60 % Američanů ani neví, že elektromobily vůbec existují

Jan Horčík - 06 Únor 2017

A u nás to nebude lepší, chce se dodat. Všeobecná informovanost o alternativách k benzínu a naftě je vskutku tristní téměř na celém světě. Od samého začátku je cílem magazínu Hybrid.cz toto změnit.auto výroba elektromobilu Chevrolet Bolt EV

Výroba elektromobilu Chevrolet Bolt v továrně v Michiganu
foto: GM

Výzkumná společnost Altman Vilandrie & Company provedla doma v USA průzkum, podle kterého 60 % amerických řidičů ani netuší, že elektromobily vůbec existují. A dokonce 80 % z nich v žádném takovém nikdy nejelo nebo ho neřídilo.

Hlavními důvody proč lidé o nákupu elektromobilu nepřemýšlejí jsou: pocit, že není dostatek nabíjecích stanic (85 %), vysoká cena (83 %) a nejistota týkající se délky dobíjecích časů (74 %). Pouze tři procenta respondentů odpověděla, že vlastní elektromobil/auto do zásuvky.

Co je ale možná ještě zajímavější: 60 % z těch, kteří si už elektromobil vyzkoušeli, říkají, že se jim ten zážitek líbil. A jedna desetina dotázaných dokonce o pořízení elektroauta uvažuje. Osmi procentům se jízda v něm nelíbila.

V současné době podle šéfa společnosti Altman Vilandrie Soumena Ganguly převládá mezi lidmi názor, že elektromobily jsou luxusní zboží pro městské zbohatlíky. Přitom už dnes je jasné, že elektromobily a samořídící auta představují nevyhnutelnou budoucnost.

Průzkum proběhl mezi zhruba 2500 řidiči. Mladší a bohatší z nich mají k elektromobilům pochopitelně vlídnější vztah. 18 % lidí mezi 25 až 34 lety plánuje jako další auto pořídit právě elektromobil. Mladším řidičům (18-24) nejlépe zní značky jako Tesla či Mercedes, starším (65+) zase Volkswagen či Ford.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Martin67

Mezi lidmi převládá názor, že "elektromobily jsou luxusní zboží pro městské zbohatlíky". Nevím co si o takovém tvrzení myslet. Mě ke koupi elektromobilu stačilo pro věc nadchnout manželku a pak už to šlo vlastně samo. A vůbec k tomu netřeba být zbohatlík a městský k tomu. Takový příměr může říci jedině hlupák.

Obrázek uživatele Radovan

Přesně. Stačí nechat řídit BEV manželku a je rozhodnuto. Bez ohledu na výšku příjmu.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

U nás to neplatilo. Manželka zkusila moje i3 a zůstala u své Q7. :-)

Obrázek uživatele M.Krupka

Q7 e-tron? :-)

Obrázek uživatele ozana

Asi je to převlečený chlap-macho.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Asi. :-)

Obrázek uživatele Kuk

Běda mužům, kterým žena vládne :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

To víš, mám spokojené manželství. Ani si nemohu stěžovat. ;-)

Obrázek uživatele Kuk

Jaký si to uděláš takový to máš :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Pokud si hlavně ženy myslí, že pro jejich dítka je ideální SUV 4x4 v naftě, tak je třeba na tom zapracovat pánové. Je třeba osvěta. Navíc Češi trpí syndromem velkého kufru. Mám dojem, že se neustále stěhují a tahají sebou zbytečné krámy. Své dětství jsem bez úhony přežil s bráchou v polském fiatu 125 P. Takže se konečně lidi proberte.Chci tim říci, že si rodinky kupují zbytečně velká auta.Hybrid je dostupný!!!!

Obrázek uživatele Kuk

Taky jsem se poskládal do své staré Fiestičky, ale toho času ušetřenýho tím že nemusím nic skládat jako tetris a surfový prkna, skejty, snowboardy a bagáž nebo celý nerozebraný kolo nahážu do kombíku a jedu je k nezaplacení. A ještě v tom můžu i spát. A to většinou jezdím sám! Ve 2, s partou nebo s rodinou je to už peklo.
Klidně bych pojížděl i v menším autě, ale vlastnit 2 auta už je daleko větší nesmysl.
Dále je pro mně neoddělitelný faktor pasivní bezpečnosti, ale rozhodně né ten falešnej SUVéčkovej :)))
Malý auto je ok pro neaktivní lidi.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Josef

Nekupují. Pro dvě děti s rodičema je dnes mnohem pohodlnější jezdit S-maxem než fábií. A to nehledě na bezpečnost. A většinou to těm ženskejm kupujou muži.

Obrázek uživatele Radovan

Moje 2 děti ve spalováku po necelých 3 letech s BEV a 3/4 roce s dvěma BEV v rodině vyloženě trpí a dožadují se elektromobilu. O ženě nemluvě.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Josef

My také jezdíme s dvojčaty v i3, o tom žádná. S-max už zase měsíc stojí. Ale je nutné to brát obecně... Pro některé lidi je bezpečnost vážně důležitá.

Obrázek uživatele Radovan

To by odpovídalo i v ČR. Podle toho jsou prodeje elektromobilů docela pěkné, když si vezmete, že o jejich existenci ví jen 40% lidí. Kdežto o spalovacích autech 100%.
Pokračujme dále: 85% si myslí, že není dostatek nabíjecích stanic, 83% irituje vysoká cena a 74% nejistota týkající se délky dobíjecích časů. Máme tedy ze 100 lidí jen 40, kteří vědí o existenci elektroaut, ale v průměru 32 z těch 40 lidí (80,44%) má 3 výše uvedené problémy.
Když 3% respondentů odpověděla, že vlastní elektromobil/auto do zásuvky, tak to musela být 3% z oněch 40%, co o jejich existenci ví, jinými slovy 1,2 člověka ze 100.
Co je potěšitelné, že 60% z těch, kteří si už elektromobil vyzkoušeli, říkají, že se jim ten zážitek líbil. Kdyby to bylo (a to nevíme, ale je to maximum) 60% z těch 40 lidí, co o existenci elektroaut vědí, tak se bavíme o 24 lidech ze 100.
8% se jízda v něm nelíbila, podle výše uvedeného šlo o 3 a něco (zarytého petrolheada :-)).
Pokud 1/10 dotázaných dokonce o pořízení elektroauta uvažuje, tedy jen z těch, co ví, že vůbec existuje, tak to máme pěkné 4 lidi ze 100, potencionální kupce.
Pro výrobce a prodejce elektroaut je tak úkol jasný:
1) informovat 60 lidí ze 100, že vůbec existují
2) přesvědčit 32 lidí ze 100, že je dostatek nabíjecích míst, nabíjení není dlouhé a cena elektroauta přijatelná
3) těch 24 lidí ze 100, co se jim líbil zážitek z jízdy, posunout k pronájmu/koupi
4) těm 4 lidem ze 100 co nejdříve pronajmout/prodat elektroauto
5) ty 3 petrolheady ze 100 nechat v klidu dožít, neboť mají na co umřít, dělají si to sami. :-)))
P.S. Ve čtvrtek si (můj) elektromobil zkusil poprvé řídit člověk, který se profesionálně zabývá FVE. Do té doby neřídil elektrického nic, jen jel jako spolujezdec chvíli v Tesle S. Když ani ti, co se solárama, tedy výrobou čisté elektřiny, zabývají, nemají elektromobil, tak jak to pak máme chtít po ostatních?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

ok - chvíli jsem přemýšlel, proč bychom to, aby jezdili v EV po lidech měli chtít? Ať si každý jezdí v čem chce a utrácí za co chce.... viz. citace vašeho kolegy z VŠB na loňském Ampéru - vždyť oni spalováci stejně vymřou.
Pak jsem si vzpomněl na přirovnání s kuřákem v dětském pokoji a před barákem. Ano, chtěl bych všechno co kouří, smrdí a dělá kravál co nejdál od míst, kde se běžně pohybujeme tzn. určitě je správné po lidech chtít, aby jezdili v EV.

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TipnU Si - řídil tEn pAn pOLitiK?

Obrázek uživatele Radovan

Ne. Normálně člověk, co se zabývá propočty a instalacemi FVE.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To mne jaksi překvapuje.

Jen k doplnění statistiky: většina dnešních majitelů BEV má hodně blízko k elektrice/elektronice (škoda). Já do statistiky patřím.

Je to problém záměny implikace a ekvivalence.
Majitelé BEV mají blízko k FVE, ale neplatí, že majitelé FVE mají blízko k BEV.
Asi jako s kuřáky. 90% nemocných s rakovinou plic jsou kuřáci, ale 90% kuřáků neonemocní rakovinou plic. (čísla jsou ilustrativní, to není k diskuzi zda to je 93% nebo 78%)

Obrázek uživatele Jolinar

+1

?? tak to musela být 3% z oněch 40%, co o jejich existenci ví, jinými slovy 1,2 člověka ze 100.

Tohle plyne z ceho? Tam se explicitne rika 3% respondentu (3 ze 100).

Coz mimochodem odpovida cca penetraci v Norsku, vypada to, ze i Kalifornie je pod. Takze se asi ptali v SF, ne nekde v Montane :)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

3 lidi ze 100 to nemohou být, protože pak bychom předpokládali, že všech 100 lidí ví o existenci elektroaut. Zná je ale dle průzkumu jen 40%, proto majiteli mohou být jen 3% z těch 40%, tedy 1,2 ze 100, ne 3 ze 100. Vlastnit elektromobil a nevědět, že existuje, je zvláštní, i když si matně vzpomínám na blondýnu, kde to tak skoro je :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Porad nechapu. Pro jistotu jsem si to precetl jeste jednou v originale. A porad mi z toho vyplyva:
Mam 100 lidi, kterych jsem se zeptal.
3 vlastni (a tedy implicitne znaji)
60 nezna (a tudiz implicitne nevlastni)
a ten nezmineny zbytek - 37 zna, ale nevlastni

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kromě toho že veškeré ankety jsou vždy a všude zmanipulované pro potřeby prezentujících... je tento článek plný tolika protimluvů a nesouvislých úvah že není vlastně o čem diskutovat. Slátanina hadr.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pocit, že není dostatek nabíjecích stanic (85 %), vysoká cena (83 %) a nejistota týkající se délky dobíjecích časů (74 %)
To není pocit.
názor, že elektromobily jsou luxusní zboží pro městské zbohatlíky.
Není názor, ale fakt.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepřipouštíte možnost, že by si někdo pořídil elektromobil protože to považuje za správné? To že se většina konfliktů již teď točí kolem ropy se vas zatím netýká a proto nemáte důvod připustit, že elektromobil není pouze hračka, ale možné řešení těchto konfliktů.
Něco jako osud dalších generací vás evidentně taky nezajímá. Hlavně, že naše generace má na co jezdit a co dýchat ... hlavně že je to levnější.

Obrázek uživatele Michelin

Takto totiž smýšlí lidé, jenž poměřují bohatství penězy.

Ano, ti co nyní kupují elektroauta, i když je to ještě finančně nevýhodné jsou skutečně duchem bohatší.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Josef

Zas bych to nepřeháněl. Bohatství přestanete poměřovat penězi ve chvíli, kdy vás peníze tak nějak přestanou trápit. Těžko můžete čekat od člověka, který celý život žije tak trochu na hraně, že tohle pochopí. Pokud vás finanční tlaky provází celý život a musíte se tzv. krotit, tak budete velmi pravděpodobně považovat ty peníze za dost důležité.

Obrázek uživatele PaRi

Názor R. Krautschneidera je, že bohatý není ten co má hodně peněz, ale ten, co málo potřebuje. Přimělo mě to přinejmenším k zamyšlení.

Zdroj: https://youtu.be/bpi758PYOJE

---

www.xpari.cz
2x Škoda CitigoE iV

Obrázek uživatele Josef

Já bych to viděl spíš tak, že bohatý člověk je spokojený člověk. Co je více než spokojený život se vším, co k němu patří? Nelze to kvantifikovat, každý to má jinak.

Obrázek uživatele Jolinar

podle me je to obracene, spokojeny clovek je bohaty clovek, ale bohaty jeste neni nutne spokojeny :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

+1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jestli někomu finance nedovolí koupit elektromobil, pořád má možnost nekoupit spalovací auto a tím nutit výrobce ke změně nabídky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Takze s ohledem na to, ze nemam na teslu (jine EV ani se zavrenyma a zavazanyma ocima nestaci na moje pouziti), tak zahodim i svuj spalovak, dam v praci vypoved a pujdu se prihlasit na socialku? Pak budu sedet doma v houpacim kresle, budu chroupat suche rohliky, a utesovat se tim, ze jsem tim nakopl vyrobce aby zacali delat elvnejsi EV....zajimava uvaha

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímavá interpretace mých slov:
Já napíši "nekoupit" vy interpretujete "prodat"
Já napíši "elektromobil" vy interpretujete "Tesla"

Co kdyby jste se zkusil řídit původní myšlenkou: neměnit toho vašeho spalováka do doby než se budou vyrábět elektromobily, které splní vaše potřeby.

Jenže to by se i dnešní nová auta dávno rozpadla v prach. :-)

Obrázek uživatele Josef

Tahle možnost je silně diskutabilní. Když auto nutně potřebujete a jsou situace, kdy se pořízení auta v podstatě nedá vyhnout, a pořizujete navíc ojetinu, protože na víc nemáte (to bude častý případ), tak tím nikoho k ničemu nedonutíte. Sami se musíte přizpůsobit.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná špatně interpretuji definici "nutně potřebujete auto", ale domnívám se, že ten kdo auto nutně potřebuje jezdí hodně a většinou zrovna to jsou ty případy kdy je elektromobil levnější ... stačí najít vhodný model financování.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No nevim, ja bych ze je to prave naopak. Lidi nejcasteji nutne potrebuji auto ze dvou duvodu:
1) bydli za mestem kde neni idealni hromadna doprava - tj autem jezdi kousek do prace, vozi deti apod - auto je sice denne v provozu, ale najede relativne malo KM (tj EV levneji nevyjde).
2) clovek hodne jezdi ruzne po republice, zpravidla kvuli praci - najezdi spoustu km, ale potrebuje na to i velky dojezd, casto by ho omezovala i tesla - aby tohle nejak zvladl tak si musi koupit tu teslu, a ta je proste pekelne draha (jinak by si koupil neco mnohem levnejsiho...)

Obrázek uživatele Josef

Je spousta případů, kdy hodně nejezdíte a přesto se bez auta v podstatě neobejdete. Rodiny s dvojčaty, rodiny s postiženým členem, rodiny bydlící na samotě u lesa, rodiny bydlící na vesnicích bez dopravní obslužnosti (a že jich je) apod. Ano, lze to řešit přestěhováním, ale zde je opět navazující problém s penězi...

Obrázek uživatele Michelin

Ještě je jedna životní situace kdy přestanete poměřovat hodnoty penězy, a to když Vás nebo někoho blízkého opustí zdraví.
Jinak s Vámi souhlasím.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obavam se, ze tim spis ten clovek (pokud nepatri do kategorie "penize neresim" zminene vys) bude resit penize na leceni a ne na "hracku" za 2.5 mega, at je jakkoliv eko...

Vzpominam na jednu pribuznou (dneska uz mrtva), ktere doslouzila kycel. Bud mohla penize neresit a rok si pockat nebo nasypat panu doktorovi tricitku - a to bylo chvili po revoluci sakra vic penez nez dneska - do kapsy a za mesic chodit. V te dobe bezna praxe (minimalne) v regionalnich nemocnicich. Takze idealy jsou sice hezke, ale kdo maze, ten jede :(

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Klasická odporná korupce lékařského socialistického monopolu u nás. A to ty svině ještě skládají Hipokratovu přísahu, mají svou lékařskou komoru, jsou vážený stav a je jich plná sněmovna i senát. Ostatně kauza Dráth hovoří za vše. In vino veritas (ve víně je pravda). :-(

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Josef

Klid. Moje manželka je doktorka a nic podobného se neděje. A Hipokratovu přísahu nikdo neskládá. To se pletete. Otázkou je, jestli je chyba v lékařích, nebo v systému, který jim ordinují politici.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Promiňte, ale v lidské medicíně vládne všude neskutečné předražování a bohužel často asi i korupce. Jen pro příklad, naprostý nesmysl jako jodisol mne naposled vyšel levněji u veterináře, než v lékárně.

Myslím že problém je několik rovin.

Jedna jsou asi mnohdy předražené pomůcky a léky pro lidi. Celkem by mne zajímalo jakou cenu si vykáže veterinář za lehkou "sádru" pro koně a kolik si vykáže lidský doktor za lehkou sádru na ruce, čistě jen za materiál. Psů s lehkou "sádrou" jsem viděl dost, lidí jenom pár.

Další problém je částečně v tom co se tu vymyslelo, systém, který mnohdy nutí lidi k tomu co nechtějí, k nákupu služeb o které nemají zájem, přičemž když dojde na věc, tak se mnohdy odmítá podílet na něčem jiném než co si usmyslí. Systém kdy člověk platí pojištění, ze kterého mu nepřijde příspěvek pokud chce trochu lepší péči je špatný. (Nebo tak nějak to bylo když jsem se na to naposledy trochu víc zajímal) To to rovnou můžeme zrušit a nahradit něčím jiným.

Poslední rovinou problému jsou samotní lidé a politici, kteří jim ve zdravotnictví naslibují hory doly černý les. Je až skoro fascinující jak nikdy nemají problém s penězi na operace zvířat, ale běda jak si mají doplatit pár stokorun v lékárně.

Dost velký problém je že zdravotní daň zohledňuje jen příjem, nikoliv to jak člověk čerpá a jak se o zdraví stará. Být to skutečné pojištění, tak se ti co se o zdraví nestarají, kouří atd. nedoplatí.

Obrázek uživatele Josef

Však já souhlasím. Jenom si nemyslím, že viníkem jsou lékaři.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Myslím že minimálně někteří v tom prsty mají.Zejména pokud začnou ovlivňovat předpisy.

Vezměte si jenom jak některé skupiny vyskakují jak čertík z krabičky, když před ně postavíte flaštičku s nápisem homeopatikum. Nebo řeknete domácí porod či tradiční čínská medicína. Jsou takoví, co by to nejraději zakázali.

Něco je obecně špatně pokud jedna skupina začne vnucovat svůj názor jiným. Jak jsou na netu aktivní tzv. antivaxers, tak ještě horší je potkat takového provaxera, podle kterého se musí očkovat všichni na všechno jenom protože je na to očkování (Nehledě na nepravděpodobnost kontaktu s patogenem), pak mohou způsobit mnohem větší škody v budoucnu (Co jsem slyšel očkování proti planým neštovicím časem vyprchává a u dospělého nemusí mít tak mírný průběh jako u dětí).

Obrázek uživatele Josef

Musíte se na to koukat i ze strany lékaře. Spousta lékařů je frustrovaná z případů, kdy se tzv. alternativec slavně léčil alternativně se zpočátku banálním problémem a když to došlo do stadia, kdy už se to nedalo vydržet, ale ani snadno léčit, tak se odevzdal do péče lékařů. A ti často už nebyli schopni nic udělat. A byli pomluveni, že všechno udělali špatně.

Homeopatika jsou nesmyslem. Jejich jedinou účinnou látkou je víra.

Domácí porod, při tom se každému lékaři otevírá kudla v kapse a mě taky. Pokud si tedy není rodička ochotna podobný porod zaplatit, včetně připraveného pojízdného sálu a porodního týmu v něm připraveného nebo není připravena zemřít v případě komplikací.

A co se týká očkování, jeho plusy mnohonásobně překonávají mínusy. Zdravé dítě ustojí očkování bez jakýchkoliv problémů. Je na rodičích, aby zvolili vhodného pediatra, který je schopen určit, zda je dané dítě zdravé a zda očkování bez problémů ustojí. Ale není na rodičích určovat, zda jejich dítě bude či nebude očkované a sobecky zneužívat rodičů a dětí, kteří to riziko podstoupili.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale je důvod to kvůli tomu zakázat, útočit na to při každé příležitosti? Podle mne není. Frustrace nemůže být přece důvod k tomu něco napadat nebo to chtít zakázat. Pokud někdo jde na medicínu, s tím že jej někdy někdo bude pomlouvat musí počítat, to je riziko práce s lidmi. Myslím že v momentě kdy si člověk volí VŠ by si už měl být vědomí této možnosti a že se to může stát. Neškodí také otázka co lidi k jiným způsobům léčby vede.

Ano, je to cukr, ale na druhou stranu pokud někdo chodí X let po doktorech a na jeho stav nic nezabírá, protože je psychosomatický, nebo se někdo u doktora dožaduje léků a podle testů je zdravý, tak asi nic lepšího než placebo nemáme. Takový případ jsem také už ve svém okolí viděl.

Ano, každý nechť koná podle svého vědomí a svědomí a jak myslí že je to nejlepší a nese si rizika, to ano. Ale tvrdíte že si ten porod má zaplatit, na druhou stranu, pokud je státem nucena platit zdravotní pojištění, neměla by mít náhodou právo si vybrat takovou sumu, kterou by dostala nemocnice za porod, aby si mohla uhradit takový, jaký se jí líbí? To se ale dostáváme na otázku jestli dále pokračovat v, podle mne nesmyslných, zdravotních a sociálních daní, nebo to převést na jiný model. Ono je dost situací ve kterých nastává, nebo hrozí že člověk je nucen platit státu a ten mu pak řekne smůla peníze tu nejsou, v mnoha zemích to třeba hrozí s důchody že během třeba 30 let nebude na důchody, přitom ti lidé budou těch 30 let na důchody platit poměrně nezanedbatelné částky.

Vážně myslíte že jenom protože máme na něco očkování tak se musí všichni očkovat na všechno na co to očkování je? Poslední on-line setkání s takovým velkým fanouškem očkování skončilo jeho monologem o tom jak je očkování proti chřipce životně důležité a jak pomalu bez něj člověk do druhého dne umře, na druhou stranu jsem se naučil pár nových cizokrajných nadávek.

Obrázek uživatele Josef

Vyjádřím se už jenom k tomu očkování. Ne, nemyslím si, že je třeba očkovat povinně proti něčemu jenom proto, že na to očkování máme. Ale očkování obecně je užitečné. Možná by některé nemoci šlo vyřadit. Ale já to rád nechám na odbornících.

Obrázek uživatele ozana

In pyxis pecunia :)

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Obrázek uživatele Josef

Ano, to je další možnost.

Obrázek uživatele Josef

V USA ta věta o zbohatlících neplatí. Třeba nového Bolta si tam může dovolit každý normální Američan. Vždyť to auto stojí výrazně méně než průměr ceny nových aut v USA. Průměr ceny nových aut v USA je mám dojem kolem 42000 dolarů a Bolt stojí po dotacích lehce přes 30000 dolarů. Na youtube jsou teď videa a zkušení elektromobilisté tam v jarních podmínkách jezdí i 300 mil na nabití (100 mil po dálnici 60 mph a zbytek ve městě). Viz https://www.youtube.com/watch?v=rtZz0wKGPDw

Obrázek uživatele Jolinar

myslim ze ne, prumer je tam 32000 dolaru pokud si pamatuji dobre.

Obrázek uživatele Josef

Hm, tak píšou přes 34000 dolarů. I tak je to pořád pod průměrem. https://www.cnet.com/roadshow/news/the-average-new-car-purchase-price-is-now-above-34000/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak nejaka "konzultacna spolocnost" urobi vyskum, mala by zverejnit aj otazku pre respondentov.
Napr. v tomto pripade je zaujimavy jeden komentar v povodnom clanku:
"Marco: On chargedev.com I found this:
About 60 percent of respondents picked the multiple-choice answers “I’ve never heard of electric vehicles” or “I’ve heard of electric vehicles but I don’t know much about them.”
So the 60% are the accumulated numbers for both questions not only for the first!"
ktory vysvetluje, ze do 60% boli zahrnuti aj vodici, ktori poculi o elektromobiloch, ale vela o nich nevedia.

Obrázek uživatele Vasek e-UP

stejne jako tehda je to o - Pokryti ! Cene ! A nebat se neceho noveho

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Elektromobily jsou luxusní zboží pro městské zbohatlíky. Přitom už dnes je jasné, že elektromobily a samořídící auta představují nevyhnutelnou budoucnost"

Ty dve vety se prece ale vubec nevylucuji ne? Stejne jako kdyzi treba mobil by vystrelek pro bar "zbohatliku" a dneska ho ma kazdy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

cez víkend mi vyskočil autostyl.sk/jaguar/skladove-vozidla/265/jaguar-xj8-3-2-v8?stockmake_id=1 - baťových ani nie desať tisíc evri - BEV stojí s dph a štátnym príspevkom trojnásobok.
s ktorým si urobímväčšiu radosť, iritujem (nas*riem) viacerých?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jako vážně chcete srovnávat nějakou 20let starou rachotinu s pravděpodobně přetočeným tachometrem a moderní nové EV? To snad ne :-))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

?
nepochopil som.
otázka bola o "s ktorým si urobímväčšiu radosť, iritujem (nas*riem) viacerých?"
o čo bude VÄČŠIA radosť z "moderného BEV" oproti autu, na ktoré som si ani pomyslieť netrúfal?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když vám to udělá radost tak si to kupte. Já bych za to tolik prachů nedal. Každému udělá radost něco jiného, mě by třeba ten moderní BEV udělal mnohokrát větší radost a na to co si myslí ostatní upřímně seru.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol