Audi si objednalo u LG Chem baterie za stovky milionů dolarů. Informuje o tom agentura Reuters. Audi, součást koncernu Volkswagen, se tak nejspíš plánuje ve velkém zaměřit na výrobu elektrických aut.
Podle Reuters ohlásila jihokorejská společnost LG Chem, že se jí podařilo získat zakázku od německé značky Audi v hodnotě stovek milionů dolarů na výrobu baterií pro plug-in hybridy a mikro-hybridy.
Navíc zástupci LG Chem dodali, že v budoucnu očekávají řadu dalších podobných zakázek od samotného domovského koncernu Volkswagen. Ten má zejména v oblasti plug-in hybridů a čistých elektromobilů velké plány. Naopak o „mikro-hybridech“ se koncern VW téměř nezmiňuje.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Audi bude s novým elektrickým autem prodávat i čistou elektřinu
Navíc, před dvěma měsíci ohlásila společnost LG Chem, že od roku 2016 začne vyrábět baterie pro elektromobily nabízející dojezd až 300 km. Půjde o baterie druhé generace.
Baterie první generace dodává tato jihokorejská společnost např. do automobilek General Motors (Chevrolet Volt), Renault (Renault Zoe), Ford (Ford C-MAX Energi, Ford Focus Electric), Volvo (Volvo V60 Plug-In Hybrid).
Nyní se k výše zmíněným přidá také Volkswagen. Ten přitom v současné době odebírá baterie pro své plug-in hybridy a elektromobily (Volkswagen e-Up!, Volkswagen e-Golf) od společnosti Panasonic. Panasonic spolupracuje s americkou automobilkou Tesla Motors na vybudování giga-továrny na výrobu baterií v americké Nevadě.
Právě tato nová továrna Tesla Motors by se do roku 2020 mohla stát klíčovým konkurentem LG Chem. Chce totiž srazit cenu vyráběných baterií na méně než $100 za 1 kWh.
Já nevím jestli jste
Já nevím jestli jste zachytili to co se píše na začátku tohodle článku:
xxx parlamentnilisty cz/arena/monitor/S-Babisem-bych-na-jachtu-nejel-rika-sef-CEZu-A-vysvetluje-jak-to-bylo-s-darky-pro-Nagyovou-315085
…v původním článku se ještě píše že „ČEZ vyjednává s firmami disponujícími novými technologiemi“.
Aspoň já parlamentní
Aspoň já parlamentní listy zásadně nečtu 😉
Půvudní článek byl v MF
Půvudní článek byl v MF DNES…
Tesi ma, ze vidim LG Chem
Tesi ma, ze vidim LG Chem rozsirovat svoje portfolio na tento segment trhu. Aspon nam nehrozi, ze Panasonic (Tesla) bude mat monopol. To by cenam nepomohlo.
Pakliže bude po něčem
Pakliže bude po něčem velká poptávka, pak monopol je vysoce nepravděpodobný.
treba jako poptavka po
treba jako poptavka po operacnich systemech? 😀
A on snad existuje v OS
A on snad existuje v OS monopol? To, že některý producent dominuje není věcí monopolu, ale oblíbenosti. A to souvisí s dalším faktem, že SW je věc, kterou lze produkovat v podstatě v neomezeném množství v jakémkoliv čase, což se diametrálně liší od baterií, že 😉
a kdyby Panasonic dominoval
a kdyby Panasonic dominoval bateriim pro EV, tak by to nebyl monopol?
„Aspon nam nehrozi, ze Panasonic (Tesla) bude mat monopol.„
Dominance ale není monopol
Dominance ale není monopol v pravém slova smyslu. A jak píšu pakliže poptávka převyšuje nabídku, zvlášť u produktu, který nelze neomezeně množit tak jako SW, pak přirozené tržní síly způsobí zrod spousty nových výrobců, protože monopolista není schopný produkci skokově zvýšit ze dne na den a poptávku tak pokrýt.
Samozřejmě otázka zůstává, zda ona gigatovárna bude mít svojí produkci vykrytou poptávkou, ale dle mě bude a to bohatě.
No také jsou ovšem studie
No také jsou ovšem studie opačného ražení, a to že Panasonic sice bude mít monopol, ale nebude vědět co s ním..
námět na článek?
stovky milionu dolaru za
stovky milionu dolaru za baterie neni zrovna moc… ale uz to neni ani malo.
napr: $200.000.000 / 150 $/kWh / 85 kWh/auto = 15.686 ciste elektrickych aut s dojezdem Tesly. Na tom je videt, ze se zadny cisty elektromobil s velkym dojezdem asi nechysta… Anebo aspon ne ve velkem mnozstvi. Spis to budou zase jen male autka nebo plug-in hybridy 🙁
PS: klidne si dosadte svoje hodnoty, ja se neurazim 🙂
Ak sa podari zrazit cenu na
Ak sa podari zrazit cenu na 100 ale aj na 150 usd..tak po roku 2020 v spojení z fotovoltaikou sa mozu zacat ludia odpajat od energetickych sietii.
To si myslím také a
To si myslím také a možná, že by to mohlo být i dříve. Jenom se obávám, že nám tuhle vizi distributoři ještě osladí. Zisky jim půjdou dolů. 🙁
obavam se ze to nebude tak
obavam se ze to nebude tak snadne, v zime vam fotovoltaika moc neda (tak 1/4 toho co v lete). Takze krome baterii by jste to musel spojit s kogeneraci. Vetsina lidi nebude mit chut se odpojit, museli by tim neco ziskat a ja nevidim co… jen by tim ztratili moznost zalohy ze strany site.
Většina rodinných domů
Většina rodinných domů má kotel, jako energetickou centrálu v domě, takže jsou nezávislé na rozvodech tepla. Rozvod tepla je nejdražší, ale ani rozvody dalších energií nejsou zadarmo. Podobně domy blízké budoucnosti, jak budou schopné čerpat a akumulovat energii z prostředí, či místních obnovitelných zdrojů, budou mít namísto kotle energetickou centrálu a budou nezávislé na rozvodu i dalších energií. Jestli takovéto domovní energetické centrály budou obsahovat kolektory, FV panely, baterie, tepelná čerpadla, kogeneraci nebo palivový článek dnes těžko říci, ale určitě se jednotlivé zdroje budou dále integrovat. Jestli se domácnosti odpojí záleží čistě na aktuálních cenových poměrech, ale není to vyloučeno.
Podobně se rozbíhá trend pořizovat si vlastní kogenerační výroby energií i u továren, protože díky společné výrobě elektřiny a tepla dokáží cenově kokurovat rozvodným firmám.
aj v članku sa píše, že
aj v članku sa píše, že podpísali zmluvu na pluginhybridy a mikrohybridy, teda to nebude 15tis elektromobilov, ale napr. 150.000 pluginov.
Príplatok za ne bude ešte stále asi veľký, ale nevadí ja hovorím supeeer, už o par rokov bude bežné kupovať jazdené plugy za normálne peniaze.
outlander, volt, VW, volvo, méďa, BMW, toyota a monoho a mnoho ďalších….krásne sa nám to rozrastá 🙂
Nevidím tam nikde zmienku
Nevidím tam nikde zmienku na koľko rokov to je – možno zle čítam. Ak je to na rok, tak to považujem za prvý malý krok správnym smerom.
Plnohodnotné auto na úrovni model S bez rýchlodobíjania nad 100KW/hod podľa mňa nemá podľa zmysel, keďže som nikde nazachytil od VW, alebo iných mimo Tesly zmienku o takomto projekte odhadujem, že pôjde o niečo na úrovni volt, alebo BMW I3. Prius plug in sa mi ako životaschopný nejaví, baterka je tam už príliš malá a jej dobíjanie musí byť otrava. Možno keby do A3 a Golfa dali 40kWh, tak potom by sa to dalo nazvať pokrokom, ale tak ako píšete, na to je ten objem príliš malý.