilo koncepci, kdy hlavní motor bude vždy vzadu, tedy asistenční motor vpředu bude využíván zejména při rekuperaci, čímž částečně vyžehlí zvýšenou hmotnost vozu a pak samozřejmě při kontrole trakce a akceleraci.

      1. Tato Audi Q4 stojí spíše proti Tesla Model Y, který má
        Tato Audi Q4 stojí spíše proti Tesla Model Y, který má mít předpokládaný dojezd 505km WLTP ve srovnatelné AWD konfiguraci. Chce si to počkat na reálné porovnání vozů. Takový Taycan si v reálných testech nakonec nevede tak špatně, zejména vůči jeho WLTP ratingu.

Napsat komentář