Audi chce auta s inteligencí a empatií

redakce - 11 Červenec 2017

Budoucnost značky Audi je podle nejnovější tiskové zprávy "založena na intenzivním síťovém propojení, automatizaci a elektrifikaci". Umělá inteligence (AI) bude v tom všem důležitým prvkem. auto Audi A7 piloted driving autonomní auto robotické Audi AI

Audi zkouší robotická auta už řadu let; v nové koncepci Audi AI posunuje ale tento koncept o několik příček výš
foto: Audi

Audi AI je novým označením pro různorodé inovativní systémy, které usnadňují řidiči život a zároveň mu otvírají nové možnosti pro trávení času ve svém automobilu.

Audi AI využívá za tím účelem také strategie a technologie z oblastí umělé inteligence a strojového učení. Značka se čtyřmi kruhy tak upevňuje své vedoucí postavení v prémiovém segmentu.

Systémy Audi AI jsou schopné se učit a myslet, zároveň přistupují k plnění svých úkolů předvídavě a individuálně.

Díky Audi AI získají modely se čtyřmi kruhy inteligenci a doslova schopnost vcítění se. Budou schopny nepřetržitě komunikovat se svým okolím a cestujícími, a ještě lépe než dosud tak vycházet vstříc jejich osobním potřebám.

Svoboda v silniční dopravě

Audi AI navazuje na mnohaleté zkušenosti značky s autonomní jízdou u koncepčních vozů Audi. Nová značka sdružuje inovativní systémy a technologie Audi, které vykazují elektronicky fundovanou inteligenci.

Audi AI vytváří nový prostor pro svobodu řidiče a cestujících zjednodušováním obsluhy automobilu a vztahů s ostatními účastníky silničního provozu.

Významnou roli přitom hrají také různé prvky umělé inteligence – jak při vývoji nových inteligentních, empatických systémů, tak i během jejich pozdějšího používání. Audi za tím účelem vyhodnocuje různé přístupy a metody strojového učení.

Výzkum na americké dálnici

Již v roce 2009 namalovalo autonomní Audi TT na povrchu zamrzlého solného jezera v Utahu (USA) čtyři kruhy jako viditelný důkaz výzkumu, trvajícího několik desetiletí. O rok později vyjelo Audi TT bez řidiče na Pikes Peak v americkém státě Colorado.

Značka Audi obdržela v roce 2013 jako první výrobce automobilů na světě licenci pro testování od amerických států Kalifornie a Nevada.

V lednu 2015 ujel výzkumný vůz Audi A7 piloted driving concept autonomně 900 kilometrů po dálnici ze Stanfordu do Las Vegas. A v květnu 2015 se vůz Audi vydal bez řidiče do hustého mětského provozu v Šanghaji (Čína) – do jedné z nejkomplexnějších situací vůbec.

V jakém stavu se nachází vývoj inteligentního automobilu dnes? Ultrazvukové a radarové senzory, laserový skener, kamerové systémy, výkonné procesory pro zpracování informací a rychlé připojení k internetu prostřednictvím mobilní telefonní sítě – to vše má již ve své výbavě nové Audi A8.

Cestování automobilem se už v uplynulých letech stalo ještě bezpečnější, komfortnější a hospodárnější díky použití asistenčních systémů, mezi něž patří asistent pro jízdu v jízdním pruhu active lane assist, adaptivní tempomat ACC (adaptive cruise control) nebo předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu.

Automobil vidí do budoucnosti

S Audi AI následuje nyní další krok. Zpracování velkých množství dat různých asistenčních systémů, zaznamenávaných za jízdy, bude probíhat ještě rychleji – mohou být porovnávána s daty ostatních účastníků silničního provozu a společně používána téměř v reálném čase.

Kompletně síťově propojený automobil uvidí díky Audi AI mnohem dál do budoucnosti než s dosud používanými systémy. Jinými slovy, automobil budoucnosti bude poprvé disponovat schopností předpovídat.

V novém modelu A8 představuje Audi s funkcí autonomní jízdy v dopravní koloně (Audi AI traffic jam pilot) první systém na světě, který umožňuje vysoce automatizovanou jízdu na úrovni 3.

Úroveň 3 znamená, že automobil přebírá od řidiče kompletní řízení vozidla v některých situacích. Na rozdíl od úrovně 2 však již nemusí řidič trvale sledovat dopravní situaci.

Musí být pouze schopen převzít odpovědnost za řízení, jakmile jej systém k tomu vyzve. Nová funkce autonomní jízdy v dopravní koloně (Audi AI traffic jam pilot) je technickým milníkem, jemuž předcházelo mnoho let výzkumné a vývojové práce.

Inteligence vozidla a interakční inteligence

Inteligence vozidla je důležitou součástí Audi AI. Touto inteligencí obdařené asistenční systémy a technologie připravují totiž cestu pro zcela autonomní automobil.

Funkce autonomní jízdy v dopravní koloně (Audi AI traffic jam pilot) v novém Audi A8 je příkladem, jak může dnes vypadat inteligence vozidla. Rozsáhlý soubor senzorů snímá okolí vozidla.

Z takto získaných dat vypočítává centrální řídicí jednotka pro asistenční systémy (zFAS), která slaví v novém modelu Audi A8 premiéru, nepřetržitě obraz okolí – za podpory druhé datové fúze v řídicí jednotce radarových senzorů.

Nové Audi A8 splňuje jako první sériově vyráběný automobil na světě technické předpoklady pro vysoce automatizovanou jízdu v dopravní koloně.

Automobil budoucnosti nabídne na cestě ke zcela automatizovaným jízdním funkcím a k realizaci vize autonomní jízdy ještě více. Neustále zdokonalovanou inteligenci vozidla doplní vysoká interakční inteligence.

Díky Audi AI bude mít budoucí automobil zcela novou charakterovou vlastnost: schopnost vcítění se do potřeb cestujících, empatii. Inteligentní systémy a technologie promění automobil v myslícího a empatického partnera, jehož schopnosti budou dalece převyšovat jeho původní úkoly.

Díky Audi AI budou automobily v budoucnosti předvídat přání řidiče nebo spolucestujících v závislosti na situaci, a v každé situaci je tak aktivně podporovat. Kromě tohou mohou navrhnout službu a zarezervovat ji pro cestující – samočinně, jako osobní sluha. Audi AI tak vytváří novou dimenzi svobody a nové prémiové zážitky.

Audi AI stručně řečeno symbolizuje komplexní a odpovědnou spolupráci inovativních technologií, které jsou dokonale síťově propojené s infrastrukturou a ostatními účastníky silničního provozu.

Audi budoucnosti se neustále učí novým věcem a rozvíjí své schopnosti. Technika se přitom stále více přizpůsobuje individuálním potřebám lidí.

Jednotlivé moduly Audi AI zásadním způsobem změní používání automobilu a výrazně zvýší kvalitu cestování uvnitř vozu. Automobil bude ve stále větší míře „třetím životním prostorem“ – kromě bytu a pracoviště.

Pro Audi přitom stojí v popředí individuální užitná hodnota pro zákazníka, stejně jako jednoznačný vztah k mobilitě. Výhody Audi AI pro zákazníky jsou jasně definovány: Inteligentní systémy a technologie se zaměřují na čas, bezpečnost, hospodárnost a individualizaci.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Radovan

To se tak rozejde chlapec s přítelem a celý usoužený nasedá do svého Audi AI, které mu empaticky nabídne výfuk..... :-)
Teď konečně chápu, kde vzaly děti na základce to pořekadlo čtyři kroužky pro teploušky......

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 66 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 24 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Tak pokud do A8 hodlají vrátit W12 motor, tak to bych ten výfuk i klidně oželel. A to říkám jako fanoušek EV. :-)
A to i v té W12 variantě v L rozvoru v plném luxusu bude levnější než Tesla S 100D. :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tyhle tiskové zprávy "blablabla bla bla nuda" stačí rozsekat jedním tweetem Muska z reálného provozu (nikoliv jen keců do budoucna) typu "smooth AI applied", což obsahuje celý tento PR směšný žvatlání.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Empatii k Audi, možná. K jejím řidičům rozhodně ne!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já bych toho taky chtěl! asi jako VW Audina :)))))))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanice-SalonProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter