Před rokem jsme psali o elektrickém školním autobusu postaveném na podvozku Ford. Společnost Motiv Power Systems si na něm tehdy testovala možnosti stavby elektrických nákladních aut.
foto: Motiv Power Systems
O rok později je jasné, že Motiv Power Systems mají dostatek zkušeností, technických i obchodních, aby si mohli dovolit nabízet profesionálně postavená nákladní auta založená na podvozku Ford F59, případně jiných.
Motiv Power Systems sídlí v kalifornském Fresnu. Kalifornie dnes patří mezi průkopníky v oblasti elektrické pobolity a platí za hlavní trh pro všechny automobilky, které uvádějí na trh elektrická (či hybridní a plug-in hybridní) auta.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Renault Maxity Elektro – náklaďák na vodík
Elektrické nákladní auto postavené na podvozku Ford F50 nabízí dojezd 160 km na jedno dobití při maximální hmotnosti 10 tun. Záruka jsou tři roky/36 000 mil (asi 58 000 km) na pohonný systém Motiv i podvozek Ford.
Dosavadní testy ukázaly, že takto postavené elektrické nákladní auto dokáže snížit provozní náklady až o 87 % v porovnání se stejným autem s dieselovým motorem. Takto lze stavět větší nákladní auta, dodávky, dodávky s mrazírnou, apod.
foto: Motiv Power Systems
Elektrický pohon společnosti Motiv obsahuje baterie, elektromotor, dobíječku, vytápění, klimatizaci a další komponenty. Vše se montuje na hotový podvozek, který je minimálně modifikován. Součástí „balíčku“ je i vzdálená diagnostika a telematika.
Firma v minulosti postavila na podvozku Ford mimo jiné napři. čtyři malé plně elektrické autobusy pro společnost Google a její hlavní sídlo v Mountain View.
Prosím opravte si překlep.
Prosím opravte si překlep. Na 58 0000 km asi záruka nebude. 🙂
Díky!
Díky!
Není zač. Máte ode mě
Není zač. Máte ode mě G+1.