2019: prodej elektrických aut v Evropě za rok vzrostl o 40 %, vedla Tesla Model 3

Také v uplynulém roce prodeje aut do zásuvky v Evropě zásadně vyrostly. Od roku 2017 se téměř zdvojnásobily z 306 000 na 564 000.

Elektromobil Audi e-tron Sportback se má na trh dostat už letos.
foto: Audi

Zatímco v Číně i Evropě prodej aut do zásuvky opět zásadně povyskočil, v naopak mírně poklesl a skoro polovinu prodejů tam tvořil jen Tesla Model 3. V Evropě se za rok 2019 prodalo celkem 564 000 elektromobilů a plug-in hybridů.

Americký elektromobil Tesla Model 3 bodoval také v Evropě, ale připsal si „pouze“ 16 % prodejů za celý rok 2019 s 95 247 prodanými kusy. Stačilo to s velkým náskokem na první místo před Renault Zoe (47 408) a plug-in hybridem Mitsubishi Outlander PHEV (34 597).

Dřívější stálice v podobě elektromobilů Nissan Leaf 40kWh a BMW i3 se posunuly na čtvrté (33 155), resp. páté místo (32 828).

Autor webu EV-Sales očekává, že díky záplavě nových modelů (jen namátkou DS3 Crossback E-Tense, Fiat 500e, Honda e, Kia Soul EV, Mini Cooper, Opel Corsa-e, Škoda CitigoE iV, Volkswagen ID.3, Peugeot e-208, Peugeot e-2008 a další) se v letošním roce prodeje aut do zásuvky v Evropě dostanou k hranici 1 milionu kusů.

Auta do zásuvky měla na prodejích nových aut v Evropě za rok 2019 rekordní podíl 3,6 % (2,2 % jen elektromobily) z 2,5 % za rok 2018.

30 Comments on “2019: prodej elektrických aut v Evropě za rok vzrostl o 40 %, vedla Tesla Model 3”

  1. Porovnání prodejů jednotlivých modelů v Evropě 2018 ->
    Porovnání prodejů jednotlivých modelů v Evropě 2018 -> 2019 („x“ pokud nebyl v 2018 v top 20)
    Tesla Model 3: x -> 95247
    Renault Zoe: 38538 -> 47408
    Mitsubishi Outlander PHEV: 23921 -> 34597
    Nissan Leaf: 40609 -> 33155
    BMW i3: 24432 -> 32828
    VW e-Golf: 21252 -> 28710
    Hyundai Kona EV: x -> 22667
    Audi e-Tron: x -> 18483
    Mini Contryman PHEV: 10345 -> 15975
    Volvo XC60 T8 PHEV: 13426 -> 14395
    BMW 530e: 13383 -> 13892
    BMW 225xe Active Tourer: 12665 -> 13138
    Jaguar i-Pace: 6319 -> 12722
    Mercedes E300e/de: x -> 11820
    Smart Fortwo EV: 8688 -> 11815
    Kia Niro PHEV: 9951 -> 10804
    BMW 330e: 7327 -> 10172
    Kia Niro EV: x -> 10139
    Hyundai Ioniq Electric: 9605 -> 9771
    Tesla Model S: 16682 -> 8810

    1. jj, ošklivý M3 byla totální kravina, když ho naprosto
      jj, ošklivý M3 byla totální kravina, když ho naprosto nahradí MY v prodejích, vyhozený prachy Tesly, škoda

      navíc díky velmi malým zkušenostem bude Tesla z 90 % prodávat MY, což mi samo nevadí, ale jestli chtějí ovládnout všechny segmenty, tak by měli začít přemýšlet… dělají základní chyby v auto byznysu, dětské chyby

      ale i tak mezi slepými …

      MY se stane legendou a i ikonou celého auto byznysu a přechodu na EV, pokud tedy podřadné a duševně nemocné západní „elity“ nepoloží ekonomiky celého světa, aby ovládly více % planety, což je výsledek každé krize dle historie

        1. ty jsi to zase nepochopil… tak jako pro děti znovu:
          Proč

          ty jsi to zase nepochopil… tak jako pro děti znovu:

          Proč vyrábět výrobek A, když se může rovnou vyrobit výrobek B, který je mnohem lepší ve všech ohledech? tím se logicky ztratila spousta peněz pro design výrobku A

          Už to chápeš, chlapče, že toto vůbec nevyvrací úspěch výrobku A? 🙂

          1. Já to pochopil hned, ale rozesmívá mě tvoje sebevědomí
            Já to pochopil hned, ale rozesmívá mě tvoje sebevědomí tvrdit, že TM3 je kravina a Tesla měla rovnou vyrábět MTY 😀 Znáš přísloví „po bitvě je každý generál?“ Proto mě tvoje ex post rozumy tak rozesmály 😀 Jinak to vypadá, že jsi chytřejší a geniálnější než samotný Musk. Jsi fakt srandovní 😀

            1. tak počkej, jestli jsi to pochopil, tak nemůžeš psát, že
              tak počkej, jestli jsi to pochopil, tak nemůžeš psát, že M3 byl dobrý nápad… takže to stále nechápeš 🙂

              hochu, já kritizoval design M3 jako spousta dalších neslepých už na záčátku, že to není hachback, tedy opět jsem měl pravdu, já byl generál už na začátku, takže smola hochu, smiř se s tím, že mám čuch a uč se 🙂

              v některých věcech mám pravdu já, v některých věcech Musk…. to snad platí u každého, jen děti vidí svět černobíle, navíc on měl peníze… a já bych tolik chyb u EV neudělal jako on, jen bych asi nevěřil tolik autopilotovi, což by zase byla moje chyba, že bych do toho tolik energie nedal…. to víš, analyzovat sebe a realitu je pro úspěch důležité, třeba se naučíš časem víc 🙂

                1. hochu, ty si myslíš, že někteří mají pravdu ve všem,
                  hochu, ty si myslíš, že někteří mají pravdu ve všem, že svět je černobílý? to by mělo skončit po školce takové myšlení 🙂

    2. Pokles je způsobený hlavně tím, že tehdy (2018) 100 %
      Pokles je způsobený hlavně tím, že tehdy (2018) 100 % produkce šlo do USA (z důvodu aby stihli co nejvíce vytěžit ze $7500 daňových úlev), 2019 už šla TM3 do celého světa a i když produkce byla dvojnásobná oproti roku před tím, tak „doma“ se prodala zhruba třetina, třetina v Evropě, třetina zbytek světa.
      Stejné to bude s Y, takže se můžeme těšit na články o poklesech prodejů v roce 2021 🙂

Napsat komentář