Magazín EV Sales zveřejnil žebříček pěti nejprodávanějších aut do zásuvky na světě. Do července 2016 jím s velkým náskokem je Nissan Leaf s 233 507 kusy.
1. Nissan Leaf
Nejprodávanější elektromobil, nebo obecně auto do zásuvky, je už pět let starý Nissan Leaf. Brzy se stane prvním elektroautem, které překročí jubilejní čtvrtmilion.
Což by bezesporu byla i krásná příležitost konečně představit nový Nissan Leaf, druhou generaci, která by se lépe blížila aktuální generaci elektromobilů jako je Tesla Model 3 či Chevrolet Bolt s dojezdem 383 km na jedno dobití.
2. Tesla Model S
I Tesla Model S s 132 020 prodanými kusy si zaslouží pozornost. Auto šlo na trh o 1,5 roku později než Leaf. A vyrábí ho firma, která je de-facto automobilovým start-upem.
foto: Tesla
Aktuální facelift Modelu S společně se zvýšením výroby přes 2000 kusů týdně a neustálými updaty by měly zajistit, že prodeje porostou dál.
3. Chevrolet Volt
foto: Chevrolet
Na třetím místě je víceméně čistě americká záležitost Chevrolet Volt se 117 394 kusy. Mimo jiné také díky nedávnému uvedení druhé, pokročilejší generace auta.
4. Mitsubishi Outlander PHEV
foto: Mitsubishi
Čtvrté místo si překvapivě připisuje superúspěšný plug-in hybrid Mitsubishi Outlander PHEV se 109 980 kusy. A tato číslovka závratně rychle dál stoupá. Mitsubishi udělalo hit, který se povede jen jednou za čas.
5. Toyota Prius Plug-in Hybrid
foto: Toyota
Čestné páté místo má dnes už spíše skomírající Toyota Prius plug-in hybrid s 76 374 kusy. Doufejme, že druhá generace pojmenovaná Toyota Prius Prime to vezme pořádně od podlahy a postrčí prodeje dál a výš.
pocitaju sa len auta ktore
pocitaju sa len auta ktore su na znackach ? lebo viete, elektricke golfove auticka z polska, jasterice, kolotocove auticka, a co take trolejbusy ?
a ked nahliadneme do historie, kolko nezdokumentovanych aut nabijanych z rozvodnej siete da vtedy vyrobilo, a pripominam ze svet, nie je len usa.
Outlander PHEV se v USA
Outlander PHEV se v USA ještě vůbec neprodává!
Škoda že nikde nikdo
Škoda že nikde nikdo nezveřejnil statistiku poruchovosti těchto aut.
Nisanu patří po zásluze
Nisanu patří po zásluze poděkovat, že tak dlouho držel elektromobil při životu a sám.
Tesle patří také velký Dík, za to že rozhýbal ty zkostnatělé automobilky k nějaké akci.
Já jaksi stále nepočítám plug-in hybridy do EV.
Kde je spalovák, tak je to stále špatně.
Toyotě patří dík za
Toyotě patří dík za masové uvedení aspoň hybridů na mapu světa a dotaženou technologii hybridů. Majitele plugin verzí to dostatečně namlsalo ke koupi celoelektritckejch vehiklů.
Tak Tesla jednoznačně
Tak Tesla jednoznačně úspěch vzhledem k ceně vozu.
Kdyby Tesla neměla velkej
Kdyby Tesla neměla velkej dojezd a síť dobíječej tak by to byla jen čistá exotika pro pár fandů po který neštěkne ani pes.
Aneb nabídni pořádnej dojezd, lidi to koupěj.
Zľahčujete to, akoby
Zľahčujete to, akoby výroba sériového elektromobilu s veľkým dojazdom a postavenie globálnej dobíjacej infraštruktúry bola maličkosť 🙂
Naopak! Vypichuju to proč
Naopak! Vypichuju to proč to lidi chtěj a kupujou i za ty velký peníze. V tom je právě ta Elonova nekompromisnost, že pokud chce s elektroautama uspět, nesmí nabízet polovičatý řešení. Majitelům Boltů to teprve začne docházet až uviděj jak majitelé TM3 bezstarostně hopkaj po SC, zatímco oni musej vychytávat záludnosti místních nabíječek, platebních systémů, kreditů atd. atd. o rychlosti nemluvě.
Majitelé TM3 nebudou hopkat
Majitelé TM3 nebudou hopkat bezstarostně po SC, páč standardně nabíjení na SC bude pro Teslu 3 pouze jako příplatek a jelikož budoucí majitelé budou velmi citliví na cenu, tak si v drtivé většině připlácet nebudou.
A to ti našeptala která
A to ti našeptala která víla? 😉
no,já bych spíš řekl,že
no,já bych spíš řekl,že to bude první věc,za kterou si
připlatěj
A Vy ji máte?
A Vy ji máte?
Ne nemám, ale koupil bych
Ne nemám, ale koupil bych si jí z fleku.
Takže nemá pořádný
Takže nemá pořádný dojezd? 😉
Já jen narážím na Vaše tvrzení, že stačí jen pořádný dojezd, aby to lidi kupovali. Proto jsem se ptal, zda ji už máte.
Mě třeba v tom brání cena, abych si pořídil Teslu S. 🙂
Nevím zda nerozumíte
Nevím zda nerozumíte psanému textu, ale pokud napíši, že „Kdyby Tesla neměla velkej dojezd a síť dobíječej tak by to byla jen čistá exotika…“ Tak to logicky znamená, že velkej dojezd i síť dobíječek MÁ a tudíž to už není žádná kusová výroba pár exotických kousků, ale regulérní sériová výroba.
Ono dávat milion korun za elektro autíčko které ujede něco lehce přes 100 km přijdě většině lidí moc. Ale dát milion za káru která ujede 300 – 400 km to už zní zajímavě.
Já se ale ptám na větu
Já se ale ptám na větu „Aneb nabídni pořádnej dojezd, lidi to koupěj.“ Nevím, proč mi odpovídáte jinou větou… Asi jste nepochopil, na co jsem reagoval… 😉
Která Tesla je za milion, abych s ní ujel 300-400 km? Já když jsem naklikal svoji konfiguraci Tesly S (svoji obvyklou výbavu do spalováku), tak jsem se dostal na 121 tisíc EUR s DPH, tj. přes 3 miliony Kč…
Ale nemám zase problém dát milion za auto s dojezdem do 200 km (což už dneska jsou), protože elektroauta do města jsou výborným doplňkem rodinné flotily a není problém je nabíjet každý večer jako mobil.
Ok. Vše co jsem řek v 1.
Ok. Vše co jsem řek v 1. příspěvku spolu souvisí a je to hlavním důvodem proč má Tesla úspěch.
400 000 objednávek za dva tejdny nebo za kolik je toho důkazem.
To jestli já mám nebo nemám Teslu je v globálu celkem nepodstatný.
TM3 bude kolem milionu Kč.
Nevím jak velký je u nás trh s pro 2. auta do rodiny za milion, ale vím že těch co si ho koupěj jako jediný auto do rodiny bude několikrát víc a ti budou radši za víc než jen 200 km dojezd.
Chevi volt je elektromobil s
Chevi volt je elektromobil s predlzovacom dojazdu, alebo pluginhybrid?
Ja osobne si myslim ze je to EVrex, nakolko benzinovy motor sluzi ako generator a priamy pohon zabezpecuje iba v rezervnom mode ked je vymlatena baterka a v tiahlom stupani to uz nevladze.
Ano, proto je to plug-in
Ano, proto je to plug-in hybrid :).
Plug-in hybrid je přece i
Plug-in hybrid je přece i to auto, kde motor slouží k přímému pohonu (nenabíjí accu), ale je schopno samostatné jízdy na elektromotor, jehož baterky lze nabízet ze sítě. Viz Toyota Prius Plug-in, BMW X5 xDrive40e, BMW 740e, atd.