Audi představilo na CES 2020 studii empatického elektromobilu AI:ME

redakce - 08 Leden 2020

Stačí otevřít dveře, posadit se, a uniknout tak stresu velkoměsta. Audi AI:ME s funkcí autonomní jízdy se promění v „třetí životní prostor“ po domově a pracovišti, který zná přání a požadavky svých uživatelů.CES je jedním z největších odborných veletrhů zábavní elektroniky na světě a pravidelně se na něm objevují budoucí trendy. Letošní ročník CES se koná od 7. do 10. ledna 2020 v Las Vegas.

CES je jedním z největších odborných veletrhů zábavní elektroniky na světě a pravidelně se na něm objevují budoucí trendy. Letošní ročník CES se koná od 7. do 10. ledna 2020 v Las Vegas.
foto: Audi

Cestující mohou intuitivně komunikovat se studií prostřednictvím pohledu. Tímto způsobem si lze například objednat oblíbený pokrm. AI:ME se postará o dobrý pocit cestujících i v dalších oblastech. Brýle s virtuální realitou, umístěné v automobilu, umožní cestujícím virtuální let nad pozoruhodnou horskou krajinou.

Technologie v reálném čase přizpůsobuje virtuální zobrazení jízdě automobilu. Výsledkem je naprosto uvolněná atmosféra při řízení a kompletní izolace řidiče od hektického všedního dne.

Do reality se vrátí až v cíli: objednané jídlo bylo dodáno ve smluvenou dobu, a to díky koordinaci vozidla AI:ME na základě osobních preferencí uživatele a navigačních dat vozidla. Tento koncept vnímavého partnera pro mobilitu mohou novináři na veletrhu CES 2020 testovat během automatizované jízdy.

Koncept elektromobilu Audi AI:ME

Koncept elektromobilu Audi AI:ME
foto: Audi

Může existovat chápavý, či dokonce empatický automobil? „Audi Intelligence Experience“ dokazuje, že ano. Automobil zná svého uživatele a jeho zvyklosti – a inteligentními funkcemi i využíváním umělé inteligence zvyšuje úroveň bezpečnosti a komfortu cestujících.

Již aktuální generace systémů MMI zahrnuje navigační funkci se schopností učit se. Preferované cíle se ukládají do paměti a systém je propojuje s datem, časem a aktuálním stavem dopravy. Na základě toho pak sestavuje návrhy tras.

Budoucí automobil bude navíc schopen precizně analyzovat, jaké funkce a nastavení jeho uživatel upřednostňuje – od polohy sedadla přes nastavení multimediálního systému, navigace a teploty až po parfémování interiéru.

Empatické Audi bude po krátké době znát preference uživatele a bude jim vycházet automaticky vstříc. Na přání bude mít dokonce přehled o aktuálním zdravotním stavu řidiče na základě sledování jeho stylu řízení a životních funkcí. Návštěvníci veletrhu CES 2020 se mohou se zásadními funkcemi systému Audi Intelligence Experience seznámit ve vystaveném prototypu.

AI:ME

AI:ME
foto: Audi

Navigační šipka, která ukazuje přesně do vedlejší ulice, v níž se nachází cíl – to se stane realitou již v roce 2020 v jednom exponátu díky průhledovému displeji s prostorovým zobrazováním smíšené reality. Audi vystavuje na veletrhu CES novou technologii, vyvinutou se společností Samsung.

Stejně jako u televize 3D jsou vytvářeny dva pohledy na každý obraz: jeden pixel pro levé oko a sousední pixel pro pravé oko. Řidič má dojem, že se obrazy průhledového displeje 3D se smíšenou realitou vznášejí ve vzdálenosti 8 až 10 metrů.

AI:ME

AI:ME
foto: Audi

Speciální zobrazení dokáže zvětšit zdánlivou vzdálenost dokonce na více než 70 metrů. Díky tomu nedochází k namáhání očí, které mohou zůstat zaostřeny na dálku.

Další inovací je variabilní transparentní displej. Zobrazovací plocha má výšku 15 cm a šířku 122 cm. Displej je částečně zasunutý do přístrojové desky. Uživatelům nabízí dvě úrovně – transparentní displej OLED a mimořádně černou vrstvu.

Díky tomu zůstávají části displeje, které nejsou využívány k zobrazování informací, průhledné. Vizuálně tak vzniká dojem skleněné plochy, která nebrání výhledu na vozovku.

Budoucnost automobilu je zcela elektrická a inteligentně síťově propojená

Současné modely Audi nabízejí konektivitu nejvyšší úrovně, která je víc než jen hudbou budoucnosti. Jejím srdcem je nová, třetí generace modulární platformy MIB 3 pro informační a zábavní systémy.

Hlavní procesor pracuje desetkrát rychleji než procesor platformy MIB 2. Výsledkem jsou významná zlepšení například při plánování trasy a při předvídání stavu dopravy. Audi prezentuje na veletrhu CES 2020 také nejnovější inovace v oblasti osvětlovací techniky. Přepadne-li řidiče únava, může pomoci speciální světlo.

AI:ME

AI:ME
foto: Audi

Povzbudivý, aktivující účinek má například namodralé, studeně bílé světlo. Audi svým projektem „Human Centric Lighting“ ukazuje, jak lze cíleným působením barevného světla ovlivňovat stav osob. Tímto způsobem je možné podporovat například schopnost soustředění a vnímání cestujících.

Portfolio exponátů v expozici značky Audi na veletrhu CES sahá od Audi AI:ME přes sériové výrobě blízký koncepční vůz Audi Q4 e-tron concept s 12,3“ dotykovým displejem až po nový model Audi e-tron Sportback s digitálními světlomety Matrix LED, který bude k dispozici od jara 2020.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

To jsou zase kraviny, divize Audi, která ani neumí dodat pro koncern pitomýho autopilota včas, nám cpe empatický auto, který vás dostane do jiný dimenze. Bez drog to nepůjde to vám říkam rovnou :))))
Když si vezmete že VW teď vyrábí desetitisice mrtvých schránek iD3 na sklad a pak je bude ručně oživovat jednu po druhé místo hromadněho OTA updejtu, tak je vám jasné že VW je opravdový technologický lídr, kterýmu patří fjůčr. :))))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

fjůčr :D ty jsi fakt klaun hele :D
fjůčr je mít autopilota, že reznou plechy nevadí, že v karoserii po dešti zůstanou litry vody nevadí, dyt je to na elektriku tomu voda nemůže vadit :D hlavně že to má autopilota :D
rezatá kraksna za dva míče, to je teda fjůčr :D
od pitomců co neumí ani nastříkat lak, bych si tak koupil samořiditelné auto :D to může udělat jen blbec jako ty :D

Obrázek uživatele Kuk

Už se ti zase vaří mozek kašpare. Vem si prášky a hop zpátky do kobky.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Ale kvůli tomu si nemusíte kazit den. Berte to s nadhledem a buďte rád že se aspoň snaží. Každá snaha by se měla ocenit.
Přeji hezký den bez stresu.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele Kuk

Ty nic nechápeš.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Hlavne se na mne vyprdnete.
Nenechte si nikym zkazit den.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele Kuk

Já mám u svýho příspěvku spousty smajlíků = jsem pobaven, ale ty furt meleš negativistický řeči o zkaženém dni. Vypadá to že jedinej kdo se tu vnucuje se zkaženým dnem jseš ty. To je jen výsledek tvých deziluzí o automobilkách. Přehnaný optimismus u tebe pak vede k přehnané depresi a zbytečné sebelítosti. Příště dělej svoje závěry na základě faktů jako já a ne jen na základě zbožných přání.
Buď dobrý.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele honza.t

Looking Back and Forward to Rimac Automobili
https://www.youtube.com/watch?v=3BlmZlirsw0

Vzdycky kdyz vidim tyhle super koncepty bez B-sloupku, jeste s relativne plochou podlahou a sklenenou strechou, tak mne jima hruza i za toho cloveka, co by to mel pak dimenzovat.
Nekdy bych rad videl jak to poslou na bocni naraz, treba fmvss 214.

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Kuk

U i3 je to bez Béčka nejspiš v pohodě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To je spis takova iluze... ve skutecnosti je tam sloup jak krava integrovany do zadnich dveri, ktery se zamika do prahu a strechy. Pak taky na i3 ty zadni dvere maji spis polovicni delku a proskleni strechy je rovnez velmi redukovane. I pres vsechny vyjmenovane kompromisy je to reseni dost drahe a tezke.

Kdyz se podivate na Audi AI:ME tak je tam misto B-sloupku jenom takova tenka tycka, ramek okna.

Dluzno podotknout, ze kdyz byl i3 predstaven jako koncept tak mel taky krasne tenke ramecky.

https://s1.cdn.autoevolution.com/images/testdrive/gallery/bmw-i3-review-2014_74.jpg

https://st.motortrend.ca/uploads/sites/42/2011/09/BMW-i3-Concept-side-view-door-open.jpg

---

Jsem elektrorealista. BEV je koncept mobility vhodny mozna pro 20% motoristu. Pocitam se sobecky mezi ne. Omlouvam se planete za to.

Obrázek uživatele Magy

Mozes byt kludny, ze taketo koncepty nemaju sancu na realizaciu a navzdy ostanu len konceptami. Tieto zastarale mamuty sa tym len snazia navodit dojem, aki su skveli inovatori a pokrokovi konstrukteri.
Lenze sudny clovek tieto priehladne triky dokaze ignorovat a vnima realitu - a tu je vitazom (a zrejme este nejaku dobu bude) Tesla. Ci sa to niekomu paci alebo nie, je v implementacii technologii do REALNEJ prevadzky dlhe roky napred (staci si pozriet analyzu Sandyho Munro a on to zdovodnuje na zaklade rozborov) a stale sa nezda, ze by ktorakolvek automobilka dokazala co len zastavit narastajuci naskok, nieto este ho zrazit ci uplne eliminovat.
Takze mat silne reci a predstavit koncept je jedna vec, lenze previest koncept do realneho serioveho produktu je uplne ina pesnicka.

---

Nissan e-nv200


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil