Audi představuje Audi A3 Sportback g-tron na CNG

Jan Horčík - 04 Březen 2013

Volkswagen se vydal cestou alternativ. Neomezuje se jen na hybridy, plug-in hybridy či elektromobily, zajímají ho také auta na plyn. Konkrétně . Značka Audi aktuálně představuje model Audi A3 Sportback G-Tron, původně známý jako .auto Audi A3 Sportback g-tron auto na plyn CNG syntetický zemní plyn

Audi A3 TCNG se teď jmenuje Sportback g-tron. Jezdí na syntetický stlačený zemní plyn (CNG) zvaný e-gas. Ten si Audi vyrábí ve vlastní továrně z obnovitelných zdrojů energie.
foto: Audi

Audi staví ekologickou továrnu na výrobu zemního plynu. Jde o syntetický plyn vyráběný za pomoci obnovitelných zdrojů energie, především elektřiny z větrných elektráren. Plyn je určený právě pro pohon nových vozů na plyn. Audi A3 Sportback g-tron půjde na trh na konci letošního roku.

Pětidveřový kompakt bude mít dvě nádrže ukryté pod zavazadelníkem. Každá z nich pojm až 7 kg CNG při max. tlaku 200 barů. Každá nádrž váží pouze 27 kg, čehož automobilka dosáhla využitím několika vrstev pokročilých materiálů.

Bezpečné nádrže

První je polyamidový polymer, druhá vrstva je CFRP, ta dodává pevnost, třetí je pak GFRP, ta zase chrání před poškozením zvnějšku.

Další zajímavou inovativní komponentou je elektronický regulátor tlaku plynu. Komplaktní lehké začízení snižuje tlak plynu na 5 až 9 barů, a to ve dvou fázích. Čistě CNG autu celkově dává dojezd 400 km, benzinová nádrž přidává dalších 900 km.

Celkový dojezd modelu Audi A3 Sportback g-tron tak bude úctyhodných 1300 km. To je srovnatelné s TDI verzemi. O tom kolik máte plynu v každé ze dvou nádrží vás pochopitelně bude auto informovat přehledně na přístrojové desce.

Snížení emisí

Ústí všech nádrží jsou ukryta pod jednou krytkou. Hlavní pohonnou jednotkou vozu je 1,4l TFSI motor s výkonem 110 koní a 200 Nm. Max. rychlost je 190 km/h při zrychlení 0 – 100 km/h během 11 vteřin. Spotřeba plynu je v průměru 3,5 kg/100 km.

Audi je díky své továrně na syntetický zemní plyn, kterému říká “e-gas”, první automobilkou na světě, které se podařilo zvládnout celý řetězec od udržitelné výroby paliva po výrobu a prodej samotných automobilů.

Mimochodem, vedlejším produktem výroby e-gas je vodík, který bezpochyby také najde své využití. Továrna v německém Werlte vyrobí každý rok asi 1000 m3 plynu. To bude stačit, aby 1500 vozů Audi A3 Sportback g-tron ujelo ročně 15 000 km. Přímé i nepřímé emise takového auta pak budou poze 30 g/km.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Taky mi přijdou vtipné ty nádrže na CNG, tak je tedy máme z kompozitu nicmoc pro masovou výrobu a tím jsme učetřili kolik, tak 5kg hmotnosti oproti ocelové? při ceně o 1000% vyšší.. no hlavně že jsme zase o krok před nimi.

Jedna hloupá otázka od neznalého, ten motor může spalovat jen ten "Audi e-gas" nebo i "běžné CNG"? Jako kupovat si auto s tím, že existuje pouze jeden výrobce paliva mi nepříjde zrovna dobrá motivace ke koupi.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

škoda že to není dieselový motor... ten má místo 30% účinnosti (benzínový )účinnost 40 % - menší spotřeba a diesely jsou také hbitější (vyšší točivý moment )

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chvalabohu že to nie je dieselový motor. Posledné štúdie ukazujú že diesle sú zdraviu nebezpečné. A okrem iného si neviem predstaviť ako spaľovať CNG v dieselovom motore.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo dříve... starý čoudivý diesely... už dnes a do budoucna to s nimi však vypadá naopak lépe ( AdBlue... ), než z benzínovejma... a stejně, kdyby se k motorům instalovalo zařízení, které pracuje jako naše plíce - zachycuje kyslík do naší krve - v tomto případě by šlo do motoru 100% kyslíku, nevznikaly by ŽÁDNÝ škodliviny jako u dýchání(palivo by se 100% spálilo na neškodnej CO2 A vodu.... vyšší výkon
, a oxidy dusíku by vzniknout nemohly.. když by tam šel jen kyslík
(vzduch tvoří 21% kyslíku, 78% dusíku a 1% vzác. plynů )... i spalovací motory by v tomto mohly mít budoucnost... kdy není elektřina ( elektromotory), tam se doveze biopalivo z rostlin, nebo synteticky vyrobeno z přebytkové elektřiny...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já měl právě zato, že úprava dieselového motoru na pohon na CNG tak složitá není. Minimálně v Prase jezdí spouta busů MHD na zemní plyn a ty motory jsou určitě původně dieselové...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale hej, nie je zložitá. Najprv sa prerobia na benzínové a potom na CNG :-). CNG už z princípu nemôže fungovať v dieselových motoroch, kde k výbuchu zmesi dochádza stlačením a nie zapálením iskrou ako v benzínových. To by sa CNG ani nedal tlakovať do tých nádrží.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aha, tak dík za objasnění, teď si připadám jak totální trdlo ;-) Ale dává to logiku, co píšeš...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Priznať si nevedomosť je prejavom inteligencie, takže v pohode.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dnešní hodnoty účinnosti jsou v jiných hodnotách. Toto jsou čísla staré již pár desetiletí!!!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavnou pointou je vyhnúť sa dízlu ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ahoj Honzo, tam by mělo být aspoň 1000tis.m3 na tu spotřebu, to by jinak měli spotřebu 0,67m3 a to by byl mega fičák :) Jinak pěkné :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velka skoda, ze motor nema 150k ako v Passate, bolo by to skvele auto. Takto je to opat nuda, aj ked super alternativa voci dieslu.

Cena nie je znama?

p.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Cenu zatím neznáme. Možná se dozvíme v Ženevě.

---

šéfredaktor Hybrid.cz


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol