Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100TEST
Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100
Autosalon Ženeva 2012: Toyota FT-BhAUTO
Autosalon Ženeva 2012: Toyota FT-Bh
Elektroskůtr - za kolik, jaký a kdy koupitDOPRAVA
Elektroskůtr - za kolik, jaký a kdy koupit
Toyota Yaris - konečně levný hybrid!AUTO
Toyota Yaris - konečně levný hybrid!

Audi představuje nadupané elektrokolo

Jan Horčík - 21 Květen 2012

Audi následuje Daimler a představuje vlastní elektrokolo. Jmenuje se Wörthersee a max. rychlost je 80 km/h. Na jedno nabití ujede 50 km až 70 km. Nic pro víkendové rodinné vyjížďky!elektrokolo Audi e-bike Wörthersee

Audi je po Daimleru další německá automobilka, která se dere do cyklistiky. První elektrokolo Audi rozhodně není žádné ořezávátko.
foto: Audi

“Podobně jako v motoristických závodech: plně zaměřeno na maximální výkon,” píše se v tiskové zprávě Audi o novém elektrickém kole a už z toho je jasné kam Audi míří. Natož po nedávném nákupu italské chluby jménem Ducati. Rám, vidlice i kola jsou vyrobena z karbonu.

Wolfgang Egger, šéf designu Audi, komentoval nové elektrokolo slovy “Striktní funkcionalita a extrémní zábavnost jsou přední principy návrhu”. Prezentace nového elektrického jízdního kola začnou kde jinde než v Rakousku ve městě Wörthersee.

“Při vývoji a návrhu Audi e-bike Wörthersee jsme čerpali především z designových principů motoristického sportu,” přiznává Hendrik Schaefers, jeden z pracovníků Concept Design Studio v Mnichově, kde návrh kola vznikal.

Lithium-iontové baterie je integrována do rámu a plné dobití jí trva 2,5 hodiny. Rám, vidlice i 26″ kola jsou vyrobena z CFRP, tedy polymeru vyztužených uhlíkovými vlákny. Navíc je kolo oblepeno proužky diod, což vytváří okamžitě rozpoznatelný vzor Audi.

elektrokolo Audi Wörthersee elektrokolo Audi Wörthersee elektrokolo Audi Wörthersee

Designéři Audi zapracovali do kola všechny aktuální “trendy” a technologie, které v automobilce využívají. Kromě e-tron tam najdeme i spoustu konektivity. Dotykový “palubní” počítač se dokáže okamžitě propojit s jezdcovým chytrým telefonem.

Díky tomu je informační systém kola schopen např. přenášet video z kamery umístěné v helmě okamžitě na internet. Cyklista má na výběr z pěti jízdních módů – mimo jiné čisté šlapání, čistě elektrický pohon, anebo šlapání doplněné výpomocí motoru (klasický pedelec).

Max. výkon elektromotoru kola je 2,3 kW, kolo celkem váží 21 kg (mimo elektronických komponent 11 kg). Například rám váží pouze 1,6 kg, ráfky po 600 g.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěknej disain,
zajímalo by mě estli kdyš to sestavila automobilka audi tak jestli to má ABS
Kdy de do výroby

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektrické bicykle sú definované v zákone - majú výkon do 250W. Všetko nad je iná kategória.
Bicykel od Audi je podľa výkonu el. motora moped - takže vodičák a ďaľšie náležitosti s tým súvisiace...
Rýchlosť 80km/h nie je srandovná a dúfam, že aj v Nemecku dostanú rozum a teda toto vozidlo podobne zaradia.

Chudák grafik, tak pěkně to nadesignoval a oni mu ty pracovní rendery sebrali a publikovali ještě dřív než tam stihl dodělat sedlo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to určitě nebylo.
viz skutrmania.cz/clanek/331-audi-e-bike-wrthersee.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aj tak to musí byť veľmi nepríjemné sedenie, veď to nie je ani sedadlo, ale poťah na tyči. V tej 80-ke a ešte bez blatníkov to musí byť ohromne pohodlné.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Konečně kolo pro mě !

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aspoň niekto obľubuje sedenie "na štangli" :D A ešte stoja za povšimnutie kolesá bez blatníkov. V tej rýchlosti to musí byť pekný adrenalín :D

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

zajímavé články