Akcie automobilky Tesla Motors v ekonomickém žargonu prošly „korekcí“. To znamená, že z nedávných maxim kolem $200 jsou dnes na $138. Mohou za to aktuální události kolem požárů? Vypadá to, že mediální kolotoč poklesu minimálně pomohl.
foto: YouTube
Elektromobil Model S nedávno postihl již třetí požár v krátké řadě. Jednou auto vzplálo v USA poté, co na silnici narazilo do kovového objektu. Podruhé chytlo při autonehodě v Mexiku. A potřetí, opět v USA, tentokrát ve státě Tennessee, opět po nárazu do objektu na dálnici.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Švédské podnikatelky vymyslely neviditelnou helmu
Elektromobil Tesla Model S má zjevně problém s většími pevnými objekty na vozovce – které tam nicméně nemají co dělat. Zatímco z prvních dvou nehod (z nichž jedna se odehrála mimo území Spojených států) vyšla Tesla bez poskvrny, do té třetí teď začíná šťourat NHTSA (americká organizace zodpovědná za bezpečnost provozu na silnicích).
Majitel poslední hořící Tesly, jistý doktor Juris Shibayama, ale stojí za svým autem. Nešťastná nehoda se stala poblíž města Smyrna v Tennessee (mimochodem, právě tam má Nissan továrnu na elektromobily Leaf). Shibayama se nedokázal na dálnici vyhnout odpadlému tažnému zařízení.
V rychlosti asi 110 km/h do něj najel. Tažný hák udělal pod Teslou pořádnou neplechu, což auto „vycítilo“ a varovalo řidiče, že nastal problém. Krátce poté jej vyzvalo k odstavení vozidla. Doktor Shibayama tedy zastavil, vystoupil a nedlouho poté se z auta začalo kouřit a nakonec v přední části vzplálo.
Není bez zajímavosti, že i přes požár klika dveří stále reagovala na blízkost klíčku a auto tak hasiči mohli vcelku snadno otevřít. Shibayama dále zdůraznil, že jakékoliv poškození se týká pouze přední části vozu, zatímco kabina zůstala nezasažena. „Nebýt to Tesla, ale jakékoliv jiné auto, ten objekt by prorazil podvozek a vážně mě zranil,“ dodal.
„Tahle zkušenost mě v žádném případě nepřesvědčila, že Model S není bezpečné auto. Okamžitě bych si koupil další,“ řekl podle vyjádření na webu automobilky Tesla Motors Shibayama. Faktem ale je, že teď se do práce předběžně pustili federální vyšetřovatelé z NHTSA. Zároveň úzce spolupracují se samotnou automobilkou Tesla Motors.
Lze docela dobře očekávat, že v nejbližších týdnech se Tesla k celé záležitosti oficiálně vyjádří. Na druhou stranu, možná je tak trochu i ráda, že její akcie „upustily páru“, protože fakt, že jsou nadhodnocené svého času nepřímo přiznal i Elon Musk, šéf automobilky.
Je čas nakoupit akcie. Než
Je čas nakoupit akcie. Než se situace uklidní a půjdou zase nahoru.
Elon Musk on Tesla Fire: This Is What Happened
http://www.youtube.com/watch?v=9E3Si8FWb18
Zde je v originale popis
Zde je v originale popis ridice toho auta.
Mě by hlavně zajímalo, co
Mě by hlavně zajímalo, co tedy způsobilo to, že auto začalo hořet? To se nějak nikde nemůžu stále dočíst.
Myslím tím přímo v tom
Myslím tím přímo v tom autě – tedy jak mohlo najetí na nějaký předmět způsobit požár.
ten „nějaký předmět“ ve
ten „nějaký předmět“ ve 110km/h prý jednak udělal pěknou díru do silnice a pak ještě dokázal prorazit 6,35mm silný ochranný „pancíř“ spodku baterie, vevnitř pak s největší pravděpodobností buď vyzkratoval, nebo i roztrhl nějaké články což zřejmě způsobilo ten následný požár.
Když to člověk čte, tak aby si na americké dálnice rovnou pořídil MRAP 🙂
Ten „pancíř“ je z hliníku.
Ten „pancíř“ je z hliníku.
No ona 6ka nějakého
No ona 6ka nějakého slušnějšího hliníku už taky něco snese. Ale je fakt, že se dal použít výstižnější překlad jako „brnění“ 🙂
To je presne ono.
To je presne ono. Elektromobilu je uz na svete dost takze se nejake pozary museli objevit, vsechno hori, vcetne rychlovarne konvice, nebo notebooku.
Ale jak jde o eletromobil to je najednou auto nebezpecne, ale ze auta nabenzin, nebo naftu hori milionkrat casteji to uz totiz nikoho ani nevzrusuje.
Ono totiz takova nadrz na palivo je docela pekne velka casovana bomba. Benzin je extremne horlavy a vybusny, ale je zajimave, ze tohle nikomu nevadi?
Staci zadat do vyhledavace a hned vyjede spousty nehod, kde shorelo benzinove auto a uhoreli v nem i lidi, namatkou:
http://www.hzscr.cz/clanek/na-119-5-km-d5-shorelo-osobni-auto.aspx
http://liberecky.denik.cz/pozary/auto-na-zemni-plyn-shorelo-20131108.html
http://hradecky.denik.cz/zlociny-a-soudy/pri-policejni-honicce-ujizdel-250-km-h-auto-shorelo-v-poli-20130822.html
http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-udalosti/215098/na-dalnici-shorelo-auto-na-popel-mlady-ridic-utekl-smrti-o-chlup.html
http://www.novinky.cz/krimi/252146-auto-narazilo-do-stromu-ridic-uhorel.html
http://www.novinky.cz/krimi/268165-v-servisu-ukradl-auto-bez-brzd-havaroval-a-vuz-v-prikope-shorel.html
http://www.novinky.cz/krimi/288201-nehoda-dvou-aut-uzavrela-r35-nedaleko-olomouce.html
http://www.novinky.cz/krimi/270303-muz-v-kobylisich-startoval-alfu-romeo-a-vzplaly-mu-kabely-shorela-tri-auta.html
http://www.novinky.cz/krimi/264883-na-karlovarsku-se-srazil-mercedes-se-skodovkou-ridici-zahynuli-auta-shorela.html
http://www.novinky.cz/krimi/254591-ridic-narazil-s-autem-do-stromu-utekl-a-vuz-nechal-shoret.html
http://pardubicky.denik.cz/pozary/auto-shorelo-primo-v-garazi-20130914.html
A jeste doplnim, aut na
A jeste doplnim, aut na elektrinu je na svete uz mozna k milionu, nebo vic, nevim. Treba Nissan Leafu se myslim prodalu uz temer 100 tisic! Najdete mi prosim nekdo nejaky leaf, ktery shorel.
jj tech Leafu je kolem
jj tech Leafu je kolem 100.000, ale to je celosvetove cislo. Obavam se ze pokud bychom pocitali i vsechny plug-in hybridy, stejne na celem svete jeste nenajdeme milion elektromobilu 🙁
Pravda milion byl hodne
Pravda milion byl hodne prehnany odhad, to jsem jen tak strelil.
Proto jsem trochu zapatral a nekde jsem nasel, ze do roku 2012 bylo na celem svete prodano cca 180 tis elektro, nebo plugin hybridu.
Trend byl takovy, ze elektro auta, nebo plugin hybridy se zacali prodavat cca od roku 2007/10 to se prodali v jednotkach, v roce 2010 uz to jsou tisice a v roce 2012 to uz jsou 100 tisice.
Za rok 2012 se prodalo cca 100 tisic tak v roce 2013 to vypada, ze se jich proda cca 150 tis, mozna vic.
Celkem tedy k dnesku je to odhadem pres 300 tis elektro aut, nebo plug-in hybridu.
Tj. kdyz udelam hodne hruby odhad, tak pristi rok by to mohlo byt cca 500 tis. pak v roce 2015 cca 750 tis. a konecne 1 milion by tu mohl byt kolem roku 2016. 🙂
Ale podle me tu bude driv, jsem v tomto smeru optimista. Muj odhad je cca za 2 roky bude na celem svete pres 1 milion elektryckych aut, nebo plug-in hybridu, nebo mozna i drive. 🙂
Teď jsem zrovna někde
Teď jsem zrovna někde viděl, že Škodovka už vyrobila v Číně milion aut. Takže bych to chtělo k tomu počtu elektromobilů přidat tak dvě nuly, aby si toho vůbec někdo všimnul :/
Taky na
Taky na elektřinu?
novinky.cz/krimi/319077-audi-r8-za-nekolik-milionu-v-praze-lehlo-popelem.html
Upřímně, zprávy o
Upřímně, zprávy o požárech tomu možná pomohly, ale akcie Tesly byly až nesmyslně vysoko vzhledem k fundamentům firmy. Korekce ceny je zdravá a potřebná. Nijak nenarušuje chod společnosti ani nesnižuje důvěru v ní.
místo předního kufru bude
místo předního kufru bude potřeba preventivně zabudovat hasicí systém 😉
Dobrý nápad, napište do
Dobrý nápad, napište do Tesly! 🙂
Iba by som dodal, že
Iba by som dodal, že netreba zabúdať na sumu zhorených spaľovákov v minulosti, kým sa dostali na dnešnú úroveň.
Proč v minulosti? Plechový
Proč v minulosti? Plechový benzíňák by z takové situace vyšel asi tak, že by to pravděpodobně shořelo všechno. Moc nechápu, že tomu autu nechytla barva. Že by kompozity měly nehořlavý nátěr?
Jen bych dodal ze zatim v
Jen bych dodal ze zatim v zadne autonehode (ani pozaru) Modelu S (nebo Roadsteru) nedoslo k vaznemu zraneni nebo umrti.
Ackoli asi zatim nejvaznejsi nehoda byla celni srazka v Americe (nechce se mi hledat konkretni stat), pri ktere zahynuli dva lide v protijedoucim vozidle, ale chlap z Modelu S vyvazl jen s lehkym poranenim.
Protože to váží jak tank.
Protože to váží jak tank.
M1 Abrams – 61.3t
Model S –
M1 Abrams – 61.3t
Model S – 2.1t