Také v uplynulém roce prodeje aut do zásuvky v Evropě zásadně vyrostly. Od roku 2017 se téměř zdvojnásobily z 306 000 na 564 000.
Zatímco v Číně i Evropě prodej aut do zásuvky opět zásadně povyskočil, v USA naopak mírně poklesl a skoro polovinu prodejů tam tvořil jen Tesla Model 3. V Evropě se za rok 2019 prodalo celkem 564 000 elektromobilů a plug-in hybridů.
NEPŘEHLÉDNĚTE Evropa v roce 2018: 400 000 prodaných aut do zásuvky, elektromobily jedou na plné obrátky
Americký elektromobil Tesla Model 3 bodoval také v Evropě, ale připsal si „pouze“ 16 % prodejů za celý rok 2019 s 95 247 prodanými kusy. Stačilo to s velkým náskokem na první místo před Renault Zoe (47 408) a plug-in hybridem Mitsubishi Outlander PHEV (34 597).
Dřívější stálice v podobě elektromobilů Nissan Leaf 40kWh a BMW i3 se posunuly na čtvrté (33 155), resp. páté místo (32 828).
Autor webu EV-Sales očekává, že díky záplavě nových modelů (jen namátkou DS3 Crossback E-Tense, Fiat 500e, Honda e, Kia Soul EV, Mini Cooper, Opel Corsa-e, Škoda CitigoE iV, Volkswagen ID.3, Peugeot e-208, Peugeot e-2008 a další) se v letošním roce prodeje aut do zásuvky v Evropě dostanou k hranici 1 milionu kusů.
Auta do zásuvky měla na prodejích nových aut v Evropě za rok 2019 rekordní podíl 3,6 % (2,2 % jen elektromobily) z 2,5 % za rok 2018.
off
Tesla zvítězila v Michiganu a bude tam moct prodávat
off
Tesla zvítězila v Michiganu a bude tam moct prodávat svoje auta a provozovat servisní centra. Majitelé Tesel v Michiganu jsou štěstím bez sebe.
https://www.autonews.com/retail/tesla-mich-win-may-hurt-franchised-dealerships
off
Čínská M3 má lepší kvalitu než Číňanova M3
off
Čínská M3 má lepší kvalitu než Číňanova M3 importovaná z USA.
https://www.youtube.com/watch?v=nrrY8zaqs8o&feature=youtu.be
Brutalni pokles Model S a Leaf. A neni se co divit.
Brutalni pokles Model S a Leaf. A neni se co divit.
Porovnání prodejů jednotlivých modelů v Evropě 2018 ->
Porovnání prodejů jednotlivých modelů v Evropě 2018 -> 2019 („x“ pokud nebyl v 2018 v top 20)
Tesla Model 3: x -> 95247
Renault Zoe: 38538 -> 47408
Mitsubishi Outlander PHEV: 23921 -> 34597
Nissan Leaf: 40609 -> 33155
BMW i3: 24432 -> 32828
VW e-Golf: 21252 -> 28710
Hyundai Kona EV: x -> 22667
Audi e-Tron: x -> 18483
Mini Contryman PHEV: 10345 -> 15975
Volvo XC60 T8 PHEV: 13426 -> 14395
BMW 530e: 13383 -> 13892
BMW 225xe Active Tourer: 12665 -> 13138
Jaguar i-Pace: 6319 -> 12722
Mercedes E300e/de: x -> 11820
Smart Fortwo EV: 8688 -> 11815
Kia Niro PHEV: 9951 -> 10804
BMW 330e: 7327 -> 10172
Kia Niro EV: x -> 10139
Hyundai Ioniq Electric: 9605 -> 9771
Tesla Model S: 16682 -> 8810
Díky
Díky
Ta tabulka je super Diky
https://bit.ly/2uU06PO
Ta tabulka je super Diky
https://bit.ly/2uU06PO
Díky, já myslel, že na to nikdo nekouká :). Překopíroval
Díky, já myslel, že na to nikdo nekouká :). Překopíroval jsem tam aktuální údaje a budu rád za upozornění/opravu chyb :).
Taky tam občas kouknu, dobře zpracované.
Jinak, sešit #6,
Taky tam občas kouknu, dobře zpracované.
Jinak, sešit #6, Tesla za 2018 celkem 244920 ks a z toho 245240 ks EV? A pak, samozřejmě, je podíl EV na celkové produkci 100,13% 🙂
Je to řádek 21 i 57.
Díky, občas někam hodím předběžná čísla a pak
Díky, občas někam hodím předběžná čísla a pak oficiální a zapomenu na to. Tohle je rok starý, v únoru tam dám 2019.
OT: How e-bike motors are made (Bafang Factory
OT: How e-bike motors are made (Bafang Factory Tour)
https://www.youtube.com/watch?v=nLutGVgpbms
Jo aha, oni do toho počítají i plug-in… to by mě
Jo aha, oni do toho počítají i plug-in… to by mě zajímalo kolik bylo čistých BEV a kolik % trhu má Tesla v Evropě.
64 % BEV, 36 % PHEV
64 % BEV, 36 % PHEV
Tipuju, že pokles v USA je zpusoben očekáváním modelu Y.
Tipuju, že pokles v USA je zpusoben očekáváním modelu Y. Osobně od něj mám velká očkávání.
jj, ošklivý M3 byla totální kravina, když ho naprosto
jj, ošklivý M3 byla totální kravina, když ho naprosto nahradí MY v prodejích, vyhozený prachy Tesly, škoda
navíc díky velmi malým zkušenostem bude Tesla z 90 % prodávat MY, což mi samo nevadí, ale jestli chtějí ovládnout všechny segmenty, tak by měli začít přemýšlet… dělají základní chyby v auto byznysu, dětské chyby
ale i tak mezi slepými …
MY se stane legendou a i ikonou celého auto byznysu a přechodu na EV, pokud tedy podřadné a duševně nemocné západní „elity“ nepoloží ekonomiky celého světa, aby ovládly více % planety, což je výsledek každé krize dle historie
Mali by ste sa prihlásiť ako externý poradca do Tesly. Bez
Mali by ste sa prihlásiť ako externý poradca do Tesly. Bez vás to určite po***ú
i Musk to čeká, jak se vyjádřil, tedy to nevidí jen ti
i Musk to čeká, jak se vyjádřil, tedy to nevidí jen ti skutečně velmi málo nadaní 🙂
Ja som z tých jednoduchších, priznávam.
Ja som z tých jednoduchších, priznávam.
Na českýho Honzu nikdo nemá, a ještě jak je skromný, to
Na českýho Honzu nikdo nemá, a ještě jak je skromný, to nemá obdoby, jenom nechápu, proč se zahazuje na obyčejném foru, a není v dozorčích radách světových automobilek.
Dalsi ktereho by Tesla kralovsky zaplatila (kdyby o nej ovsem
Dalsi ktereho by Tesla kralovsky zaplatila (kdyby o nej ovsem stala).
V roce 2019 zdaleka nejprodavanejsi elektromobil sveta Tesla
V roce 2019 zdaleka nejprodavanejsi elektromobil sveta Tesla Model 3 je kravina, a ty jsi letadlo 😀 S takovejma rozumama si bez pokecat na autoforum, tam ti to budou bastit. Tady jsi k smichu 😀
ty jsi to zase nepochopil… tak jako pro děti znovu:
Proč
ty jsi to zase nepochopil… tak jako pro děti znovu:
Proč vyrábět výrobek A, když se může rovnou vyrobit výrobek B, který je mnohem lepší ve všech ohledech? tím se logicky ztratila spousta peněz pro design výrobku A
Už to chápeš, chlapče, že toto vůbec nevyvrací úspěch výrobku A? 🙂
Já to pochopil hned, ale rozesmívá mě tvoje sebevědomí
Já to pochopil hned, ale rozesmívá mě tvoje sebevědomí tvrdit, že TM3 je kravina a Tesla měla rovnou vyrábět MTY 😀 Znáš přísloví „po bitvě je každý generál?“ Proto mě tvoje ex post rozumy tak rozesmály 😀 Jinak to vypadá, že jsi chytřejší a geniálnější než samotný Musk. Jsi fakt srandovní 😀
tak počkej, jestli jsi to pochopil, tak nemůžeš psát, že
tak počkej, jestli jsi to pochopil, tak nemůžeš psát, že M3 byl dobrý nápad… takže to stále nechápeš 🙂
hochu, já kritizoval design M3 jako spousta dalších neslepých už na záčátku, že to není hachback, tedy opět jsem měl pravdu, já byl generál už na začátku, takže smola hochu, smiř se s tím, že mám čuch a uč se 🙂
v některých věcech mám pravdu já, v některých věcech Musk…. to snad platí u každého, jen děti vidí svět černobíle, navíc on měl peníze… a já bych tolik chyb u EV neudělal jako on, jen bych asi nevěřil tolik autopilotovi, což by zase byla moje chyba, že bych do toho tolik energie nedal…. to víš, analyzovat sebe a realitu je pro úspěch důležité, třeba se naučíš časem víc 🙂
Jednou jsi mel pravdu ty, jednou Musk 😀 Ty s nim koukam
Jednou jsi mel pravdu ty, jednou Musk 😀 Ty s nim koukam sedis v jedny kancelari ne? 😀 Rozesmivas me cim dal vic 😀
hochu, ty si myslíš, že někteří mají pravdu ve všem,
hochu, ty si myslíš, že někteří mají pravdu ve všem, že svět je černobílý? to by mělo skončit po školce takové myšlení 🙂
Na vás přesně sedí vtip od Renčína
Na vás přesně sedí vtip od Renčína https://kreslenyvtip.cz/vladimir-rencin/uzasnej-narod-tihle-cesi-skoda-ze-nebyli-u-stvoreni-sveta-mohli-poradit/812
Při výběru mezi M3 a MY jednoznačně M3 stejně jako S a X
Při výběru mezi M3 a MY jednoznačně M3 stejně jako S a X jednoznačně x… nesnáším almarozní auta
M3 a MY jsou téměř stejná auta, jen blbec by koupil
M3 a MY jsou téměř stejná auta, jen blbec by koupil menší a méně praktické auto za téměř stejnou cenu.
Tedy má předpověď: buď se M3 zruší, nebo bude muset být cena výrazně odlišnější od MY.
to jsou základy byznysu
jojo a taky faktor chci to 😀 to je taky základ byznysu…
jojo a taky faktor chci to 😀 to je taky základ byznysu…
Pokles je způsobený hlavně tím, že tehdy (2018) 100 %
Pokles je způsobený hlavně tím, že tehdy (2018) 100 % produkce šlo do USA (z důvodu aby stihli co nejvíce vytěžit ze $7500 daňových úlev), 2019 už šla TM3 do celého světa a i když produkce byla dvojnásobná oproti roku před tím, tak „doma“ se prodala zhruba třetina, třetina v Evropě, třetina zbytek světa.
Stejné to bude s Y, takže se můžeme těšit na články o poklesech prodejů v roce 2021 🙂