Audi: do sedmi let budeme ročně prodávat 800 000 elektrických aut

Německá prémiová značka Audi, spadající pod koncern Volkswagen, aktuálně uspořádala setkání akcionářů. Představila na něm plán pro další dekádu.

Audi e-tron Quattro bude ve výrobní verzi představen na Audi Summitu v Bruselu už letos v srpnu. V Belgii se také bude vyrábět.
foto: Audi

Pravděpodobně nejdůležitějším sdělením nového plánu je, že v roce 2025 chce Audi prodávat 800 000 elektrických aut ročně. Půjde o více než 20 různých modelů a většina z nich mají být elektromobily, většina zbylých plug-in hybridy.

Rupert Stadler, člen představenstva, doslova řekl: „Naším cílem je revolucionizovat mobilitu. Také v oblasti elektrické mobility se chceme stát jedničkou mezi prémiovými výrobci…“

Prvním elektromobilem Audi bude Audi e-tron quattro, který se představí už letos v sprnu. Nabídne dojezd 400 km WLTP (baterie 95 kWh, palubní nabíječka 11 kW/22 kW).

Zákazníci u něj poprvé dostanou možnost konfigurovat si auto online. Následovat budou Audi e-tron Sportback (2019) a Audi e-tron GT v roce 2020. Ve stejném roce nabídne Audi elektrický model v segmentu prémiových kompaktů.

Audi

28 Comments on “Audi: do sedmi let budeme ročně prodávat 800 000 elektrických aut”

  1. Audi chce prodávat 800 000 EV za rok v roce 2025, tj týdně
    Audi chce prodávat 800 000 EV za rok v roce 2025, tj týdně cca 15 000 EV.
    Tuší někdo, kde budou brát, nebo vyrábět baterie,když ani Hyundai který plánoval vyrábět všehovšudy 1200 elektromobilů Ioniq měsíčně nemá baterie.

  2. Koukam na ten hezky uplne plochy predek, to se budou velmi
    Koukam na ten hezky uplne plochy predek, to se budou velmi dobre umyvat muchy; zni to ironicky, ale bude to tak.
    Kdyby alespon trosku tech TTD treba delka, rozvor, objem kufru, …, cena bez dph nez dotaci v €, … Hmm chci toho nejak moc. Ale predem diiiky.

  3. Tahle diskuze je tragedie. Vy si vazne myslite ze VW, Audi,
    Tahle diskuze je tragedie. Vy si vazne myslite ze VW, Audi, Mercedes atd. nevi jak vyrabet elektroauta? Nevyrabeli je protoze se na tom nedalo vydelat. Naproti tomu Tesla sice vyrabi ale mrknete se na jeji financni „vysledky“. Pozor, PR kecy taky nemam rad a Tesle moc fandim, ale tyhle fanklubacky vykriky jsou fakt smesny.

    1. Máte naprostou pravdu. Však konečně německé soudy
      Máte naprostou pravdu. Však konečně německé soudy řekly, že tento byznis s rakovinou, lze ve městě zakázat. TDI je jenom kšeft na úkor lidského zdraví a Tesla je o lidském zdraví ve městech a málo o kšeftu – a za zdraví se musí platit…

      1. takhle zjednodusene bych to nevidel. tdi je hlavne dusledek
        takhle zjednodusene bych to nevidel. tdi je hlavne dusledek emisnich regulaci. bylo potreba snizovat emise co2 a neresili se emise nox. nebyl to kseft se zdravim. byli do toho legislativou nuceni. ted jsou legislativou nuceni do neceho jineho, tak se prizpusobi. porovnavat je s teslou je naprosto mimo realitu. sazku jakou si dovolil elon musk si nemohli dovolit vsechny automobilky globalne. a navic ta muskova sazka jeste porad neprokazala spravnost. mozna rozumnejsi varianta se zda byt hybridizace, smer kterym se vydala toyota a i mnohe americke automobilky. o uspechu svedci i nazev tohoto servru. ale nikde neni napsano, ze emise dieslu se zlepsi natolik, ze se vrati do hry. nemecke soudy nezakazaly diesely. nemecke soudy zakazali spinava auta. v tom muze byt dulezity rozdil.

    2. no OK, skôr ale ide o to, že keď si prečítaš hentaký
      no OK, skôr ale ide o to, že keď si prečítaš hentaký článok o smelých plánoch, tak automatická reakcia je výsmech v zmysle „aha, ďalší líder elektromobility!“

      už je tu tých leadrov celkom na husto.

      že by starí vedeli ako vyrábať EVčka, keby trochu chceli, si myslím nikto nepochybuje.
      že sa im do toho ani za boha nechce, je ale dosť viditeľné.

      ale trh postupne dozrieva.
      je to fajn, všetko ide správnym smerom
      len keby už TM3 bola na našich trhoch…

    3. Tak finanční výsledky má odpovídající tomu, že se
      Tak finanční výsledky má odpovídající tomu, že se buduje prakticky z nuly. Akorát koupili závod ve Fremontu, Gigafactory staví od nuly v poušti. Plus výdaje na R&D, autonomní řízení, technologie baterií atd atd, prostě velké investice. Tradiční automobilky můžou využít stávající kapacity, jen do toho objednaj a namontujou baterky, kterých mimochodem je velký nedostatek a Tesla si chytře předplatila lokální těžbu Lithia v Nevadě doslova za pár kaček, takže má vystaráno.

      Amazon by ve ztrátě dvacet let a vytáh to z malýho eshopu s knihama na jednu z největších firem v USA, až si z toho Bezos platí svůj koníček Blue Origin miliardou dolarů ročně 🙂 Když zavedení výrobci vyrábí a prodávají svoje spalováky tak nemaj moc velkou motivaci přecházet na úplně jiný způsob pohonu, protože je to velká investice, která se nějakej ten pátek prostě nevrátí.

    4. telsa je v minusu, ale v tom minusu muze existovat dlouhodobe.
      telsa je v minusu, ale v tom minusu muze existovat dlouhodobe. mozna prave kuli tem „pr kecum“. bohuzel jakkoliv se jine automobilky snazi ten marketing odkoukat, zda se, ze je tady misto jenom pro jednoho hrace. kdyz audina vyhlasi, ze bude do roka prodavat 800tisic aut na elektrinu, tak to vyhlaseni kazdy tak nejak bere s patricnou apatii. nikdo to nejak extra nezpochybnuje. asi to tak nejak bude a co? kdyz to same rekne elon musk, vsem je jasne, ze tomu tak nebude, ale akcie tesly porostou. proste ty „pr kecy“ tesla umi. respektive umi je elon musk. co bude s teslou, kdyz nebude muska to uz je jina otazka.

  4. Prosím Vás nevíte někdo, kde mám poslat žádost o
    Prosím Vás nevíte někdo, kde mám poslat žádost o zaměstnání v jejich píár? Já bych takové kecy s výhledem na 8 let dokázal plácat každý týden i dva.
    A pokud by to bylo jako home office s přílušným vybavením u mně doma a 70 tisíci hrubého měsíčně v českých na příštích 8 let, tak bych se ani nepřihlásil do odborů 🙂

    1. Takové njdůležitější odborná práce v humanitních
      Takové njdůležitější odborná práce v humanitních oborech jako lhaní a podvádění, jsou vyčleněné všude jen pro místí.
      Ale jestli chceš dělat otroka ve výrobě, a máš nějaké podřadné technické vzdělání zvláště v elektrice nebo elektronice, tak tě vezmou za nižší plat okamžitě 🙂

  5. „Půjde o více než 20 různých modelů a většina z nich
    „Půjde o více než 20 různých modelů a většina z nich mají být elektromobily, většina zbylých plug-in hybridy.“

    dve vetsiny v jednom kolaci, no panejo, to je uzasna formulace 😀 tak cehoi bude vetsina? elektromobilu nebo plug-in hybridu? a take nepujde o „..800 000 elektrických aut ročně“ ale 800 tisic elektrifikovanych vozu 😉 vy si ty tiskove zpravy doslova pretvarite jak v tiche poste 😀

      1. EU dá tak nízké emise CO2, že i hybridy pro cokoliv trochu
        EU dá tak nízké emise CO2, že i hybridy pro cokoliv trochu těžšího budou muset mít naftové motory.

        Přece se těch minulých 40ti let evropského zatvrzelého investování do osobních nafťáků nevzdáme, když už se k letošnímu roku naučili konečně skutečně potlačit NOx ve výfuku.

      1. Ale já se budu divit rád 🙂 To co zatím předvedli je ale
        Ale já se budu divit rád 🙂 To co zatím předvedli je ale bída! Na co si kupují Teslu na rozebrání? To nemají dost svých techniků aby vymysleli lepší? I Korejci je válcují po všech směrech! Jako fajn, eGolf je pěkný auto, je tichý, ale elektricky je to spíš bastl. Spotřeba bídná, přehřívá se to, rychlonabíjení mizerné… Až předvedou auto se slušnými parametry, rád řeknu: Paráda, VW se vrací do hry!

Napsat komentář