ABB a Porsche chystají nabíjecí stanice pro Japonsko

redakce - 30 Květen 2019

Společnost ABB a automobilka Porsche Japan zahájí vývoj nové generace výkonných nabíjecích stanic pro elektromobily Porsche v Japonsku.ABB je zakládajícím členem standardů CHAdeMO a Asociace nabíjecích standardů CCS. Prodala již více než 10 500 rychlonabíjecích stanic v 73 zemích světa.

ABB je zakládajícím členem standardů CHAdeMO a Asociace nabíjecích standardů CCS. Prodala již více než 10 500 rychlonabíjecích stanic v 73 zemích světa.
foto: Porsche

Dohoda ABB a společnosti Porsche Japan stojí na počátku rozvoje nabíjecí infrastruktury pro elektromobily včetně novinky Taycan - prvního plně elektrického vozu - který vstoupí na japonský trh v roce 2020.

Porsche Japan instaluje nabíjecí stanice ABB pro vlastní elektromobily v centrech firmy Porsche a na veřejných prostranstvích po celém Japonsku. První instalace má proběhnout v polovině roku 2020.

V roce 2050 by měly v Japonsku jezdit jen elektromobily a hybridy

Spojení obou firem je základem pro významné rozšíření e-mobility v Japonsku. Spolupráce povede k vytvoření nové generace nabíjecích adaptérů převyšujících příkon 150 kW a kompatibilních s rychlonabíjecím standardem CHAdeMO.

Japonská vláda si stanovila ambiciózní cíl prodávat do roku 2050 pouze elektromobily a hybridní vozy. Krok je výsledkem snah o zásadní snížení produkce oxidu uhličitého a dalších skleníkových plynů, které výraznou měrou přispívají ke globálnímu oteplování.

“Rozsáhlé znalosti ABB v oblasti nabíjení elektromobilů a důraz firmy Porsche na vysoký výkon jsou úspěšnou kombinací směřující k revoluci v oblasti udržitelné mobility v Japonsku a pomohou zemi naplnit její bezemisní závazky,” uvádí Frank Muelhon, ředitel divize ABB pro nabíjecí infrastrukturu.

Do roku 2025 polovina vozů Porsche na elektrický pohon

Nový typ Porsche Taycan vstoupí na japonský trh v roce 2020. S maximálním výkonem 600PS (440kW) může sportovní sedan zrychlit z 0 na 100km/h během pouhé 3,5 vteřiny a jeho maximální dojezd je více než 500 km (dle normovaného jízdního cyklu NEDC).

Poptávka po prvním elektromobilu firmy Porsche byla enormní, do března 2019 o jeho pořízení projevilo zájem více než 20 000 zákazníků z celého světa. Po jeho uvedení na trh v roce 2020 se firma Porsche pustí do vývoje multifunkční kombi verze vozu EV Cross Turismo.

Prezident Porsche Japan Toshiyuki Shimegi ke spolupráci dodává: “Jsem potěšen, že nabídneme díky spolupráci s ABB našim zákazníkům nejvýkonnější síť rychlonabíjecích stanic na světě. Do roku 2025 by mohla až polovina vozů Porsche mít elektrický pohon – buď jako součást hybridního konceptu nebo jako samostatný elektromobil. Proto je budování infrastruktury nabíjecích stanic klíčovým krokem pro majitele elektrovozů, ale také pro firmu Porsche a její projekt elektromobilů.”

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Viac ako 500km dojazd NEDC ma zaujal ambiciózny plán predávať do roku 2050 len elektromobily a hybridy.
Teraz neviem, či sa mám smiať alebo plakať.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník.

Asi plakejte, ale pokud žijete v Japonsku, tak se můžete smát:)
S 350 kW nabíječkou je úplně jedno jestli má dojezd 500 NEDC nebo EPA !!!

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
BMW 330e , VW e-Golf

V Japonsku nežijem, tak budem asi plakať. A mne to jedno nie je, ani keby bola ta nabíjačka 1MW. Žrúty nepodporujem. Zvykol som si na to, že prejdem 400km na energiu, ktorú si načerpám doma z FVE.

---

FVE 10kWp + 12kWh LiFePO4, fotovoltaický ohrev vody 1,2GJ tepelný zásobník.

Obrázek uživatele honza.t

Rimac poodhaluje proces výroby svých elektromobilů
Je s podivem kam se ta garažovka za pár Let posunula
DISCOVER RIMAC TODAY - FACTORY TOUR with Mate Rimac - Ep.1/4
https://www.youtube.com/watch?v=DEaF3mNy540

a jaký bude mít ten Taycan konektor ? CCS kompatibilní s Chademo ?

Obrázek uživatele Tomáš

Podle me Chademo kdyz Japonsko je Chademo zeme.

---

Prius PHV (2012)

v textu se píše adaptér kompatibilní s Chademo, takže to asi Chademo úplně nebude

Obrázek uživatele Tomáš

V tomhle clanku https://new.abb.com/news/ja/detail/19221/porsche-japan-and-abb-agree-on-business-alliance-for-rapid-charger-development se pise doslova o "pristi generaci ChaDeMo", o adapteru tam nic neni. Ale kdovi jak to bude.

---

Prius PHV (2012)

Tak hlavně mi přijde smutný, že Japonsko a jeho společnosti/organizace, jako CHAdeMO, které se prsí, že vyvinuli nejlepší standard na věčné časy. A Nissan jako samozvaný lídr emobility, se totálně vykašlaly na další rozvoj technologie. A tedy tam musí přijít německá automobilka, aby se to technologicky zase někam pohnulo.

Jsem celkem zvědav na to technické řešení se kterým přijdou. Jestli zpětnou kompatibilitu zvládnou bez nutnosti adaptéru.

Protože Taycan bez možnosti dobíjet na současných 50kW CHAdeMO stanicích by byl v Japonsku propadák. palubní DC-DC měnič z 500V na 800V je stejný jako pro evropskou verzi, takže vyřešit jen ten konektor a protokol.

Obrázek uživatele Tomáš

To mate pravdu, ani tech Leafu to zas tolik clovek nepotka. Oni se zblbli do vodiku.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Tomáš

Aha, to se omlouvam. Zkusim prelouskat ten japonskej clanek.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele ozana

Cože? Šestiúhelník kompatibilní se čtvercem?

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Obrázek uživatele Tomáš

A proc by ne? "Jezdim na proud", to je zajimavy citat.

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Tomáš

Uz bylo nacase, zatim co vim tak tu jsou maximalne 50kW nabijecky a to by jaksi pro Taycan ztracelo smysl. Pochopil jsem to tak ze to nebude jen pro Porsche? I kdyz ja stejne nemam rychlonabijeni takze ZATIM mi to muze byt jedno. Presto neni. Ted nam zrovna otevreli jednu prodejnu Porsche tady kus od nas, zatim tam stojan nepostavili.

---

Prius PHV (2012)

"zahájí vývoj výkonných nabíjecích stanic"
Zas tak rychle to nebude, to nestihnou postavit ani 2020.

---

ecotaxiolomouc.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Podle https://response.jp/article/2019/04/13/321348.html a
https://car.watch.impress.co.jp/docs/news/1179925.html
by meli zacit ty nabijecky instalovat v pulce roku 2020.

A asi to bude pravda, pisou o tom i na strankach ABB: https://new.abb.com/news/ja/detail/19221/porsche-japan-and-abb-agree-on-business-alliance-for-rapid-charger-development

最初に設置される充電器は2020年半ばに予定されており。

---

Prius PHV (2012)

Obrázek uživatele Joe

Když čtu větu: "Japonská vláda si stanovila ambiciózní cíl prodávat do roku 2050 pouze elektromobily a hybridní vozy. " To mohli vytyčit cíl rovnou do roku 2075, nebo 2125 a vyjde to nastejno.

Kdo si tohle dovolí nazvat "ambiciózním cílem" , bude asi v 2050 six feet under...

---

Fotovoltická elektrárna 9 kw -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

V Dánsku jsou teď volby a prakticky všechny strany mají na programu zákaz prodeje spalováků do roku 2030.

Obrázek uživatele Tomáš

Diskuteri na iDnes a Novinkach by jim meli vysvetlit ze se myli.

---

Prius PHV (2012)

On nám ten vodík umírá už i v Japonsku.

Obrázek uživatele Tomáš

Kupodivu tu jednou za par dni Mirai clovek potka. Plnicek je uz taky relativne dost, ale ta cena. A jeste jen 4 sedacky.

---

Prius PHV (2012)


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů Circontrolveletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?