Apple se údajně pokoušel koupit Teslu, má stále zájem?

Aktuální významný pokles ceny akcií Tesly umožnil jistému Craigu Irwinovi, analytikovi společnosti Roth Capital Partners, promluvit v televizi CNBC o tom, jak Apple chtěl koupit Teslu.

Tesla se u Applu silně inspirovala při tvorbě svých obchodů Tesla Store. Apple na oplátku začal vyvíjet svůj vlastní elektromobil v rámci Projektu Titan a údajně na něm stále pracuje. Obě firmy si navíc už řadu let navzájem přetahují významné zaměstnance.
foto: Apple

Podle Irwina se vážně míněná nabídka na odkup společnosti Tesla objevila kolem roku 2013. Apple tehdy údajně nabízej $240 za jednu akcii. Své informační zdroje Irwin prozradit nechce, ale je si jistý jejich spolehlivostí.

Tomu, že jde o pravou informaci ostatně nasvědčují nejen mnohé takové spekulace z tehdejší doby, ale i zpráva z února 2014, že Elon Musk, šéf Tesla Motors, se zhruba v únoru 2013 potkal s nejvyšším vedením Apple.

Irwin si myslí, že Apple by stále mohl mít o koupi Tesly zájem. Obzvlášť v době, kdy její tržní hodnota významně klesá (aktuálně je asi na $205 za akcii) a Apple má v bankách uloženo obrovské, stále rostoucí množství hotovosti.

Podle Irwina také Apple stále pracuje na svém Projektu Titan, tedy vývoji vlastního elektromobilu. To ostatně svého času potvrdil i samotný Musk, který k těmto informacím nejspíš musel dostat přístup právě v souvislosti s vyjednáváním o koupi Tesly.

110 Comments on “Apple se údajně pokoušel koupit Teslu, má stále zájem?”

  1. Odkaz pre všetkých trolov-anonymov, teslashorterov-haterov a
    Odkaz pre všetkých trolov-anonymov, teslashorterov-haterov a odporcov elektromobility, ktorí stále čakajú a predpovedajú kedy už konečne ta „zlá“ Tesla skrachuje, aby mohla následne zmiznúť aj elektromobilita.

    Pevne verím, že vaše zlomyselné plány sa za vašeho života nenaplnia aby aj ľudia so zdravým rozumom, tí ktorí dávajú prednosť zdraviu pred peniazmi a tí, ktorí nemajú v srdci ZLO (ako vy), mali možnosť jazdiť s autami, čo neotravujú vzduch.
    Dúfam, že raz bude auto so spalovacím motorom (ako jediným zdrojom energie) k videniu iba v múzeu a zostane iba spomienka na to ako si všetci navzájom smradili pod nos, dýchali rakovinotvorné plyny (niektorí nedobrovolne) a klamali samých seba (a svoje okolie), že iná možnosť neexistuje a preto to tak je. V skutočnosti to bolo preto, že spalovák si natankuje za pár minút a môže s ním ísť kludne aj 1000km bez prestávky, čo sa v súčasnosti s BEV nedá. Priznať si, že hlavný dôvod je pohodlnosť a lakomosť je neprijateľné.
    V tom ich samozrejme utvrdzujú kampane ropných spoločností, ktorým pohodlnosť a nižšie IQ niektorých jedincov prináša velké zisky.
    Jediné, čo by som k tomu ešte dodal je to, že mi vás je ľúto, pretože sa vám všetko zlé vráti, keď to budete najmenej čakať.
    Karma, chlapci, karma !!!
    Preto ani ja vám neprajem nič zlé, iba všetko dobré a hlavne zdravý rozum.

    a teraz, tí čo sa v tom našli sa môžete do mňa pustiť ako vám to urobí radosť :-)))

    Pekný deň všetkým.

    1. Jen takový dotaz. Když si takto vyhraněný vůči
      Jen takový dotaz. Když si takto vyhraněný vůči spalovacím motorům, předpokládám že veškerou tvou spotřebu pokryjí elektrické vozy. Vše co koupíš, sníš, odpad který vyprodukuješ? Je tomu skutečně tak? Loď co přiveze teslu je elektrická? Letadla co vozí díly do její fabriky taky?

      Jinak myslím že jsi zbytečně ukřivděný. Většině lidí je nějaká Tesla šumák.

      Mimochodem v ČR je asi 60% z uhelných elektráren. Takže s tím nesmrděním elektro aut je to trošku mimo.

      1. vyhraněný vůči spalovacím motorům?? a co je na tom
        vyhraněný vůči spalovacím motorům?? a co je na tom šrotu minulýho století prosim tě pozitivního?? povídej přeháněj :))

        A jen tak Mimochodem v ČR je sice 60% z uhelných elektráren ale nemá to nic s tím nesmrděním elektro aut 😉 Takže ty jsi trošku mimo :))

        1. to je přeci ízy, na auto.cz se zbláznili a krachla tam
          to je přeci ízy, na auto.cz se zbláznili a krachla tam diskuze tak flustrovaní diskutéři konečně přešli se vyškolit na nejlepší server elektromobilní z nejlepších hybrid.cz tedy sem, abysme je vyškolili 😉 takže tvrdě do nich, nemažme se s nima 😉 Strom se musí ohýbat dokud je mladý, protože starýho čokla jezdit eletrikou těžko naučíš :))

      2. Pokud by clovek mel moznost si vybrat, pak by Vase pripominka
        Pokud by clovek mel moznost si vybrat, pak by Vase pripominka byla legitimni. Ale je mozne nekde nakupovat zbozi ci sluzbu s tim, ze bude znat historii jeji dopravy? Muze si clovek vybrat, ktera firma bude svazet jeho odpad (odpovim, toto vybira obec)? A co kdyz k cloveku do obce jezdi jen naftova verejna doprava? Jak si vybere, ze musi na urady, k lekari, do skoly, prace ekologicky?
        Ja vidim naprostou legitimitu mit nazor, ze spalovaci moto je zastarala technologie, ktera ma postupem casu mizet a pokud clvek pro to udela vse, co je v jeho silach (co lze jineho nez vymenit auto za BEV, dat si FVE na strechu, TC do kotelny?), pak je to skvele. Pokud na to nema, aspon muze sirit osvetu.
        Zde mate aktualni podil zdroju na spotrebe elektriny a zde mate energeticky mix
        Pokud Vam vadi, ze BEV ma vyfuk jinde a emise ma kazdopadne vyrazne nizsi nez jakekoliv ICE, tak mi proim napiste naprosto ekologickou alternativu, kterou si muzeme zacit porizovat a dokazeme se s ni dopravit s rozumnou ztratou pohodli (jako u BEV). Jinak nechapu, ze kritizujete, aniz byste mel jine reseni. To totiz umi naprosot kazdy a nejlepe deti 🙂

          1. Nemam rad nespravedlnost (ao, tak jak ji ja vnimam), takze
            Nemam rad nespravedlnost (ao, tak jak ji ja vnimam), takze pokud je nekomu nespravedlive ublizovano, nuti me to se jej zastat. Navic si myslim, ze podobny prispevek uz tu posledni dobou zaznel vickrat, tak si holt zaslouzil nejakou reakci.
            Domnival jsem se, ze tato diskuze je verejna a kdyz nekdo napise nazor, muze na nej kdokoliv slusne a vecne reagovat. A za tu dobu, co jsem zde, pozoruji, ze je to naprosto normalni. Nebo Vy, kdyz nekoho oslovite, tak chcete pouze jen jeho nazor a nemuze jej doplnit nikdo jiny?
            Poradte mi, jak Vas mam rozlisit a mrknu se, zda jste nekdy nenapsal nekomu, kdo reagoval na nekoho, kdo si psal s nekym jinym. 🙂

              1. Pan Horcik uz to vlakno smazal, coz se mi zda zrovna
                Pan Horcik uz to vlakno smazal, coz se mi zda zrovna nestastne. Mohli jsme mit krasnou ukazku, jak se nekteri chovaji a ti slusni by se asi radeji odlisili podepsanim se.
                Nadavani do bohu je fajn, ne? 🙂 Teda pokud nejde o Lokiho, Hada (od slova Hades), apod

                1. No já tomu anonymovi poděkoval, ale víme jak to bylo
                  No já tomu anonymovi poděkoval, ale víme jak to bylo myšleno.

                  V tom vláknu byla pěkná, jenom vaše profesionalita jak jste se nenechal vyprovokovat a trpělivě odrážel ty nesmyslné útoky.

                  Prý dočasně opět zakážou neregistrované příspěvky. Chápu, že je to pro Hybrid bolestné, protože to diskuzi zeštíhlí. Otázka je jestli to co tu ti anonymové poslední dva dny šířili za to stálo…
                  Každopádně já za to panu Horčíkovi děkuji.

                2. Ďakujem, za výborné vysvetlenie. Sám by som to lepšie
                  Ďakujem, za výborné vysvetlenie. Sám by som to lepšie nenapísal a asi by som asi nemal nervy. 🙂
                  Chcel by som iba doplniť, že každý má začať u seba meniť to, čo je v jeho silách. Preto som si kúpil EV, postavil FVE, používam všetko elektrické alebo na ručný (nožný) pohon.
                  Netajím sa tým, že podporujem Teslu a ak bude treba (v boji s neprajníkmi) tak im aj požičiam (a verím, že nie som jediný). Ak by ani to náhodou nepomohlo, tak mi nebude ľúto peňazí (peniaze boli a budú) ale toho, že sa nahradzovanie spalovákov spomalí.
                  Pevne dúfam, že žiadne čierne scenáre sa ale nenaplnia.
                  Elektromobilom Zdar.

                3. Rado se stalo.
                  Plne souhlasim, clovek nejsnaze zmeni sebe a

                  Rado se stalo.
                  Plne souhlasim, clovek nejsnaze zmeni sebe a svuj pristup, pokud nechce pouzivat nasili. 🙂 Je zvlastni, ze misto toho, aby to nekdo ocenil, tak je jim to jeste malo a nedelate nerealizovatelne vevi 🙂

  2. Nevim jestli zrovna Apple by byl idwalni partner, spis ne, ale
    Nevim jestli zrovna Apple by byl idwalni partner, spis ne, ale obavam se, ze to tak nejak dopadne. Tesla promrhala sanci stat se ziskovou a ve chvili kdy ma problemy jaky ma, vrtet psem v podobe nove vydanejch her moc duvery nevzbuzuje, spis naopak. Totalni odtrzeni od reality 🙁

  3. pěkný kraviny, Tesla nemá s eplem nic společnýho natož
    pěkný kraviny, Tesla nemá s eplem nic společnýho natož nějakou inspiraci. Její styl prostě vyplynul z nutnosti jak věci řešit. To jen pošahaná novinářská pakáž, když už nemá vo čem psát si vymýšlí teorije podpořený tajnostmi tesly. Fujtajxljapko co by nejradši prodávalo pitomí cihly za 100 papírů má sice hodně nadrbáno díky levný rejžácký votročině, ale von se vo ty sračky trumpeta ještě postará 😉 Slyšeli ste joo poslední dobou ftívu co dokázal celosvětově rudej rejžák huavej žejo? A ted řekněte čím je pro národní bezpečnost důležitý jabko?? Nula soudluzi! rok nula, jen pár přepálených mobilních sraček z kupertína :)))) PS: za vaše prachy :)))))))))))

    https://www.youtube.com/watch?v=JHi-WGFGWek

    https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/apple-hodla-drzet-penize-v-zahranici-dokud-v-usa-neklesnou-d/r~8388dfc2630611e6a4100025900fea04/

  4. Tesla je průkopník a inovátor. Jejich vozy zatím
    Tesla je průkopník a inovátor. Jejich vozy zatím obkektivně vzato nemají konkurenci. Byli prvni komu se podarilo prodavat masivne ev a to v dobe kdy je v podstate nikdo jiny nevyrabel. Presto jsou v totalnim pruseru a financne to nedava smysl pres vsechny ty zminky o tom ze maji obrovskou marzi. Svou sanci tesla promarnila, ted uz bude jen hur. Konkurence se pomalu rodí a zajem o tesly stagnuje. Navic zacinaji na povrch prosakavat informace o nespolehlivosti jak samotných vozu tak autopilota. Verim ze by aple teslu klidne koupil, kdyz to bude za par korun.

    1. Možná by bylo fajn abys jako anonym přestal plácat
      Možná by bylo fajn abys jako anonym přestal plácat nesmysly.
      Tesla nemá žádnou konkurenci a ani žádná není na obzoru. Ty parodie na elektromobily co vychází jako I-Pace a Etron jsou horší než první Model S co vyšel v roce 2012. Tesla je technologicky o tolik před konkurencí, že už to ani není vtipné.

      A prodeje tomu odpovídají. Tesla v USA zaznamenala 48 procent prodejů EVs a prodala více než 19 následujících konkurentů DOHROMADY.

      A co se týče solehlivosti tak taky plácáš. Tesla vyřešila problémy které měla spočátku produkce a právě naopak Jaguár musel hromadně stahovat IPace kvůli problémům. A autopilot od Tesly je ten nejpokročilejší jízdní asistent, který je na trhu. To že si někdo plete asistenta s plnohodnotným řízením je stejná blbost jako by jsi na dálnici zapnul tempomat a šel spát. Vždycky je to chyba řidiče.

      Takové trolíky jako jsi ty opravdu miluju.

                1. Prakticky každé vaše slovo 🙂
                  Prakticky každé vaše slovo 🙂

          1. Ne že by mi do toho něco bylo Martine, ale vaše
            Ne že by mi do toho něco bylo Martine, ale vaše sebevědomí a pocit neomylnosti mě zaujal. Tak se pojďme mrknout na váš příspěvek.

            1. Píšete, že Tesla nemá žádnou konkurenci. To píše i pisatel prvního příspěvku. Takže žádný rozpor.

            2. Píšete, že žádná konkurence není na obzoru. Konkurence je kdokoliv kdo vyrábí ve stejném segmentu a kdo je schopný prodat aspoň minimální počet kusů a ubrat tesle počet prodaných výrobků. Můžeme se bavit o tom, zda jsou výrobky Tesla skutečně tak daleko před konkurencí, ale ne o tom zda konkurence existuje. Ta existuje zcela určitě. Bmw i8, i3, Jaguar, Nissan, začíná VW a spousta jiných značek které v třeba v Číně prodávají a v ČR nejsou známy… Čili prokazatelně konkurence je, nebo se rodí a vy se mýlíte.
            https://cs.wikipedia.org/wiki/Konkurence

            3. O konkrétních prodejích první pisatel nepsal. Psal pouze o tom že stagnují, což je snadno ověřitelný fakt minimálně u verze S a X.

            4. O spolehlivosti se tady popsalo dost, stačí třeba příspěvky Michelina. Takže opět se mýlíte. Problémy se spolehlivostí evidentně jsou a přiznává je i samotná Tesla. Opět se tedy mýlíte.

            5. Autopilot je asi skutečně ten nejpokročilejší asistent, ale bylo u něj zaznamenáno několik problémů. První pisatel ostatně neříká, že Autopilot není dobrý, jen konstatuje fakt, že se u něj vyskytli problémy. Opět se to dá snadno dohledat na internetu a vy o nich víte.

            6. Dále psal o finančních problémech Tesly, opět snadno ověřitelný fakt.

                1. Tady jste to psal. A rozhodne najdu dalsi prispevky, kde jste
                  Tady jste to psal. A rozhodne najdu dalsi prispevky, kde jste psal to same pod stejnou prezdivkou.

                2. Takže se domníváte že každý s označením anonym je
                  Takže se domníváte že každý s označením anonym je jeden a tentýž člověk. 🙂 No, ani nevím co na takovou blbost napsat.

                3. ano, všechny anonymy házíme automaticky do jednoho pytle,
                  ano, všechny anonymy házíme automaticky do jednoho pytle, je to póvl ať se jim to líbí nebo nelíbi. Jejich věc, označkovat se mohli 🙂

                4. V jednom se s Vami neshodnu. Neoznacuji je za povl, to mohu az
                  V jednom se s Vami neshodnu. Neoznacuji je za povl, to mohu az cloveka, ktereho znam. Vy automaticky odsuzujete lidi, ktere neznate?

                5. Říká se tomu stereotyp.
                  Když k vám v noci přistoupí

                  Říká se tomu stereotyp.
                  Když k vám v noci přistoupí silueta a vrazí vám facku a pak přijde 98 dalších tak od toho stého předpokládáte totéž.

                  Samozřejmě že máte pravdu (nebo spíše moudrost v tomto případě). Ale to neznamená že každý je takový budha jako vy 🙂

                  Osobně za póvl člověka také neoznačuji. Protože nejprve člověka poznám, a když se ukáže že nejde o přínosnou osobu => následuje výmaz z života. Nějaké zaškatulkování a pamatování si kdo je a kdo není póvl je moc náročně a když na to přijde tak i moc pomstychtivé.

                6. Plne s Vami souhlasim az na drobnost, nejsem Siddhartha, na to
                  Plne s Vami souhlasim az na drobnost, nejsem Siddhartha, na to mam az spoustu chyb 🙂 Ale i tak dekuji 😉

                7. ano, zaslouží si to tím že se úmyslně přidali na stranu
                  ano, zaslouží si to tím že se úmyslně přidali na stranu anonymů 😉
                  a jelikož míra únosnosti výblitků zdejších naplavených anonymů přetekla, není nesmírné energie k tomu rozebírat je který je který. Jejich volba 😉

                8. Ty si blázen, ale mám tě rád.
                  Ty si blázen, ale mám tě rád.

                9. Pane Anonyme, na Váš povzdech “každý s označením
                  Pane Anonyme, na Váš povzdech “každý s označením anonym je jeden a tentýž člověk.” je jednoduchá odpomoc, a to REGISTRACE. Ale to by už nebylo na co se vymlouvat…

                10. Zaregistruj se blbe. A piš příspěvky pohodlněji …. To
                  Zaregistruj se blbe. A piš příspěvky pohodlněji …. To člověk neví, jestli je Anonym 9-ti letej klučina, resp. 80-ti letej děda, co z nedostatku jiné zábavy blije do diskuse…

  5. V článku je chybná úvaha „tržní hodnota významně
    V článku je chybná úvaha „tržní hodnota významně klesá“
    Tržní hodnota společnosti je dána součinem CENY akcií a POČTU akcií. Od roku 2013 došlo několikrát k navýšení počtu akcií, ostatně jako o úspěchu o tom psal pokaždé i hybrid, takže dnešní tržní hodnota Tesly je značně vyšší než v době, kdy o ní Apple prý uvažoval.

      1. Ano, a to byl rekord, kdy Tesla byla nejhodnotnější
        Ano, a to byl rekord, kdy Tesla byla nejhodnotnější automobilkou USA. Nicméně v článku píšete, že Apple uvažoval o koupi při ceně 240 dolarů v roce 2013, tehdy byla kapitalizace: 119 mil. kusů x průměrná cena v roce cca 130 USD = 15 mld. Tedy necelá polovina současné hodnoty, vyjádřeno v ceně akcie by šlo o 88 dolarů (!).
        Pokud by Apple tenkrát opravdu byl ochotný zaplatit 240 dolarů, tedy poskytl by značnou prémii oproti tržní ceně, tak by tehdy tržní hodnota byla 29 mld.
        stockrow.com/TSLA, řádek Shares

          1. V takovém případě si ale nekupujete dluhy, ale jen ty
            V takovém případě si ale nekupujete dluhy, ale jen ty zdravé části firmy. Pokud chce Apple koupit Teslu, tak pro něj bude výhodnější odkoupit po krachu Tesly ty části, které fungují a dluhy nechat původním investorům.

            1. to asi tiež závisí od situácie.
              firma v ktorej robím,

              to asi tiež závisí od situácie.

              firma v ktorej robím, nedávno kúpila inú firmu s tak obrovským dlhom, že musela predať svoju najziskovejšiu divíziu za cca 11 mld USD, aby vykrili dlh, ktorý sme si vyženili.

              čiže presne opačný prístup, ako spomínaš ty

                1. dlouhodobě ztrátová -> ano, to bola
                  bez významného

                  dlouhodobě ztrátová -> ano, to bola
                  bez významného tržního podílu a know-how -> samozrejme, že nie, kvoli tomu sme ju kupovali

                  preto hovorím, že to je individuálne
                  tá dlhodobá stratovosť sa u nás rieši už asi 2 roky cez obrovský optimalizačný proces

                  ale chápem, čo myslíš

                  stále, pre Apple môže mať Tesla ohromný potenciál
                  ak si zrátajú, že ziskovosť dosiahnu povedzme pri predajoch 1m aut ročne, tak to ich očiach môže dávať zmysel.
                  „jediné“ čo treba, je investovať cca 10mld na dostavbu GF3 a GF4, a tá výrobná kapacita 1m môže byť k dispozícii

                2. V tom případě chápu, proč u vás došlo k akvizici.
                  V

                  V tom případě chápu, proč u vás došlo k akvizici.

                  V případě Tesly to ovšem smysl nedává – vysoké zadlužení dlouhodobá ztrátovost, miniaturní tržní podíl.

                  Stavba Vámi uvedených továren by dávala smysl v případě, že za výše uvedené mohou nedostatečné výrobní kapacity.

                  Ovšem v situaci Tesly, kdy musela opakovaně zlevňovat, aby vůbec prodávala, tedy bojuje s poptávkou, to smysl prostě nedává.

                  PS: Včera Tesla opět zlevnila – Model S o 3000$ a Model X o 2000$.
                  Zoufale bojuje o život.

        1. Ano, velmi, provozní zisky jsou dávno, jen investice
          Ano, velmi, provozní zisky jsou dávno, jen investice ukazují, že se jim časem vyplatí, i když to s nimi přehání, takže Teslu dostávají do celkových červených čísel. Je čas přestat tolik investovat a zaměřit se max na osobní vozy, a to jen S, X a Y. Na ostatní se zatím vykašlat. Pak bude obrovský zisk okamžitý a kvalita ještě stoupne. Musk není tak dobrý středně dobý stratég, je to střelec, který si jen uvědomuje základy automotive, ani komfortu při jízdě bohužel moc nerozumí. Jinak celková stragegie je samozřejmě v pořádku, jenže na to může doplatit.

        2. Pro vás jsou asi všichni investoři Tesly pitomci, kteří
          Pro vás jsou asi všichni investoři Tesly pitomci, kteří nevědí, že Tesla zkrachuje ne? 😀 Mezi ty pitomce se řadí Apple, Google, Sudové, a mnoho dalších zkušených investorů. Vaše sebevědomí bych chtěl mít 🙂 Váš odhad rozhodně ne 🙁

        3. Vy jste typickej byznysman dnesni doby. Zajima vas jen
          Vy jste typickej byznysman dnesni doby. Zajima vas jen kratkodoby zisk pokud mozno bez rizika.
          Kdybych budoval svoji firmu podle vasich pravidel, zadna by nebyla. Prvnich 15let jsme jeli na dluh, ktery se jen prohluboval. Pak jsem se jednoho breznoveho dne rozhodl udelat audit, vyslo mi, ze uz ty investice neprinasi takovy rust jako drive a rozhodl se priskrtit investicni kohoutek. Jeste na konci tehoz roku jsme meli nejen splacene veskere dluhy, ale navic nekolik milionu na uctu.

          Kazda prudce rostouci firma se potyka s chaosem, protoze organizacni struktura se neustale a rychle meni, a kazda firma jenz ma potencial prudkeho rustu a vedeni s koulema se nevaha kvuli tomu rustu zadluzit.

          1. „…15let jsme jeli na dluh, ktery se jen prohluboval. Pak
            „…15let jsme jeli na dluh, ktery se jen prohluboval. Pak jsem se jednoho breznoveho dne rozhodl udelat audit, vyslo mi, ze uz ty investice neprinasi takovy rust jako drive…“
            – – –

            Na to jsi potřeboval audit?
            Tos nebyl schopen poznat z uzávěrek…?

            1. Ne, nejsem bůh viz. odpověď anonymovi níže, takže
              Ne, nejsem bůh viz. odpověď anonymovi níže, takže některé informace stran výtěžnosti investic bylo třeba zkoumat hlouběji.
              Nebo vy dokážete z účetních uzávěrek vyčíst kolik vám která investice přivedla v dlouhodobějším horizontu nových zákazníků?

          2. Osobně jsem ochoten tolerovat neziskovost až 5 let. Více
            Osobně jsem ochoten tolerovat neziskovost až 5 let. Více ani ťuk, protože vzhledem k délce lidského života více nedává smysl a lze investovat mnohem lépe.

            Společnost, které bude možná zisková za 20 let mě prostě nezajímá.

            1. Já to vidím tak, že pokud jsou výsledky odpovídající
              Já to vidím tak, že pokud jsou výsledky odpovídající (to znamená vidím, že obraty rostou a marže je odpovídající) pak nemám problém investovat více než jsem vydělal dokud mi banka bude ochotná půjčovat a mě to bude bavit.

              Ten rozdíl, je asi v tom, že já se na to dívám z pohledu majitele firmy tedy stejně jako Musk, zatímco vy se na to díváte z pohledu investora.
              Pravda, ale je, že já riskoval vždy jen svoje peníze resp. peníze banky, za které jsem nesl osobní odpovědnost. Pokud se Musk rozhodl vstoupit na burzu a riskovat peníze investorů pak musel počítat s tím, že se na to takto budou dívat.

                1. Vy vite v jakem oboru podnikm, ze to tak muzete posoudit?
                  Vy vite v jakem oboru podnikm, ze to tak muzete posoudit?

                2. Ano, vím. Znám vás osobně.
                  Ano, vím. Znám vás osobně.

                3. Kdyby to byla pravda tak by jste vedel, ze podnikame ve
                  Kdyby to byla pravda tak by jste vedel, ze podnikame ve sluzbach, a kdyz tu sluzbu nedodame my doda ji tomu zakaznikovi nekdo jiny, a tedy je uplne irelevantni jestli pracujeme vice nebo mene.
                  S plundrovanim zeme pak nema nese podnikani uz vubec nic spolecneho.

                  PS: A kdyby jste me znal osobne pak by jste dobre vedel, ze o ekologii nemluvim temer vubec. Maximalne vyvracim nesmysly o neekologicnosti elektromobilu.

                4. To je typickej zdejší anonym, snaží se lidi strašit tím,
                  To je typickej zdejší anonym, snaží se lidi strašit tím, co o nich údajně ví. Takovej velkej bratr, ale přitom totální ňouma.

                5. Mam za to, ze je to vsechno jedna osoba a dost mozna tu pise i
                  Mam za to, ze je to vsechno jedna osoba a dost mozna tu pise i pod nejakou registrovanou prezdivkou nebo prezdivkami. Pod nimi si hraje jeste celkem na slusnaka a jako anonym provokuje aby se pak mohl vzapeti tvarit ublizene, kdyz mu neco ostrejsiho napisete, ale vlastne i kdyz jste na nej slusnej.

                  Asi si dam filtr na notifikacni emaily z hybridu, ze kdyz budou obsahovat “anonym” tak rovnou smazat a zacnu je ignorovat.

                6. Z důvodu množících se stížností jsme se rozhodli opět
                  Z důvodu množících se stížností jsme se rozhodli opět (zatím dočasně) zavést nutnost registrace pro přispívání v diskusích.

                7. Děkuji moc.
                  Včera a dnes už to bylo vážně neúnosné.

                  Děkuji moc.
                  Včera a dnes už to bylo vážně neúnosné.

                8. To je dobře. Omlouvat se anonymovi už začíná být
                  To je dobře. Omlouvat se anonymovi už začíná být poněkud absurdní situace.

      1. Apple by Teslu jen zlikvidoval. Nejdřví by z ní udělal
        Apple by Teslu jen zlikvidoval. Nejdřví by z ní udělal auta ještě dražší, pak by odstranil volant, nakonec kola, autopilot by degradoval, nakonec by ho raději zrušili a byla by to nakonec jen Dacia se zlatými rámy, hruzá pomyslet na vlastnění Tesly Applem 🙂

    1. Inovátorům je to zřejmé a vám, jako příznivci starých
      Inovátorům je to zřejmé a vám, jako příznivci starých spalovacích strojů to pochopitelně nedojde a myslím, že je zbytečné vám to vysvětlovat. Nepochopil byste to. Vy si kupte automobilku Tatra a vyrábějte veterány. To vám jistě smysl dá. Jen je to jiné odvětví. Jste prostě na špatném fóru a bylo pro vás dobré, abyste tu ze sebe podobnými otázkami nedělal hlupáka a přemístil se na vám spřízněná fóra třeba autoforum.cz. Tady si prostě nepokecáte a my bychom opravdu neradi, abyste si si musel léčit špatnou náladu ve svých mohutně prdících strojích na našich společných silnicích 😉

            1. Apple potřebuje platformu. Vydělávat bude na obsahu,
              Apple potřebuje platformu. Vydělávat bude na obsahu, softwaru apod. Platformu samotnou si však může dovolit prodávat v podstatě pod cenou. Proto by koupě Tesly dávala smysl. Základ v podobě běžného auta s aktivními reklamami uvnitř bude třeba za 20 tisíc dolarů. Pomocí nákupů balíčků a zlepšení z toho auta ale uděláte klidně performance verzi se špičkovou softwarovou výbavou. A to se vsaďte, že tohle přesně je cíl Apple.

    2. pokud chce Apple vstoupit na automobilovej trh s
      pokud chce Apple vstoupit na automobilovej trh s eletromobilem, tak nakup automobilky jako je Tesla je to nejlepsi co muze udelat, prevzal by soukromou sit prodejen a servisu po celem svete + rozjetou vyrobu danych aut, nakupem Tesly by ziskal nejvetsi baterkarnu v USA a vlastni tovarnu v Cine, nakupem Tesly by ziskal vystavenou sit nabijecek uzavrenych jen pro Teslu (tedy totez co dela na svych produktech s nabijeckama), s Teslou by ziskal vse ohledne autopilota kde stoji proti Google a jeho Waymo, s Teslou by v neposledni rade ziskal oddeleni Tesla Energy, coz je trh na ktery se Apple take snazi dostat 😉

      na to jak se tu chlubis co vsechno sledujes a jak vydelavas na poklesu akcii Tesly, tak me prijde ze vubec nesledujes nic ohledne aktivit vyznamnych hracu na trhu

      1. Vy si to představujete jak Hurvínek válku.
        Převzetí by

        Vy si to představujete jak Hurvínek válku.
        Převzetí by znamenalo převzít i obří dluhy, které prokazatelně existují, zatímco o hodnotě aktiv Tesly lze jen spekulovat. Osobně se domnívám, že hodnota aktiv Tesly je velmi malá, konkrétně vidím hodnotu pouze v nabíjecí síti, což ale v porovnání s dluhy směšná záležitost.
        Nějaké stany a budovy, ve kterých vlastní výrobní techniku jiné společnosti, jsou zcela bezvýznamné.

    3. epl jako nekamarád tesly by teoreticky mohl teslu koupit:
      1)

      epl jako nekamarád tesly by teoreticky mohl teslu koupit:

      1) aby vylepšil svůj obraz celosvětovýho skrblíka antidobrodince, nejlépe extra levně a v pozici zachránce (v krachu) aby potvrdil svoji filozofiji kšeftáka až za hrob :))

      2) By to byla záchrana kolapsu jeho vývoje eplkáry, na kterou jak se ukázalo nemá koule :))

      3) protože má v irsku naspořených příliš mnoho nezdaněných prachů ($250B) na který se mu třepe trumpeta, je lepší koupit zlou tezlu než to odevzdat daňový správě 😉

      http://www.hybrid.cz/tesla-gigafactory-3-se-v-sanghaji-stavi-ve-dne-v-noci-letos-ma-byt-hotova#comment-187597

Napsat komentář