Argentina snižuje cla na dovoz elektromobilů, buduje národní síť rychlonabíječek

Švýcarská společnost ABB dodá do Argentiny celkem 220 rychlonabíjecích stanic. Vznikne tak první jihoamerická národní síť nabíječek.

Renault Kangoo ZE Maxi
foto: Renault

Na projektu spolupracují společnosti ABB, QEV Argentina a YPF. Objednáno bylo celkem 220 kusů rychlonabíječek ABB Terra 53 CJG, které mají k dispozici konektory CHAdeMO, CCS a AC/Mennekes.

V Argentině se ročně prodá asi 600 000 aut. Z toho zatím jen naprosté minimum s elektrifikovaným pohonem. V polovině května proto tamní vláda uvolnila cla na dovoz elektromobilů, hybridů a vodíkových aut.

Celkem se takto může dovézt až 6000 aut, ale pouze od výrobců s továrnami v Argentině (např. Volkswagen, Ford, General Motors). I tak jde podle analytiků o velmi vstřícný krok.

Kromě toho k dealerům brzy dorazí také elektromobily Nissan Leaf, Renault Kango ZE a další, protože Renault i Nissan také mají v zemi své továrny.

Nová síť rychlonabíječek vyroste na celkem 110 servisních stanicích YPF (Yacimientos Petrolíferos Fiscales). Argentinská vláda na to jde tedy od lesa – vybuduje slušnou síť a k tomu ještě uvolní cla na dovoz aut.

6 Comments on “Argentina snižuje cla na dovoz elektromobilů, buduje národní síť rychlonabíječek”

    1. Chademo je holt zavedený standard a problémy se stanicemi
      Chademo je holt zavedený standard a problémy se stanicemi zahrnujícími více protokolů již byly vyřešeny. Já osobně proti chademu vůbec nic nemám, je fajn, že se buduje aspoň něco, i když ještě lepší by bylo to všechno sjednotit.

Napsat komentář