Audi na Le Mans předvedlo plug-in hybrid e-tron Spyder

Jan Horčík - 15 Červen 2011

na doprovodné akci závodů 'Le Mans budoucnosti' představilo e-tron Spyder a . Hybridní SUV půjde do výroby ještě před koncem roku 2011, e-tron Spyder je prozatím pouze koncepční kousek.   
auto Audi e-tron Spyder diesel plug-in hybrid Q5Audi e-tron Spyder - dieselový plug-in hybrid řídí bývalý vítěz Le Mans Frank Biela, za ním Audi Q5 Hybrid
foto: Audi

Audi e-tron Spyder je vybaven dvěma asynchronními elektromotory. Ty pohánějí přední kola s kombinovanou silou 87 koní a točivým momentem 352 N·m. Před zadní nápravou trůní dvojitě přeplňovaný 3,0l TDI motor s výkonem 300 koní.

Ten dodává dalších 650 N·m točivého momentu, kterážto síla je přenášena na zadní nápravu přes sedmistupňovou S-tronic převodovku. Tři motorové jednotky mohou pracovat samostatně nebo v součinnosti. Maximální výkon je 388 koní s max. točivým momentem 900 N·m.

Lithium-iontová baterie umístěná v přední části auta ukrývá 9,1 kWh energie. Se 400V třífázovou zásuvkou ji dobijete během jedné hodiny. Audi e-tron Spyder dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h během 4,4 vteřiny. Max. rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Podle nově navrhovaných standardů pro měření spotřeby plug-in hybridů se může tento koncept pochlubit spotřebou 2,2 l/100 km a emisemi 59 g/km. V plně elektrickém módu zvládne ujet 50 km max. rychlostí 60 km/h. Na plnou 50l nádrž ujede otevřený dvoumístný roadster více než 1000 km.

Hmotnost diesel plug-in hybridu Audi e-tron Spyder je 1450 kg. Využívá hliníkovou konstrukci Audi , podobně jako legendární , které se má brzy, už na příštím autosalonu ve Frankfurtu, přerodit v elektromobil. Kryt motoru zase využívá řadu součástek z , která teď chtějí používat všichni. Rozložení hmotnosti na nápravy je 50:50.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tých 2,5 litra bude pri nudnej jazde konštantnou rýchlosťou okolo 90km/h.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímáve počty. 50L/1000km(co znamená více než 1000km)je spotřeba 5l/100km, pokud každých 100km dobiju baterie tak jsem na 2,5l/100km tedy pokud to počítám správně?Jak se počítá spotřeba u navrhovaných standardů pro měření spotřeby plug-in hybridů?Při kolika při kombinované jízdě cca 600 a více kilometrů dojde šťáva baterce?Moc otázek a zatím jsem nenašel konkrétní jasnou odpověď.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol