Audi a E.ON vybudují v Maďarsku dvě obří solární elektrárny

Jan Horčík - 26 Únor 2019

Na střechách dvou logistických center v maďarském Győru vybuduje Audi ve spolupráci s E.ON solární elektrárny o celkovém výkonu 12 MW.audi logistické centrum MaĎarsko solární elektrárny

Stavba solárních elektráren na střechách dvou logistických center Audi v Maďarsku (každé má plochu 80 000 m2) by měla začít letos v srpnu. Hotovo má být začátkem příštího roku.
foto: E.ON

Solární elektrárny na logistických centrech Audi v Maďarsku se budou skládat z 35 000 solárních panelů. Ročně by měly vyrobit 9,5 GWh elektřiny. Partnerství mezi Audi a E.ON má s ohledem na provoz elektráren trvat 25 let.

Audi chce do roku 2030 dosáhnout klimatické neutrality ve všech svých provozech. Využití solární energie je jednou z cest k tomuto chvályhodnému cíli. V Maďarsku už ale kupříkladu využívá i geotermální energii.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Help. Planuji si zajet na Slovensko do rise Greenway. Nasel jsem jejich cenik a VOB. Pisou tam o mesicnim poplatku a v ceniku neni. Kdo muze objasnit zda je mesicni poplatek a pokud ano u ktereho tarifu a hlavne kolik stoji. One nebo Energia. Diky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Programy One ani Energia nemaju ziadne mesacne poplatky. Len platbu za minuty, resp. kWh.

Potom je este u nas aj siet ZSE (zapadoslovenska energetika), na tych staniciach sa da platit aj jednorazovo cez mobilnu aplikaciu (0.49eur/kWh DC).
https ://zsedrive.sk/mapa
( v odkaze je medzera aby isiel pridat do komentara)

Diky za jednoznacnou odpoved. Ve VOP pisou o mesicnim poplatku a ze u neuceleneho mesice se pocita alikvotni podil. Cituji z platnych VOP.
Fixný mesačný poplatok – je fixná mesačná cena za prístup do Siete GreenWay v závislosti od
programu nabíjania zvoleného Zákazníkom, ktorá je splatná vždy mesačne vopred (ďalej len
„Fixný mesačný poplatok“).
V prípade, ak je to relevantné, nespotrebovaná časť Fixného mesačného poplatku ku dňu
akceptácie zmeny zo strany GreenWay zostane Zákazníkovi na jeho Zákazníckom účte vo forme
kreditu, pričom tento sa mu započíta s Variabilnou sadzbou za nabíjanie v najbližšom zúčtovacom
období. Zákazníkovi bude zároveň vygenerovaná faktúra na nový Fixný mesačný poplatok.

Obrázek uživatele Michelin

Soucasny cenik jsem dlouho nezkoumal, ale kdyz jsem si pred dvema lety porizoval cip tak meli nekolik tarifu z nichz ten s nejdrazsi cenou za el. byl bez pausalu, u ostatnich se pausal platil. Pak mi nabidli prechod na tarif one, hodne zlevnili, ale pausal neplatim zadny dal.
Patrne jim to zustalo v obchodnich podminkach z minulosti.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Diky za info.

Co je nejasne na tomto cenniku?
https://greenway.sk/wp-content/uploads/2019/01/GWSK-Cennik-Jan-2019.pdf

Prectete si VOP vseobecne obchodni podminky Greenway v platnem zneni a snad pochopite celou vec.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

12 MW fotovoltaika je v rámci oboru opravdu velká. Pro srovnání střední bioplynka má kolem 1 MW. Větrná elektrárna o výkonu 1 MW je u nás v ČR nadprůměrná. Takže na FVE je to fakt hodně, tím spíše že je na střeše. Dívejte se radši na výrobu, 10 000 MWh už něco proudu je. PJ

40 milionu km pri spotrebe 25 kWh / 100 km. Kdyz budu brat, ze takove auto usetri 95 g/km CO2, tak je to 3 800 tun CO2 za rok.

Obrázek uživatele Kuk

off

Poslední GM Volt sjel z výrobní linky. R.I.P.
Sbohem a šáteček.

Last Chevy Volt rolls off the line, a car that made electrification real
https://www.autoblog.com/2019/02/23/last-chevy-volt-rolls-off-assembly-line/#slide-7427867

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obří, ale výkon 12MW? Hmm ... to je smutné.

Obrázek uživatele Kuk

Takže jsou jen velké, středně velké, malé?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mně přijde 12MW jako prd. Ano slovo "obří" je silně relativní.

Obrázek uživatele Kuk

Já fakt nevím. Takže jsou prostě směšně malé a Audi se jen bohapustě chvástá a ztrapňuje.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pokud dobre pocitam, tak je to nejakych 60.000m2 - cili plocha 200x300 metru. Na stresni instalaci mi to az tak male neprijde.
Ale holt nekdo je tim smesne malym posedly...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

"obří" je zřejmě jen výstup redakce hybrid.cz. Odkaz na tiskovou zprávu chybí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obří jsou s rámci svého segmentu, solární elektrárny na střechách jednotlivých budov.

Pojdme si trochu zateoretizovat:

audi a eon umisti na 0,16km2 ~ 12MW (75MW na km2)
zastavenost CR(78.865km2) je nyni pres 10% (7887km2)
silnic je 56tis.km dejme tomu krat sirka 0,012km ~ 672km2
pocitejme jenom strechy a dejme tomu ze jenom 1/3 je na jih/jihovychod/jihozapad/zapad,parkoviste by se dali taky pokryt..
zbyva cca 2300km2 ~ 173TW jenom ve FVE porad malo? aktualni vyroba cele CR je 90TW

Samozrejme to chce vitr,vodu,baterky/precerpavacky/zavazi/vodik/lepsi prenos. soustavu abychom preklenuli noc.. Ano, jaderna energie je nejlevnejsi a nejcistci, ale jen do okamziku nehody. Ta je ale jen otazkou casu a stesti - jako loterie :-)

btw. ve Francii je posledni odhad celkove skody pri havarii jedne jaderne elektrarny jako napr Fukusima(hrube skody dnes cca 50mld Eur/osobne nechapu proc dali vsechny diesel agregaty do sklepa..) cca 450mld Eur, takze uz take premysli ze je vsechny zavrou..jako v nemecku/svycarsku. Doporucuji exkurzi do Cernobylu predtim nez budu rvat hystericky jadro jadro jadro.. aspon ze tam ted jedou ve velkem FVE :-)

---

13G

165tkm eGolf 2014

Obrázek uživatele Josef

Máte tam jednu chybičku. Zastavěná plocha je jenom asi 1,6 % plochy ČR. Vy do toho počítáte i ostatní plochy, což jsou často pozemky využívané tak, že tam nic neumístíte...

Pekny vypocet. Dekuji. A pak ze by to neslo.
Jen upravim jednu vec. JE nejsou ani nejlevnejsi ani nejcistsi

Obrázek uživatele PaRi

Tak já ještě počítal dál...
Při ceně 2048,-/m2 to hodí 4710 miliard korun. To by Babiše asi šlehlo...

Ale asi by se dala uhádat i množstevní sleva, či rovnou na to postavit státní fabriku. :-)

A kolik bude stat dostavba Dukovan a kolik ten novy reaktor(y) vyrobi za rok? Nevyjde FVE lacineji? :-)

Na nahrazeni vsech fosilnich a jadernych elektraren by bylo potreba cca 80TW za rok, to by stalo pri dnesnich cenach 1900 mld jen v panelech.

(FVE 1km2 cca 75GW za rok pri cene panelu 1,79mld)

Nekde jsem videl odhad na 20let provozu jedne JE je cca 250mld. cca 15-20TW, kdybychom chteli nahradit fosilni paliva, tak potrebujeme 3-4 JE, Dukovany navic lehce dosluhuji. Takze jsme na 1000mld investic za 20let do JE, nebo 2000mld+ do FVE/oze a hromada dalsich nemalych investic do baterii apod. Z toho je jasne proc by kazdy stavel JE, je to jednoduche a levne. Stoji to ale za to riziko havarie, kdy se tu nebude dat 50tis.let zit a byt pripraven 24/7 na vecnou evakuaci 100km od JE? Nase zeme neni dost velika na to aby byla polovina vylidnena :-)

---

13G

165tkm eGolf 2014

Obrázek uživatele Kuk

Já ti to ještě zjednoduším, od těch 80 TWh si odečti 20 TWh co v průměru každej rok vyvezeme za pakatel, pak si odečti cca 15-18 TWh z 22 TWh, který spolknou rafinérie což díky zrušením všech 5 milionů osobních spalováků a nahrazením elektroauty už nebudou potřebovat a přidej k tomu cca 12 TWh, který bude potřebovat těch 5 milionů os. EV. Takže ČR bude potřebovat jen 54 TWh /rok a ne 80 TWh. ;-)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

A to si vem kolika tun CO2 se šmahem zbavíme jak z uhelek, z jaderek a hlavně z spalovacích aut + jedy a prach z vejfuků a komínů!
A hlavně bychom se zbavili závislosti na ropě a přestali tím podporovat Rusko a Arabské státy a jejich ne vždy dobrou politiku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Problem ale nastava ve vyberu dani z PHM a ztrata velkych zisku z JE, nekde na cvut jsem videl v nejake praci ze vpodstate uhelna elektrarna si ani na sebe nevydela... sak oni na neco prijdou :-)

---

13G

165tkm eGolf 2014

Obrázek uživatele Kuk

Jistý Šaman tudle napsal že
"spotrebnich dani (za benzín, naftu) se zas tak moc nevybere, je to rocne necelych 90 miliard korun, pritom treba na dividendach a z dani na elektrine se vybere rocne cca 50 miliard
I ekonomove z ministerstev ti reknou, ze fosilni paliva jsou pro stat ztratova, neb maji i okolni naklady, jen zatim holt neni moznost je nahradit plnohodnitne necim jinym, jakmile ta moznost bude, stat ji bude chtit vyuzit na 100%, proto take dava ulevy na ruzne alternativni pohony, protoze tim ubudou starosti nejen ekonomicke, ale i zahranicne politicke kde je zahranicni politika extremne zavisla prave na importu ropy co CR. Kdyby si Rusko nebo Emiraty rekli ze Evropu proste odstavej, tak jim bude stacit na rok prestat dodavat ropu, a ver ze CR by byla z prvnich ktera by se zastavila, je jedine stesti, ze ty dve krajiny jsou na prodejich ropy zatim zavisli (Emiraty a zeme okolo perskeho zalivu se o to snazi a transformuji sve ekonomiky jiz jinym smerem), takze se muze klidne stat ze za 30-50 let to pro ne nebude dulezite, v tu chvili budou mit obri paky na staty ktere od nich proste ropu potrebuji aby vubec fungovali proc myslis ze se USA snazi o ropnou sobestacnost?"

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jenom 12 MW ?? no tak to se vw audi moc nepředvedlo ;) bída !!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měli kromě celé střachy zastavět ještě všechna okolní pole a začít kácet i blízký lesík, že jo.

Napište jim, dneska je každý lačný po inovacích.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle bych uzákonil. POdobně jako stavby nízkoenergetických domů... prostě chceš halu? ok, ale střecha bude aspoň ze 2/3 pokrytá solárními panely (něco na technologie). A nejlépe to nařídit ještě zpětně... do roku 2025 na všech komerčních budovách.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

potom treba povedat aj to B, ze by stat nemal robit prekazky pri vykupe takej elektriny

Stát neklade překážky při výkupu elektřiny. Problém je v distributorovi, který ji pře den vykoupí pouze za nula Kč, aby vám ji večer prodal za plnou cenu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano, tak som to myslel.
U nas na Slovensku dokonca podnikatelsky subjekt nesmie mat takmer ziadne pretoky do siete, inak mu hrozia pokuty. Kdeze by to este niekto vykupoval!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bere mě zlost když vidím všude ty logistický parky a desítkami tisíc m2 zastavěné orné půdy, ploché střechy a po solárním panelu ani památky.

Obrázek uživatele Kuk

No když vod zemědělců ani to obilí nikdo nechce vykoupit a když, tak pod cenou, tak fakt nechápu proč se rozčiluješ?
Pokud tu trávu pod těma panelama zrovna taky nepolévaj glyfosfátem jako zemědělci, tak si naopak pěkně odpočine a žížalky tam maj ráj.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ornice pod stavbami se odváží jinam. Pod stavbou nežije ani žížala. Většinou se ta půda odveze na jiné pole. Jen vyjimečně na rekultivaci něčeho neúrodného. Takže výměra obdělávatelné půdy klesá.

Je to tak. Panely zvlášť a stavby také. Fakt logika hodná člověka 21. století.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil