ABB na veletrhu InnoTrans: efektivnější železniční doprava

redakce - 05 Říjen 2016

V Berlíně na veletrhu InnoTrans, největší mezinárodní výstavě technologií pro osobní a nákladní dopravu, se představila i švýcarská společnost ABB. Ukázala technologie zapadající do její vize udržitelné mobility budoucnosti.Společnost ABB na něm představila na veletrhu InnoTrans své nejnovější technologie pro trakční vozidla a železniční energetiku.

Společnost ABB na něm představila na veletrhu InnoTrans své nejnovější technologie pro trakční vozidla a železniční energetiku.
foto: ABB

Mezi nově uváděné výrobky ABB podporující vizi udržitelné mobility pro lepší svět patří inovativní trakční transformátor nové generace a nabíječka baterií. Trakční transformátor Effilight s patentovanou konstrukcí umožňuje výrazné snížení obsahu oleje. Přinese výrobcům kolejových vozidel a provozovatelům železniční dopravy snížení hmotnosti a současně úsporu energie.

Mezi dalšími novinkami ABB byla v Berlíně představena nabíječka baterií nové generace BORDLINE BC na křemíkovo-karbidové bázi. Použitá křemíkovo-karbidová technologie činí z této nabíječky vysokokapacitní zařízení s mimořádně kompaktním designem, které vyniká vysokou spolehlivostí a snadnou údržbou.

„Na veletrhu InnoTrans se ABB zaměřuje na inovativní technologie, které pomáhají zákazníkům plnit provozní i finanční cíle s co nejmenším dopadem na životní prostředí,“ uvedl Jean-Luc Favre, ředitel iniciativy ABB pro železniční dopravu.

„Doprava a infrastruktura jsou hlavními oblastmi zájmu v rámci strategie ABB Next Level, kterými se naše společnost dlouhodobě zabývá. Vystavená řešení podporují naši vizi udržitelné mobility pro lepší svět.“

ABB na InnoTrans představila i energeticky vysoce účinný trakční měnič, který u lokomotiv řady Re460 nahradí starší měniče na bázi GTO. Nové IGBT měniče zvyšují využitelnost vlaku, snižují provozní náklady a přispívají k prodloužení životnosti lokomotiv o dalších dvacet let.

Dalším významným exponátem na veletrhu byl modulární záložní zdroj napětí (UPS) ABB Conceptpower DPA 120/240, který s maximální spolehlivostí udržuje bezpečný a plynulý provoz železničních sítí.

V expozici ABB jsou též vystaveny flexibilní a vysoce výkonná turbodmychadla pro dieselové lokomotivy a kompaktní programovatelné logické automaty (PLC) řady Pluto, které přispívají ke zvýšení bezpečnosti kolejových vozidel.

Společnost ABB v rámci nabídky servisních služeb představuje snímače a softwarová řešení usnadňující propojení provozních a informačních technologií. Tato řešení umožňují spravovat životnost a provozuschopnost aktiv v souladu s konceptem ABB Internetu věcí, služeb a lidí (IoTSP).

ABB nabízí vedle produktů v oboru energetiky a automatizace také řešení pro železniční a ostatní dopravní sektory. Portfolio výrobků ABB přispívá ke zvýšení energetické efektivnosti i snížení množství emisí a současně zákazníkům nabízí nákladově efektivní přístup.

Vzhledem k rostoucím ohledům na životní prostředí, překotné urbanizaci, potřebě rychlejšího přesunu lidí a nákladu a kolísajícím cenám paliv je pro společnost ABB železniční doprava strategickým odvětvím.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

takže to máme jedna tisková zpráva, jak se zdá, nicméně i tak zajímavá.

Problém bych viděl při snižování hmotnosti v tom že u lokomotiv se jedná o věc dvojsečnou, sice klesne spotřeba energie (což je při cca 80-88t elektrické lokomotivy na vlaku o 2000t nic), ale také klesá adhezní hmotnost, což s sebou nese některé problémy, nařklad v JAR svého času zvedly skoro dvojnásobně výkon parních lokomotiv, tzv. Red Devil a ty pak byly náchylné na proluz. Ovšem pokud umožní nové transformátory vyšší výkony při stejné hmotnosti, je to myslím cesta jak umožnit (spolu s dalšími drobnostmi) přestavbu některých našich elektrických lokomotiv na dvoj- až troj- systémové bez ztráty výkonu, což by umožnilo levnější příhraniční nákladní a osobní spoje.

Také by se mohla nabízet možnost, pokud by celý systém vážil celkem málo, instalovat takovýto zdroj do mnohých dieselových lokomotiv což by umožnilo vedení přímých vlaků bez nutností přepřahů. Což by opět mohli ocenit zejména nákladní dopravci.

Myslím že pokud by byly železniční tratě ve slušném stavu, tedy rychlosti byly 120-140km/h by pravidlem, úseky 100-120km/h občasnou zálěžitostí a rychlost 80-100km/h velkou výjimkou v náročném terénu, pak by ani k další velké urbanizaci docházet nemuselo, tedy pokud by byl takt železničních spojů slušný a vlaky se na mnohých nepodobaly lochneskám, tedy tvorům mýtickým.

Možná by třeba pro ČR, vzhledem k hustotě osídlení, nebylo třeba budovat drahou VRT, ale stačily by tratě 160-200km/h. Ale také nejzatíženější úseky kolem Č.Třebové zakapcitnit, a to i stavbou nějakého nového spojení tratě přes H. Králové tak, aby tato se dostala k Třebové co nejblíže.

prodlouzeni zivotnosti lokomotivy o 20 let? co to ti chlapci z ABB vymysleji. to uz tady davno budeme jezdit hyperloopem a na nejakou zeleznici si ani nevzpomenem ;)

A pak jsem se probudil

S rukou v nočníku

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilBUS2BUSKariéra EVC Groupe-SalonProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol

Newsletter