Audi bude s novým elektrickým autem prodávat i čistou elektřinu

redakce - 13 Srpen 2014

Německá značka Audi už letos doma uvede na trh nový hybrid do zásuvky jménem Audi A3 e-tron. Auto, které ujede pár desítek kilometrů čistě na elektřinu se bude prodávat v jednom balíčku právě i s čistou elektřinou.auto elektromobil Audi A3 e-tron elektrické auto

Nový plug-in hybrid Audi A3 Sportback e-tron vtrhne do Evropy už letos.
foto: Audi

Audi A3 Sportback e-tron je plug-in hybrid (hybrid do zásuvky). To znamená, že narozdíl od klasického hybridu jako je třeba , jej lze dobít elektřinou z rozvodné sítě. Prostě auto připojíte do zásuvky podobně jako třeba toastovač.

Když se 8,8kWh baterie nového Audi nabije do plna, můžete díky ní pak urazit až 50 km zcela bez emisí. Teprve když "štáva" dojde, tak se k pohonu na elektřinu připojí také benzinový spalovací motor o objemu 1,4 litru a výkonem 110 kW.

>>> ČÍST CELÝ ČLÁNEK <<<

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Města stále smrdí díky hlupákům, kteří si kupují zbytečně výkonná auta. Off road 4x4,velké,zbytečné. Mám prachy, tak se chovám jako debil. Mrzí mne to, právě takový lidé mají prosazovat a kupovat nové technologie. Prius,Leaf,Tesla atd. Realita Audi 3 litry TDI nebo 4,2 litru tdi 6 válec.

Obrázek uživatele Radovan

To je jen pokračování soutěže z pískoviště kdo ho má většího :-). Pak se na Vás takový myšlením prcek z pískoviště pohrdlivě dívá z výšky okna svého pětimetrového nabušeného SUV na křižovatce. Jako jak s tímhle vůbec můžete vyjet do ulic?! Když máte náladu, můžete mu i s malým městským Peugeotem lehce nabourat sebevědomí. Stačí jen sešlápnout při rozjezdu pedál a naráz Vám kouká na záď. Ale snaží se a po pár set metrech Vás má. To by přece nešlo, aby mi to malé mrně ujelo. S vítězným pohledem v očích. Vy se na něj přes okýnko chápavě usmějete a sešlápnete pedál podruhé. Zrychlení pro předjíždění kolem 50 km /hod. je famózní a prostě nemá šanci. Ano, po pár set metrech Vás ty brutálně řvoucí 2,5 tuny plechu doženou a rychlostí vysoko nad dovoleným rychlostním limitem předjedou, aby ukojily své ego. Ale už to nebude nikdy to, co dřív. Od těchhle typů investice do nových technologií nečekejme. Myšlením dinosaurus.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Hyperloop

Mno, nevím, jestli si náhodou tím natíráním si velkým off-roadům elektromobilem neukájíte nějaký druh ega spíš vy ;)

Obrázek uživatele Radovan

Ani ne, jen přijímám výzvu :-)

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

jj a jak mě to baví :D(sice jen C-Zero) a nejvíc by mě to bavilo s Teslou, ale to by take muselo ještě zbýt love na nové zadní pneu každých 10-20tis.km :/
Ten pohled a sranda je k nezaplacení :D

Škoda, že zde nejdou dávat příspěvkům plusy a mínusy jako třeba na iDnesu.
Vy, pane Radovane, i pan Martin, na kterého jste reagoval, máte ode mne každý veliké plus.

Obrázek uživatele Radovan

Děkuji.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Hyperloop

Pořád jsou to taková polovičatá řešení.
Určitě není problém udělat plug-in hybrid s dojezdem aspoň 150 km čistě na elektřinu a přitom s výkonným spalovákem pro daleké cesty. Pokud se nemýlím, tak takový na trhu ještě není.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nikdy nebude. Nedává to totiž smysl. Na 90 % běžných cest vám dojezd 70 km na elektřinu stačí.

Obrázek uživatele Hyperloop

Tak zrovna mě osobně 70 km opravdu nestačí ani na 2 % cest, jelikož denně najezdím minimálně 100 km. Jen občas když jedu o víkendu nakoupit, tak by mi to stačilo ;)
OK, holt se smířím s tím, že pro lidi s mými potřebami nikdy neseženu vhodný hybrid ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obávám se, že na vzdálenosti, které jezdíte vy, postrádá hybrid smysl. Buď koupit něco jako Teslu a jezdit na elektřinu i velké vzdálenosti, nebo spalovák. Hybrid dává právě smysl tam, kdy hmotnost a náročnost kombinovaného řešení nepřekročí určitou mez. Jaký dává smysl dělat auto, které ujede na elektřinu 200 km a ještě do něj dávat spalovák? Ta hmotnost by byla ukrutná.

Obrázek uživatele Hyperloop

Já si vůbec nemyslím, že to postrádá smysl. 100 km není žádná velká vzdálenost, je to 50 km tam a 50 km zpět. Navíc často popojíždím po Praze. Neboli kdybych začal ráno na elektřinu, tak ji vypotřebuju už cestou a v Praze budu smrdět spalovákem.
A hmotnost by vůbec nebyla ukrutná. Podívejte se na BMW i3 - na baterii ujede nějakých 190 km a s malým spalovákem (tzv. REX), který dobíjí baterii až 340 km. Stačilo by dát jen o trochu výkonnější a dojezd by byl třeba 500 km. Přesto celé auto vážní jen něco přes 1100 kg.

Dojezd s REXem můžete mít "nekonečný", pokud vám nevadí každou chvíli dotankovávat tu malou nádrž.

Obrázek uživatele Hyperloop

A ten motor stíhá dobíjet baterii? Nádrž je 8 litrů. Pakliže dojezd s REXem dělá cca 150 km navíc, pak by mi vycházela spotřeba cca 5 litrů na 100 km, což mi na motor ze skútru přijde docela dost. Ale chápu, že i3 váží přeci jen o něco víc než skútr a navíc tam budou nějaké ztráty.

Pokud člověk spotřebovává méně než dává REX, tak stíhá udržovat zadanou hodnotu SOC akumulátoru. V opačném případě omezuje výkon. Detailní informace se ale dost špatně hledají. Zatím jsem nenarazil na recenzi, kde by se zaměřovali vyloženě na REX, takže zbývají postřehy lidí na zahraničních fórech.

i tak dík za zajímavé info, ostatně zni to logicky.

Ano, je to ta praktičtější ze dvou logicky se nabízejících variant, které tu byly od začátku propírané. Ještě bych dodal, že úroveň nabití akumulátoru, kterou má REX udržovat, se dá manuálně nastavit, takže člověk vyrazivší na dálnici ho může spustit hned a ušetřenou šťávu v akumulátoru si nechat na následný průjezd městem.

Akorát se mi nepodařilo zjistit, jestli REX dokáže akumulátor kromě udržování i nabíjet, třeba když člověk postává v koloně nebo jede velmi úsporně někde po okrskách.

Obrázek uživatele Hyperloop

Zatím, co jsem četl (např. zde: http://www.plugincars.com/8-key-questions-about-bmw-i3-electric-car-129816.htm ), tak to vypadá, že ten REx jede v takovém automatickém módu a vždy jen v takových otáčkách, aby to při aktuální rychlosti stačilo na udržení stavu nabití. Pakliže ale rychlost klesne pod určitou mez, tak se vypne. Asi je to tak dělané schválně, aby BMW nutilo lidi co nejčastěji nabíjet ze sítě.

Hyperloope, do odkazu se vloudila chybička,
na konci má být .html nikoliv .htm
Článek rozhodně doporučuji k přečtení, strejda Chrome ochotně přeloží.  :-)

Obrázek uživatele Jolinar

rict o i3 ze ujede 190km je to same jako rict o Leafovi ze ujede 200km. V beznem provozu proste blbost. Podle EPA to je 130km, tak jako u Modelu S jen 420km a ne 502km.

Obrázek uživatele Hyperloop

Např. dle tohoto článku aspoň 150 km není problém:
http://www.auto.cz/bmw-i3-prvni-jizdni-dojmy-77560
Každopádně i těch 150 by mi už na každodenní ježdění stačilo.

A mimochodem jsou i jedinci, kteří už dokázali s Teslou i 600 km, neboli hodně záleží na stylu jízdy ;)

Obrázek uživatele Jolinar

no prave... na stylu jizdy zalezi, proto je zde EPA, NEDC a podobni, kteri maji zajistit, ze styl jizdy je pokazde stejny pri testovani.

Obrázek uživatele Hyperloop

Otázka je jen, jestli ten standardizovaný styl EPA je zrovna styl můj ;)

Obrázek uživatele Jolinar

u toho EPA mozna jeste jo, ale NEDC urcite ne :)

Obrázek uživatele Hyperloop

Jak to můžete vědět, když neznáte můj jízdní styl? ;)

Obrázek uživatele Jolinar

vychazim ze statistiky :D
ale mozna jste na okraji gaussovky, tak to pak pardon ;)

Obrázek uživatele Hyperloop

No nevím, jestli zrovna na okraji gaussovky, ale rozhodně průměr nejsem. Jezdím s dost lehkou nohou na plynu ;)

tak si to někdy na křižovatce ve městě dle cyklu NEDC odpočítejte a třeba budete překvapen ;)

1) z 0 na 32km/h se rozjíždějte 11 sec, z toho máte 2sec na řazení z 1čky na 2ku.

2) z 0 na 50km/h se rozjíždějte 25 sec, z toho máte 2+2sec na řazení na dvojku a pak trojku.

Obrázek uživatele Radovan

Nějak nechápu, proč tak velký vůz nemůže mít třeba 16kW, jako má malý Peugeot Ion. Pak by šlo teoreticky až o 150 km dojezd a to by plug-in hybrid asi jezdil většinu doby na baterky. Tedy opravdu bez emisí.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 79 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 34 tis. km (48 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toustovač za 38000 € ? Vtipné. :-D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Toustovač má taky akumulátor na 50 km?


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-Salon