ABB uvádí na trh kompaktní výkonnou nabíjecí stanici ideální do města

Nabíjecí stanice 180 kW Terra 184 rozšiřuje nabídku řady nabíjecích stanic Terra a představuje nejkompaktnější vysoce výkonnou nabíjecí stanici s největší hustotou výkonu na trhu.

Stanice ABB Terra 184 se dostává na evropský trh, včetně České republiky, již v červenci.
foto: ABB

Nedostatek prostoru a času omezuje rozvoj e-mobility ve velkých městech. Terra 184, nejnovější přírůstek nejprodávanější řady nabíjecích stanic ABB Terra, je rychlý, kompaktní, robustní a umožňuje nabíjení až tří vozidel současně, což zajišťuje maximální spokojenost řidičů i maximální výnosy pro provozovatele stanice.

Nabíjecí stanice má nabíjecí výkon 180 kW a lze ji využít pro nabíjení vozidel všech velikostí – osobní vozy, autobusy nebo nákladní vozy poslední nebo budoucí generace. Na rozdíl od jiných vysoce výkonných nabíjecích stanic má Terra 184 minimální prostorové nároky (potřebuje méně než 0,5 m2, tedy stejně jako stávající model Terra 54).

Díky inovativnímu designu není třeba instalovat samostatné napájecí skříně, což z této nové stanice dělá ideální rychlé a kompaktní řešení pro městské prostředí s omezenými prostorovými možnostmi.

„V průběhu posledních deseti let ABB položilo základy budoucí udržitelné dopravy. Nejnovější přírůstek do skupiny výrobků Terra reaguje na současné i budoucí požadavky a potřeby měst i elektrických vozidel, která v nich jezdí,“ uvedl Frank Muehlon, ředitel pro oblast infrastruktury e-mobility společnosti ABB.

Nabíjecí stanice Terra 184 podporuje všechny nabíjecí standardy dostupné na trhu, včetně CCS, CHAdeMO a AC, a lze ji využít pro baterie do 920 V. Umožňuje vysokou míru přizpůsobitelnosti potřebám zákazníků včetně terminálu pro platbu platebními kartami, monitoru a kabelů s délkou 8 metrů pro maximálně pohodlné nabíjení.

Mezi další výhody zvyšující flexibilitu nabíjecí stanice patří možnost provozovatelů nižších modelů, např. Terra 94 nebo 124, v budoucnu upgradovat tyto stanice na verzi Terra 184 bez nutnosti přidávat další výkonové moduly.

Nabíjecí stanice Terra 184 je možné od července 2020 zakoupit přímo od ABB nebo jeho evropských distributorů, od srpna bude v prodeji v Severní Americe a ve čtvrtém čtvrtlet 2020 bude k dispozici pro zbývající části světa.

Terra 184 představuje chytré a udržitelné řešení nabíjení elektrických vozidel, které podporuje misi ABB Mission to Zero, zaměřenou na dosažení bezemisního prostředí pro všechny.

Podle OSN se města podílejí na globálních emisích skleníkových plynů 60 %, do roku 2050 v nich budou bydlet více než dvě třetiny světové populace. Proto je naprosto nezbytné nalézt taková řešení, která povedou ke snížení emisí oxidů uhlíku.

E-mobilita hraje pro dosažení tohoto cíle klíčovou roli. Pro úspěšné zavedení e-mobility ve městech s vysokou hustotou zalidnění a zastavěností je nutné vypořádat se ještě s dalšími překážkami – nedostatkem prostoru a času.

ABB má k dispozici bezkonkurenční zkušenosti s vývojem udržitelných řešení pro dopravu. Od svého vstupu na trh dobíjení elektrických vozidel před deseti lety již ABB prodalo více než 14 000 rychlonabíjecích DC stanic do více než 80 zemí.

tisková zpráva

16 Comments on “ABB uvádí na trh kompaktní výkonnou nabíjecí stanici ideální do města”

  1. Mám dojem, že se někdo předvádí v instalovaných
    Mám dojem, že se někdo předvádí v instalovaných výkonech a neví co je skutečně potřeba!

    Tak 180kW nabíječka do města?

    Nestačilo by do EV dávat 3f 11, 17, 22 a možná 43 kW AC nabíjení!
    Kdo prosím vás potřebuje ve městě, když nakupuje, pracuje nebo má schůzku aby tam nutně potřeboval 180 kW nabíječku!

        1. Stanici si můžete nakonfigurovat. V principu jde o 2x 90kW +
          Stanici si můžete nakonfigurovat. V principu jde o 2x 90kW + 1x AC. Pokud si ji objednáte ve variantě 2x CCS tak můžete nabíjet dva vozy 90kW nebo jeden 180kW. Pokud si ji objednáte ve variantě CCS + CHAdeMO tak můžete mít také 1x 180kW na CCS, ale už jen 50kW na CHadeMO (v katalogu se myslím nepsalo o 200A CHAdeMO kabelu, který by zvládl využít těch 90kW).

          s AC se (podle mě zcela správně) u HPC stanic nepočítá. U takovéto dvoukanálové stanice je pak AC vysloveně na škodu, neb víc jak dva vozy ke stanici nepřistavíte a oba mohou jet na DC.

          Přesto pokud byste tam AC chtěl, tak vám ho domontují.

    1. Samozrejme, ze na dalnicich je to urcite potreba vice a drive,
      Samozrejme, ze na dalnicich je to urcite potreba vice a drive, ale jsem nazoru, ze pokud ma v budoucnu jezdit vetsina aut na elektrinu pak jsou takto vykonne nabijeci stanice u obchodu ci uradu nezbytnym doplnkem AC wallboxu instalovanych u parkovacich mist v obytnych zonach.
      A protoze budoucnost je treba resit uz dnes, tak za me dobry tah, ze neco takoveho vyvinuli.

Napsat komentář