900 km na jedno nabití v novém Nissanu Leaf? Jde to!

Jan Horčík - 13 Listopad 2015

Nový Nissan Leaf má papírový dojezd 250 km. Ve Francii s ním ale nyní zvládli ujet 900 km. Jak? Využili speciální službu tamních drah.auto elektromobily Nissan Leaf v autovlaku SNCF Auto-Train

Elektromobily Nissan Leaf naložené na autovlaku SNCF Auto/Train na cestě z Nice do Paříže
foto: Nisan

Automobilka Nissan společně s francouzskými drahami SNCF podnikla speciální jízdu flotily 20 nových elektromobilů Nissan Leaf. Vedla z Nice do Paříže, kde SNCF provozuje už od prosince 2012 speciální autovlak Auto/Train.

Papírově má sice nový Nissan Leaf dojezd 250 km, ale americká EPA jej "ocenila" na reálných 170 km. Což nám na druhou stranu přijde poněkud podhodnocené, protože 170 km zvládne už i předchozí verze Leafu s 24kWh baterií.

Odhadujeme, že reálně nový Leaf zvládne s lehkou nohou v létě bez klimatizace ujet 200-220 km. Jak si vede v současném zimním počasí už bychom měli brzy sami vyzkoušet.

Zpět do Francie. Speciální vlak SNCF Auto/Train převeze ročně na 65 000 aut. Ve spolupráci s Nissanem vybudovaly francouzské dráhy a některá letiště také nabíjecí stanice, kde je možné Leafy (a jiné elektromobily) zdarma nabít.

SNCF a Nissan navíc uzavřeli dohodu, díky které mají majitelé Leafů nárok na jednu cestu autovlakem zcela zdarma a na všechny další z a do Paříže získají slevu 30 %.

Na každé z 12 stanic SNCF Auto/Train je navíc možné Leaf zdarma nabít v rychlonabíječce ještě před naložením na vlak. Služba Auto/Train dnes spojuje města Paříž, Nice, Avignon, Lyon, Biarritz, Marseille, Bordeaux, Narbonne, Fréjus-St Raphael, Toulon a Toulouse.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ePavel

.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nápad je to dobrý, zejména na velmi dlouhé vzdálenosti, které by vzaly několik hodin cesty i po dálnici, navíc pokud vlak může jet rychlostí 160km/h, což některé nákladní podvozky zvládají, pak je cesta ještě urychlena. Problém toho je že se jedná o "zásobník," tedy LIFO přístup, to znamená že se vyplatí jen mezi dvěma body, aby byl systém použitelněší by ale vyžadovalo aby bylo možné auta nakládat a vykládat kdekoliv aniž by se muselo hnout s ostatními.

Obrázek uživatele Jolinar

160km/h vam jeste nemusi usetrit cas. Uvazte nakladani a vykladani plus cekani na vlak. Myslim ze i pri 110-130km/h po dalnici byste tam byl mnohem rychleji...

Nemusí, ale pokud jde o velké vzdálenosti, tak si myslím, že ta úspora tam je. Měli by jste dělat občerstvovací zastávky, protáhnou dolní část zad (což já osobně dělám cca po 150-200 km) a pokud by šlo o elektromobily, tak i nabíjení. Já bych tuto službu uvítal u TIR, škoda, že už skončila RoLa u nás.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jneže rolu byste musel mít u každého většího hraničního přechodu a nevím, jestli je to možné. Samozřejmě Ústí n/L, Ostarava, Cheb a Břeclav, tam by to šlo snadno, pak jsou tu lehce problematické Znojmo a Mikulov, Krnov, kde železnice je, ale je otázka jestli by zátěž zvládla a nakonec je tu poměrně dost těch, které na železnici nepůjdou napojit nějak rozumě.

Pak také potřebujete, pokud to tedy nechcete vozit z celé Moravy do Maloměřic a tam to třídit, minimálně šest párů vlaků pro čtveřici Břeclav, Ostrava, Ústí, Cheb.

Dále, Znojmo a Mikulov leží na jedné trati, relativně blízko, tedy je nahradíme jedním bodem a nepotřebují spojení na Břeclav, Krnov nepotřebuje spojení na Ostravu, tedy zhruba dalších sedm párů vlaků. Musely by jet vícekrát denně, počítejme že užitečná zátěž vlaku je tak 1/2 celkové hmotnosti, pkud vezmeme vlak o 1300t, pak méme 650t, každý z vozů má alespoň 20t, tedy při nejlepším se dá na jeden vlak naskládat 32 kamionů, ale spíše méně.

Tyto vlaky by musely vyjíždět několikrát denně. I kdybychom počítali s tím že se souprava vždy otočí, pak je to stejně stále 13 párů vlaků, tedy 24 vícesystémových lokomotiv a nutnost elktrifiovat některé tratě, nebo nějak zajistit propojení řízení naftové a elektrické lokomotivy a jezdit takto v tandemu, přičemž je potřeba výkon zhruba 3MW, což ale znamená více naftových lokomotiv.

Minimálně ale na trase D2-D1-D8 by se dala RoLa aplikovat relativně snadno, ale i tak to bude vždy asi o 50km delší než po silnici. Limit rychlosti by byl asi 120km/h, rychlejší lokomotivy budou ještě nějakou dobu jen na rychlících. Navíc by byl problém jak je přesvědčit o tom aby systému využili.

Nemá smysl to dělat složitě, takže by mohly být jen přímé spoje, např. Lovosice - Hamburk, nebo Ostrava - Praha aj. Nebo v Evropě na hlavních tazích. Nemyslím úplně přesměrovat náklad z aut na vlaku, ale ulehčit hlavním tahům hlavně mezi státy nebo ve velkých státech jako Francie či Německo od severu na jich jako je ve zdejším článku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud budeme uvařovat centrum-centrum, nemuselo by to být tak jednoznačné, zejména pokud by se mělo jednat o elektromobily. Ano je tam dost dalších proměnných proto by měla být ta nakládka upravena tak aby byla co nejrychlejší, to by ale chtělo úpravy. nástupišť a byli bychom omezeni asi jen na ta první, která jsou snadno dostupná, většinou, autem. Ten nakládkový mechanismus by se asi musel podobat trochu vysokozdvižnému vozíku.

Obrázek uživatele Pepa

Je to dobrá správa,humor jí nijak neubral na hodnotě,chápu že to mnohé štve, když si s elektrokoníků dělají negramové srandu, ale medzi sebou to nemůže vadit!
Dojezd je u mne už dávno v pohodě,za měsíc najedu kolem 1000 km,max za den ujedu 130 km.
Jediný problém je v ceně,to budu muset řešit až jak umře můj LPG koník.

---

Pepa

Je krásně vidět že ta evropská je pěkně zprasená.
Měli by zrušit a použít výpočet podle té americké, která podle mne je přesně to co člověk potřebuje a očekává.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zcela mi uniká smysl tohoto článku na tomto webu. Vypadá to jako typický argument milovníka fosilních paliv, který si chce udělat legraci z elektroauta... Pokud to teda není myšleno jako nějaký vtip.

Měl bych prosbu na hybrid.cz. Jste s to udělat test s novým Leafem při jízdě po dálnici v zimě s tím, že když to půjde (ideálně v noci) pojedeme stále 130km/h? Kolik asi ujede... to mne opravdu zajímá.

už jsem to zkusil s Leafem 24kWh baterie a ujel jsem při tempomatu na 135km/h z Olomouce do Brna (což je cca 80km) a zůstalo mi asi 20km dojezdu - ovšem je tam několik dopravních omezení. Jinak počítejte, že současný Leaf při rychlosti 130km/h ujede cca 80km - mám vyzkoušeno na trase Olomouc-Mohelnice, Pardubice- Praha, Brno-Břeclav atd. Nový Leaf 30kWh, při této rychlosti, nezvládne ujet víc jak 20km tzn. zase to bude kolem 100km.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Děkuji vám moc za užitečná data. Jak jsem psal níže - abych se ale neopakoval - je to pro mne dost na hraně a nějaká zajížďka by mne pak buď zdržela (dobíjení) nebo by způsobila odtah. :) Ale je dobře, že i to co už je (nebo brzy bude) je na hraně. Cokoliv s trochu větším dojezdem už bude použitelné.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Zkusíme to :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Jolinar

nezapomente ze Leaf premeruje o 9-10%, takze na tachometru musi byt 141-143km/h :-D
Anebo nove Leafy uz jsou na tom lepe? To by taky bylo fajn zkusit porovnat rychlost podle GPS a rychlost na tachometru.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Uvidíme, snad už na konci listopadu by se k nám auto mělo dostat.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Díky předem za údaj o dojezdu. Přeci jen jezdit po dálnici méně (<110) je dost nebezpečné.

Obrázek uživatele Jolinar

opravdu? ja myslel ze kamiony tak jezdi porad :-)
A to pomijim useky kde je zamerne tabule max 90.

Kamióny jezdí na konci klesání i více.

Ale jezdil jsem dlouho 110 kvůli spotřebě. Na 100km trase jsem nepřidal ani při předjíždění kamionů. No a to už některým za mnou vařila krev. Takže to bylo opravdu nebezpečné. Tak už jezdim 130 až 140, což je asi do 135 reálně. A proto potřebuji něco co dojede i při takové rychlosti.

Obrázek uživatele JIP

Predjizdet na dalnici 110 je s prominutim prasarna, ktera navic postrada smysl.
Budto nespecham a mam prioritu dojezd a tak jedu 89km/h s kamionama a budu mit spotrebu luxusni a nebo jedu trochu rychleji a kdyz chci predjizdet, tak predjizdim normalne a zbytecne nezdrzuji vsechny ostatni. Nevim za jakym ucelem spechaji a spechaji-li do nemocnice a nebo kamkoliv jinam, tak je urcite nezajima, ze chci usetrit zanedbatelnou elektrinu na normalni predjeti. El energie je navic prakticky zadara, narozdil od fosilnich paliv, ktere prijdou vnivec pri zpomalovani na rychlost loudala.
Navic si vybavuji situace kdy loudal vyjede tesne a hrozi srazka v pripade nedobzdeni a nebo naopak brzo, ze hrozi kolize pri jeho predjizdeji zprava.

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)

S tím, že je to prasárna souhlasím. Už jsem dozrál v tomto smyslu.

Ale musím se do vás zároveň trochu opřít. Argument, že každý druhý co jede 160 jede do nemocnice neberu. To je prostě pokus o alibismus.

A pokud někdo podjíždí je to jako u překročení rychlosti - bere plně zodpovědnost na sebe.

A dobrzdit z 130 až 140 na 110 je v poho. Když jeden kamion předjíždí druhý a dle infa níže jede 90 max. tak to každý také musí zkousnout. Takže z tohoto pohledu mých 110 byla ještě pořád luxusní rychlost. I tak jsem toho zanechal.

Obrázek uživatele ePavel

To je zajímavé, já jezdím s nissanem za kamionama pravidelně a žádnýho jsem neviděl jet rychleji než 90 a to ani v klesání. Ono takový digitální tachograf to je svině, to si řidič neriskne překračovat rychlost... Pak by mu to při kontrole spočítali pár mesíců dozadu... Ano některým se krev vařit bude, ale s tím nic nenaděláme, vždy bude pár jedinců které vytočí cokoliv.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Obrázek uživatele JIP

Digitál (resp. Karta řidiče) si pamatuje měsíc dozadu. Rychlost je omezena omezovačem na 85km/h resp. 89km/h na tachometru. Jezdí se tak na tempomat, ale z kopce to občas ujede a trochu víc chvilkově rozumní strážci silniční vyhlášky tolerují.

---

Můj článek o tom jak jsem navštívil Tesla Motors ;)

Obrázek uživatele ePavel

Myšlenka byla taková, že na rozdíl od řidiče osobák si řidič kamionu dává na rychlost většího majzla z toho důvodu, že neriskuje pouze v ten daný okamžik ale překročení rychlosti ho může dohnat při kontrole zpětně. Ale především jsem popisoval zkušenost. Mě se to prostě ještě nestalo, aby mi kamion z kopce ujel. Jediné co dlouhodobě pozoruju je, že ubývá kamionů, co jezdí 80kou ale dnes již skoro všichni 90.
PS: a dnes již strážci s bílími čepicmi hlídají zákon, nikoliv vyhlášku.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

karta si pamatuje mnohem víc měsíců,jen se po měsíci stahují data dispečerem a každý si myslí,že se při tom ta stará data smažou

Nebudu se s vámi přít o rychlosti kamiónů na dálnici. Nikam by to nevedlo.

Jestli někdo z nás pojede s EV za kamionem v pravém pruhu, tak je úplně jedno, jestli ten kamion pojede 90 nebo 110km/h - z toho se nikomu krev vařit nebude, protože všichni ti věčně spěchající rychlíci nás minou v levém pruhu a není co řešit. Jiná věc je, že pravý pruh je často tak totálně zdevastovaný, že se v něm prostě nedá jet. Minimálně po D1 z Brna k Jihlavě je to o tlumiče. Takže alternativa je jet v levém pruhu 130km/h (na displeji cca 136km/h), což je spotřeba tak 24-26kWh/100km (na displeji 21-23kWh/100km), což znamená u Leafa 24kWh (remain 20,5kWh) dojezd 85-79km, s topením o 10% méně, takže 76-71km. Předpokládám, že Leaf s 30kWh baterkou má motor, který pracuje se stejnou účinností, takže pokud má baterka o 25% vyšší kapacitu, tak i dojezd by měl být o 25% vyšší, takže 106-99km, s topením 95-89km. Samozřejmě jiné to bude na šílené D1 a jiné na D11 z Hradce do Prahy.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono je otázka, zda má smysl za současných pomalých nabíječek(neřku-li ani ty pomalé, nejsou tam kde by měli být) jezdit vyšší rychlostí. Čas, který tím naženu, pak stejně strávím na nabíječce, protože musím více EE dobít, díky nehospodárné jízdě.
Chtělo by to udělat praktický test dvou současně jedoucích EV, jeden vyšší rychlostí druhý pomale kolem 90 hospodárně.

No, ono se to dá spočítat.
Dejme tomu, že pojedete trasu 150km.
1.varianta - pomalu, najednou, bez nabíjení
- spotřeba cca 14kWh/100km, tj. celkem 21kWh
- průměrná rychlost 55km/h, tj. čas 2:44
2.varianta - rychle, s jedním pomalým nabíjením po trase
- spotřeba cca 24kWh/100km, tj. celkem 36kWh
- průměrná rychlost 120km/h, tj. čas 1:15
- rozdíl proti 1.variantě 15kWh a 1:29
- za 1:29 nabijete výkonem 3.68kW v ideálním případě 5.46kWh, výkonem 7.36kW 10.92kWh
- abyste nabil potřebných 15kWh ve 2.variantě navíc, trvalo by to výkonem 3.68kW 4:05, resp. výkonem 7.36kW 2:03 - takže 2.varianta o 4 resp. 2 hodiny pomalejší
- jiné je to na rychlonabíječce - 15kWh z 7% na 72% za cca 0:25 - takže 2.varianta o víc než hodinu rychlejší.
No a o tom to celé je.
Píšu to na mobilu v nákupním centru, tak pokud jsem se sekl, tak mě prosím nekamenujte. ;-)
PS: Průměrné rychlosti jsem dal podle našich zkušeností, 90km/h při průjezdu přes obce samozřejmě nedáte.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Vůbec jste mne nepotěšil. Ale velmi vám děkuji za seriózní odhad.

Neviděl bych to nějak černě. Jerex Ostrovačice (má být na jaře 2016) - MOL Herálec je 83km, MOL Herálec - Praha 99km. Teď jde jen o to, aby byly rychlonabíječky v Ostrovačicích a hlavně Herálci. Ale to už není problém Leafa jako takového.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Já chci nabíjet jen doma. Nechci se každý den zdržovat (byť desetiminutovým) nabíjením na cestě.

Tak to si budete muset počkat na Teslu Model 3 nebo na realizaci konceptu Nissan AR&DEV (viz video), u kterého odhaduji reálný dojezd kolem 400km a na dálnici přes 200km. Anebo už dnes koupit Teslu Modes S. Ta to dá s přehledem. Ovšem to je, resp. bude za jiné peníze než dnešní Leaf 24/30kWh.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Jsem si toho vědom. Realně to znamená koupit emobil tak v roce 2020. Nějakou ojetinu za cenu dnešního jetého Leafa. Škoda. Těch 5 let je pekelně dlouhá doba a s mojí 12 let starou Fabií to asi nepřeklepu. Už mám najeto skoro 300 tis.

Pokud by mělo základní provedení Tesly Model 3 stát 35.000USD x dnešních 26Kč/USD = 910.000Kč, tak v roce 2020, možná i o něco dřív, byste si čistě teoreticky mohl koupit EV za cenu dnešního nového Leafa 30kWh. Za cenu dnešního ojetého Leafa (počítám cca 400.000Kč+ při nájezdu nižším než 40.000Kč) bych to viděl až na rok 2025. Je třeba si uvědomit, že zmiňované modely, které by mohly dát po dálnici těch 200km budou na trhu nové nejdřív v r.2017 a za 3 roky ceny tak moc dolů nepůjdou. Navíc se budete těžce rozhodovat, jestli jít do EV s jetou baterkou a s jakým nájezdem. Ano, jsou lidi jako Bjorn Nyland, co mají najeto 100.000km a baterka v pohodě, ale víte vy, jak s tím jezdil ten, od koho byste eventuálně kupoval ojetinu vy? Nezáleží jen na nájezdu samotném, ale i na způsobu jízdy (buď jízda jak já tomu říkám "piánko", anebo naopak jízda s častým brutálním zrychlováním). A za relativně nízkou cenu by to nemusela být žádná hitparáda. Jak se říká "jaký si to uděláš, takový to máš" - po zkušenostech i se spalovákem už bych do ojetiny nešel a radši bych koupil nové auto. A u EV to platí dvojnásob.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Při koupi jetého emobilu a pokud už nebude záruka budu trvat na testovací jízdě "až do dna".

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, ale před tím ještě je dobré např. u LEafa zkontrolovat stav baterií pomoci LeafSpy a OBDII adapterů.

no nevím nevím,jestli bych s někým jel cca 150km na testovací jízdu...

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prosím o změnu toho přiblblého nadpisu. Je to vyložená KRAVINA.

Obrázek uživatele Jolinar

ale no tak, vzdyt hned na uvodni fotce je videt vlak s autama...
Podle me 900km neni zadny problem. Kdyz se Leafy vyrabely jeste v Japonsku tak ujely i mnohem vic nez se dostaly do Evropy...

Řekl bych, že je to trochu autorova ostuda takhle lanařit k přečtení článku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A místo podpory elektromobilů to úplně opačný efekt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na sauto.cz ted nabizi AUTOBOND uplne novy Leaf (2015) za 550 000. Ze by se konecne ledy hnuly a cena sla pomalu dolu?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ten Leaf za 550 tis od Autobond je ve skutečnosti předváděčka která bude mít v době prodeje cca 5000Km a bude stará min půl roku. Osobně jsem se o něj zajímal. Ted si ji člověk může rezervovat.

I tak to vypadá dobře, ale je to ojedinělá akce.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na tipcars.cz zase nabízejí jetého LEafa 2013 za 423t kč. Kdo ví zda jsou tato levnější auta zcela OK.
Ale tyto nižší ceny by jen kopírovaly zahraniční stav.

Pokud by se na toho nového Leafa za 550t aplikovala plánovaná dotace 80t, vycházelo by to možná pro někoho již zajímavě na 470t kč.

Tohle je docela zajímavé http://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vůz/Renault-ZOE-ZEN-zzgl.-Batteriemiete-KLIMA/vhc:car,pgn:14,pgs:50,srt:price,sro:asc,prn:4000,ful:electricity/pg:vipcar/217723636.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak snad kazdy normalni clovek to koupi bez DPH a ma to za 440k a nemusim cekat na nejakou priblblou dotaci. Moc lidi co si kupujou auto za pul mega platit DPH zbytecne nebude. Bud podnikaji sami(jako ja) nebo maji zname co si to vezmou na firmu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Považuji se za normálního člověka a podnikatele, ale plátcem DPH(jen proto, abych se zbavil DPH) se stát nepotřebuji, taktéž necítím potřebu vést podvojné účetnictví.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak zaprvé, to jestli jsi nebo nejsi plátce DPH nemá nic společného s tím jestli veděš pouze daňovou evidenci nebo účetnictví. Zadruhé, nic jako podvojné účetnictví už od roku 2004 neexistuje. Zatřetí, každý podnikatel co má příjem(neplést se zikem) větší než 1Mega za posledních 12 měsíců je povinnen se přihlásit jako plátce DPH tak jak tak. Předpoklám, že pokud někdo nakupuje auta za pul milionu, tak se již na tuto hranici dávno dostal.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pardon,ale co je to za hloupý název článku??? 900 km na jedno nabití chápu tak, že auto nabiju a ujedu s ním 900 Km. Ne, že ho naložím na vlak!!!

Jestli to chcete brát takto, tak ujdu 8 000 km za den.. Jak? Nasednu do letadla a poletím na druhou stranu zeměkoule!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja by som skor povedal ze leaf s 24kWh bateriou tych 170 neda pretoze jeden vlastnim to by som musel ist 40 pri vonkajsej teplote 25 c.
Viem co vravim na Leafe jazdim od Augusta cca 2500km/ mesiac .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Já ho měl jen půjčený na pár dní, ale 170 se s ním ujet dá. Ale je to v létě v jendom člověku a na okreskách s rychlostí kolem 70 km. Ale to už je na hranici želvy tj. cca pod 10% baterie což nikdo nechce riskovat a ani to baterii nesvědčí.

Obrázek uživatele Jolinar

souhlasim, 170km opravdu s Leafem nedam, ale u te nove verze by to snad uz nemel byt problem :-)

Při stabilních 40km/h bez topení/klimy ujedete přes 200km i s úplně prvním modelem. Těch 170km ujedete při normálním stylu jízdy s lehkou nohou mimo dálnice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A když ne, tak to mrksnu na podvál za dehta a to by bylo, aby nebylo i 1500km bez nabíjení, jen s občasným tankováním dehtu...:D:D:D:D:D

Obrázek uživatele ePavel

Anebo na lano a cestou rekuperovat. Potom by název článku zněl vybitý leaf ujel 1500km a do cíle dorazil nabitý...

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ovšem to je výzva, která se mi líbí !!!!
Jak dlouho je nutno táhnout vybitého leafa na 80% dod, dehtem s EA motorm, aby Leaf se plně dobil rekuperací :)

Obrázek uživatele Jolinar

zajimava otazka... kolik je max rekuperace u Leafa? Rekneme 30kW? A vyuzitelna kapacita baterie 22kWh? Takze muj odhad 22*0.8/30*60 = 35 minut. Za predpokladu ze se da az do 80% rekuperovat 30kW... A tak nejak jsem taky zanedbal ucinnost :-D

ale ono to jde až skoro do 100%. Řídící management auta si intenzitu nabíjení rekuperací řídí sám. Pokud jste už nad 90% je schopen i při režimu B rekuperovat třeba jen 0,5-1kW i méně, s minimálním jízdním odporem. Na to, abyste rekuperoval 30kW musíte jet min. cca 50km/h a jízdní odpor je opravdu velký, takže to chce opravdu silnější spalovák.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

upřesňuji - musíte jet min. 70km/h.

Obrázek uživatele ePavel

Ze zkušenosti, ono nelze při tažení moc dlouho nabíjet rekuperováním naplno. Ne snad, že by to nissan nezvládl, ale zatížit dalšími 30kW toho spalováka na dlouho moc nejde. Obzvlášť do kopečka to nedával. Taky jsem měl strach o lano, tak jsem tam místo B dal klasické D. A do 80% určitě taky ne, to by odpovídalo 75A u rychlonabíječky a to víme, že tam neteče. Ono taky záleží na momentálním rozpoložení baterie. Třeba v úterý při pátém nabíjení a 450km za sebou mi tam při 93% soc teklo ještě 30A. Dnes na stejné nabíječce při prvním nabíjení jen 11A.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Dost záleží na teplotě baterky. Když je studenější, tak to jde pomaleji, s menším proudem a výkonem. Taky záleží na typu a nastavení nabíječky.
Včera jsem 3x nabíjel s ideální teplotou baterky kolem 26st.C - výkon začíná klesat pod 43kW při nabití na cca 55-60%. Naproti tomu při současných teplotách teď běžně dojedu na nabíječku se studenou baterkou a pod 43kW to začíná klesat už při cca 20-30%.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Obrázek uživatele ePavel

Ano, to jsem myslel tím rozpoložením - teplotu. Škoda, že nejde donutit auto, aby si baterku zahřálo v garáži připojené na síť. Protože ono to není jen o rychlosti nabíjení ale také o dojezdu. A přitom když se vrátím z takovéto cesty kde dostane počoudit a připojím to na síť, tak přesto, že mám nastavené časové spuštění nabíjení, tak klimatizace se pustí hned.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Donutit auto, aby si baterku zahřálo v garáži připojené na síť tak trochu jde.
Jde o to nastavit si vyhřátí kabiny na určitou hodinu - zahřeje se nejen kabina, ale trochu i baterka. Ovšem je otázka, jestli to není kontraproduktivní - při porovnání efektu (tj. zahřáté baterky) a spotřebované energie. Sice se trochu zahřeje baterka, ale spotřebuje se dost na zahřátí kabiny - pokud už toto samo není účelem.
Navíc smysl by to mělo pouze v případě nabíjení na 100% a je třeba trefit se s nastavením časovače tak, aby se kryl s koncem nabíjení. Časovač zapne nahřátí kabiny cca 35 min před nastaveným časem. Když nabíjení v tu dobu jede na maximum, tj. cca 3.6kW (do nějakých 97-98% nabíjení) a zapne se k tomu topení cca 3-4kW, tak už nic nezbyde na nabíjení baterky, takže se nabíjení prodlouží. Když se to trefí do zhruba té půl hodiny před koncem nabíjení na 100%, tak to smysl má. No a když nahřívání kabiny začne až po ukončení nabíjení na 100%, tak to jen zbytečně vybíjí baterku, protože nabíjení baterky už se znovu nespustí. Je to taková trochu alchymie. :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Obrázek uživatele ePavel

Něco takového jsem zkoušel, ale moc velký smysl to nemělo. Pro úplnost dodám, že se jedná o eNV200. Tam to může být trochu jinak. Má to u baterie chlazení i vyhřívání. Každopádně hmotu baterie nějakým topením půl hodiny před odjezdem to neprohřeje ani trochu. Možná, kdybych dal na podlahu garáže pod baterku nějaký nízkoteplotní infra panel, mělo by to požadovaný účinek, kdyby to hřálo celou noc. Je to velká škoda, takovéto věci mě mrzí vždy nejvíc, když to hardware umožnuje, bylo by to potřeba, ale prostě na to tvůrce nemyslel.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Chlazení a vyhřívání u eNV-200 - to by mě zajímalo. V Autosalonu na Primě tvrdili, že eNV-200 když vytápí kabinu, tak teplý vzduch z kabiny jde na baterku a trochu ji ohřívá. Ovšem prodejce v Autobondu Praha, který byl svého času jediným zastoupením v ČR, kde se dal eNV-200 půjčit na testování, mi tvrdil, že je to nesmysl, že eNV-200 jenom při nabíjení dokáže chladit baterku. Tak jak je to tedy?

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Obrázek uživatele ePavel

Tak vyhřívání je jasné, prostě tam nějaké je, ale ovládat se nedá, spustí se samo až když je riziko poškození mrazem. Chlazení je formou klimatizace, díky tomu není problém absolvovat spoustu rychlonabíjení za zebou, bez toho, aby se baterka dostala do červeného. Vyzkoušel jsem si to cestou po Slovensku, kde se dá jednak po dálnici jet 130, protože do 80km potkám další nabíječku, takže baterka dostává docela počoudit a nabíjel jsem ten den na CHAdeMO asi 8x. A s tím teplým vzduchem si to asi popletly, bude to spíš naopak. Vypozoroval jsem, že pokud při nabíjení zlehka topím tak ovládání klimatizace neukazuje žádný odběr. Domnívám se tedy, že teplo z baterky jde nějakým způsobem do kabiny. Naopak, pokud v ten moment topení vypnu, je slyšet vrčení, jak se rozjíždí kompresor a naopak ovládání klimatizace ukazuje odběr cca 0,5kW.

---

Objednejte vaši novou Teslu s bonusem: http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 300.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Aha, to by bylo logické. Než na jedné straně vytápět kabinu a na druhé straně chladit baterku, tak už je lepší teplo z baterky (zřejmě přes sání topení) odvést do kabiny a snížit tím výkon vlastního vytápění.
Taky jsme jeli na Slovensku po dálnici s Leafem a zhruba od páté rychlonabíječky jsme se dostávali do červených. A to byly teploty přes den kolem 21st.C a v noci 16st.C. Dost se zpomalilo nabíjení a museli jsme taky trochu ubrat na rychlosti, abychom dojeli a přitom nemuseli tolik nabíjet.

---

Nissan Leaf 24kWh, 239.000 km
Nissan Leaf 40kWh, 12.000 km

Leaf by měl mít vyhřívání baterií, které se ovšem spouští až při -17stC tzn je to až ochrana proti destrukci baterií mrazem. V Nissanu mi tvrdí, že to přenastavit na třeba +10st C údajně nejde, což je podle mě škoda a jinak si myslím, že nastavit jde všechno. Hrabat do toho ovšem má smysl až po konci záruky. Na P106Electric (www.qauto.cz) mám nastavený ohřev aku na +15st C (ale baterie mají proti Leafu tepelnou izolaci) a ty se pak mají jako v peřince - stálý dojezd léto/zima, stálá rychlost nabíjení, minimální degradace aku..

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele ozana

Moje auto spustí nabíjení až po zahřátí nad 5°C (LiFePo4).

A rekuperace je také funkční až nad touto teplotou.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol