Audi quattro se vrací na závodní dráhu. Tentokrát v podobě Audi R18 e-tron quattro, závodního vozu, který byl v premiéře představen v Mnichově. Čtyřkolka s diesel–hybridním pohonem je určena pro závody 24 hodin Le Mans.
foto: Audi
Vývoj projektu e-tron quattro pro automobilové závody začal v únoru 2010. Během 18 měsíců se technikům podařilo přejít od konceptů k prvním testům. Audi R18 e-tron Quattro je prvním vozem pro Le Mans, který kombinuje vysoce výkonný TDI motor se systémem hybridního pohonu.
VIDEO: Audi začíná pilotní test elektromobilů, včetně bezdrátového dobíjení
Svůj debut zažije auto 5. května v šestihodinovém závodě Spa-Francorchamps v Belgii a následně bude bojovat o celkové vítězství ve 24 hodin Le Mans ve Francii ve dnech 16. a 17. června. Jednu nápravu vozu Audi R18 e-tron Quattro pohání TDI motor, druhou nápravu elektromotory.
Podle inženýrů Audi jde zároveň o otestování zcela nové technologie na závodní dráze předtím, než ji pustí do sériově vyráběných aut.
Jinými slovy, Audi připravuje diesel-hybridní sériové hybridy? Zajímavé na novém závodní autě je i využití setrvačníku, kam se ukládá přebytečná energie při brzdění. Dieselový šestiválec má výkon 375 kW.
Souběžně s quattro e-tron vznikal druhý vůz, a to R18 ultra. Ten je nejlehčím prototypem Audi pro Le Mans jaký kdy byl vyroben. Za to může např. převodovka zabalená do kompozitu z uhlíkových vláken. Závody Le Mans v červnu pojedou dva vozy e-tron a dva vozy ultra.