350 000 Kč – cena elektromobilu Mitsubishi i v USA

Zatímco v , a některých dalších státech jako Costa Rica automobilka už nějakou dobu prodává svůj , prozatím nechávala čekat. U příležitosti se to ale mění. Mitsubishi ohlašuje, že nazvané „i“, určené exkluzivně pro americký trh, bude stát 20 490 dolarů plus cena dopravy ($720). V přepočtu kolem 350 000 Kč.   


Plně elektrické Mitsubishi i bude poháněno technologií MiEV stejně jako i MiEV, který se v domácím prodává už téměř dva roky.

Předobjednávky Mitsubishi i začnou v USA přesně 22. dubna v . Cena začne na neuvěřitelných 20 490 dolarech + 720 dolarů za dopravu (v přepočtu cca 350 000 Kč).

Cena se počítá včetně federální daňové úlevy 7500 dolarů. Některé státy či města poskytují ještě další dotace, takže může ještě klesnout!

elektromobily Mitsubishi i

Původním cílem bylo srazit cenu Mitsubishi i na 19 990 dolarů, ale to nakonec kvůli není možné.

Ten kdo si bude chtít elektrické auto pro Ameriku od Mitsubishi předobjednat, musí složit zálohu 299 dolarů na auto a 99 dolarů na inspekci domu (kvůli elektroinstalaci). Prvních 2000 lidí, kteří si auto předobjednají, budou ale poplatku za inspekci ušetřeni. Zajímavé je, že zálohy lze skládat pouze skrze PayPal.

Americké Mitsubishi i se proti Mitsubishi i MiEV poněkud liší – je větší a je lépe uzpůsobeno k provozu na dálnici. Nicméně cena v přepočtu se pohybující kolem 350 000 Kč je zdaleka nejnižší, za jakou bude možné sériově vyráběný elektromobil pořídit kdekoliv na světě.

elektromobily Mitsubishi i

Je zjevné, že Mitsubishi cílí na to, by se Mitsubishi stalo druhým, nebo ještě lépe spíše třetím autem do domácnosti. To bude určeno ke krátkým projížďkám po městě, do nedalekého zaměstnání, a tak dále.

Málokdo si však zatím nejspíš uvědomuje, že právě těchto cest bývá nejvíce, a tak se z elektromobilu Mitsubishi i může nakonec stát nejvyužívanější .

První předváděcí vozy budou v USA k dispozici v listopadu 2011, v showroomech pak bude k dispozici od ledna .

tisková zpráva

32 Comments on “350 000 Kč – cena elektromobilu Mitsubishi i v USA”

  1. ceny baterii?
    az vyprsi

    ceny baterii?

    az vyprsi zivotnost dnes prodavanych baterii, urcite nebude pack stat dnesnich 200.000. za posledni 2 roky klesly ceny o 80%. A to je jen zacatek. Cim vice se rozjede vyroba, tim rychleji bude klesat cena. Zapocitejte i licencni poplatky za uziti patentu a muj odhad je ze ňove baterie za 5-6 let kupite s 5ti nasobnou kapacitou za 20-30.000 Kc. A ohledne dnesich cen elektromobilu: kazda novinka ma premrstenou cenu, ktera se snizuje casem, penetraci trhu i naklady na vyrobu. Takze nashle v roce 2014 ( a mozna i drive) u elektromobilu typu miev za 300.000 bez dotaci.

    Ano, dnes je to jeste kravina, ale nekde se zacit musi. Byt to auto dnes za 300.000 tak je to pro mne idealni prostredek pro dopravu do prace a vubec k podnikani. Dojezd 100km je po praze dostacujici (tam i zpet), usetrene penize dobrych 6-10.000 mesicne.

  2. Ideální dopravní
    Ideální dopravní prostředek pro každodenní jízdy (do práce, do obchodu atd.), což u většiny lidí tvoří tak 80% celoročně najetých kilometrů. Pokud máte navíc rodinný domek a možnost pořídit si na střechu fotovoltaiku, můžete teoreticky jezdit i zadarmo. A jestli budou ceny pohonných hmot růst i nadále, tak to ani s tou návratností nebude tak špatné. Jedinou slabinou, které se obávám je životnost akumulátorů. Pokud bude potřeba je měnit každých cca 6-7 let, pak o návratnosti takové investice nemůže být ani řeč.

    1. Je fakt, že u současných
      Je fakt, že u současných elektromobilů se s největší pravděpodobností člověk během několika let výměně akumulátoru nevyhne. Ale kdoví, co bude v té době za technologii akumulátorů. Tehdy bude nejspíš náhrada s obdobnými parametry za pár korun nebo náhrada s několikanásobně větší kapacitou i životností za o něco víc korun, případně cokoliv mezi tím.

    2. Jaromír Vegr – EKOLO
      Jaromír Vegr – EKOLO elektromobily
      akumulátory SAFT, používané ve vozech PSA vydrží desítky let, jejich opotřebení je dáno pouze počtem cyklů viz tabulka a graf na http://www.elektromobil.wz.cz LiFePo akumulátory vydrží také dost cyklů-podle tzv. D.O.D ,což u nás ještě nikdo za 4 roky neověřil do konce. Dejte se k nám, dozvíte se více ! http://www.elektromobily-os.cz

  3. Myslim, ze aj cena 350000kc
    Myslim, ze aj cena 350000kc je za taketo auto prehnana. V podstate sa jedna len o tazko vyuzitelnu hracku. Cielovou skupinou zakaznikov budu v USA asi len teenageri, ktorym sa rodicia este neodvazia kupit normalne auto na vozenie, tak im kupia toto, nech sa trochu pohraju. Rozumna cena za toto auto by mala byt tak 100000-150000kc.

    1. Tá cena vôbec nie je
      Tá cena vôbec nie je prehnaná. Za spomínaných 150 000 zoženiete maximálne smradľavý vehikel s neprístupnou spotrebou 7l/100 km, ktorý sa v momente vypršania záručnej doby rozpadne. Skúsme vypočítať návratnosť: Na 100 km spotrebuje bežný elektromobil energiu za približne 2€, zatiaľ čo ten motor so spotrebou 7l 7*1,5€=10,5€. Ušetrená čiastka pre elektromobil činí 8,5€ na 100 km. Rozdiel 200 000 kč, alebo 8000€. 8000/8,5= 940€*100km = 94 000 km. K tomu samozrejme nepočítam výmeny olejov, sviečok, nedajbože výmenu spojky, turba a pod. Takže aj keby mala byť primeraná cena tohto elektromobilu 150 000 kč, za povedzme 3 roky sa investícia vráti. Ak som niekde urobil chybu, tak ma prosím opravte.

        1. Prosím, elektromobil
          Prosím, elektromobil Mitsubishi i nie je čínska napodobenina, takže akumulátor vydrží minimálne 8 rokov. Časom sa síce mierne zníži maximálny dojazd, no to je v porovnaní s problémami, ktoré sa úplne bežne objavujú u 8-ročných spalovákov drobnosť. Inak by mohla batéria prakticky prežiť celé auto. Napríklad už i „predpotopné“ NiCd batérie SAFT použité v elektromobiloch PSA majú životnosť 2700 nabíjacích cyklov. Lítiové akumulátory LiFePO4 majú životnosť 7000 cyklov, teda ak by sa to nabíjalo hoci po 50 km, tak ten akumulátor vydrží 350 000 km a ešte stále si uchová 70% kapacity. A uznajte, že 350 000 km za 3 roky len tak niekto neujde.

          1. A odkial beriete tu istotu,
            A odkial beriete tu istotu, ze bateria vydrzi taky pocet cyklov? A odkial beriete istotu, ze elektrina nezdrazie a auto nebude treba ddodatocne davat na kontrolu nejakemu elektroservisu? Nie som nepriatel elektromobilov, ale niektore veci nie su este celkom domyslene. Co tak napriklad burka? Viete, ze elektricke spotrebice by mali byt pocas burky vypnute?

            1. Mate pravdu, konstrukteri
              Mate pravdu, konstrukteri taketo detaily nikdy nedomyslia, a spotrebitelia su tupe stado namasirovane marketingom. Este ze ste im to vsetkym objasnil, vdaka za Vas odborny a podnetny prispevok.
              Sam by som sa rad opytal: a co ak vypnu prud? A co ak bude prsat, nekopne ma? A ked nebudu cerpacie stanice, kde sa na ceste zastavim na colu? Veru, este vela problemov treba v diskusiach rozobrat, pokym nam vyhoveju…

              1. A jak to, ze se neptate
                A jak to, ze se neptate pokazde kdyz nastupujete do spalovaku, na to, jestli vas pri desti nekopne???
                Jestli to nahodou nevite, tak v tom aute je kupodivu taky elektrina, prakticky vse krome motoru je na elektrinu i ten motor nejdirve musi roztocit elektrina!
                Navic pri startovani je tamdost velke napeti, kter by vas pozor, mohlo pekne nakopnout, kdyz byude prset, takze vam radim nevyjizdejte radeji s autem za deste ven, protoze by vas to mohlo „nakopnout“.

                Fakt nejdrive premyslejte a pak neco piste. to jsem se zase dnes nasmal.

                Videl jste nekdy „normalni“ baterii napriklad v audine A6? Asi ne, protoze ta zabira polovinu mista pod podlahou kufru!!! Je tak obrovska. A cim dal vetsi, protoze auta jsou cim dal vetsi zrouti eletriny.

                Takze otazky typu jestli me kopne, nebo jestli dojde proud, nebo jestli vypnou prodou jsou uz davno zodpovezeny a zabyvaji se tim jen hloupy a neznaly lidi jako vy co hledaji jakykoli nesmyslny argumenty jen aby meli svoji pravdu o tom, ze svet musi stale pouzivat ty same stare veci, ktere jsou preci nejlepsi a osvedcene.

            2. Tyhle komentare mam fakt
              Tyhle komentare mam fakt rad. Zrovna tak se muzu zeptat: A co kdyz dojde benzin? Co kdyz se budete chcit podivat zapalenou sirkou do nadrze jestli v ni je benzin? A co kdyz nalejete benzin do naftoveho auta? A co kdyz bude zatmeni slunce? A co kdyz …..

              Takovych co kdyz najdete na vsem a vsude a tyhle komentare jsou nanic. Neprinasi nic noveho zadne reseni, zadna technicka poznamka, zadny napad, zadna osobni zkusenost. nic, jen bludy.

            3. 1. elektricke spotrebice se
              1. elektricke spotrebice se maji vypinat pro pripad, ze by prisel blesk po dratech 220V. Ty na kole obvykle nejsou – mobil si za bourky vypinate taky?

              2. jistotu nemame, ale spolehnout se na to celkem da, treba podle baterie v mobilu nebo v aute, ktera plus minus deklarovany pocet cyklu dane technologie splnuje ci spise vetsinou prekonava.

          2. Zdravím, Fandovi nemá
            Zdravím, Fandovi nemá zmysel niečo vysvetľovať, pretože okrem toho, že je Chrobák Truhlík, tak vždy vyrukuje s novým čo ak?, alebo tak mi vysvetlite…, a ako večnému oportunistovi mu nikdy nikto nedokáže odpovedať tak, aby nevyvolal ďalšie otázky. Nechápe, že sa treba samovzdelávať, v pokroku vidí len prekážky a bude oponovať každému, vrátane seba. Keď človeka tie jeho výkriky unavia a prestane odpovedať, považuje to za víťazstvo. Podľa jeho príspevkov ešte nikdy nič nevytvoril, tak si skúša (márne) zdvihnúť ego na diskusiách.

            1. Nechapem, preco chodite na
              Nechapem, preco chodite na diskusie, ked vam vadi diskutovanie. Diskutovanie je vymena szhlasnych a nesuhlasnych nazorov. Vo vasom sukromnom svete asi vsetci so vsetkym suhlasia a vsetkym je vsetko jasne, preto vlastne o nicom ani nediskutujete. Maximalne sa asi zmozete len na ohovaranie niekoho, kto nema presny nazor, ako vy a tym to aj konci.

              1. To nebola odpoveď Vám, Vy
                To nebola odpoveď Vám, Vy máte vždy pravdu a Vám som odpovedal nižšie. Bolo to varovanie pre ostatných, aby sa nepokúšali diskutovať s Vami, pretože to (pri Vašom súčasnom diskusnom štýle) nemá význam.
                Na diskusie sa pozerám z viacerých dôvodov, jednak opravujú vecné chyby v článkoch, jednak rozoberajú veci z rôznych uhlov pohľadu.
                Výstredné názory neodmietam, niekedy sú vtipné, niekedy sú osviežením. Mne osobne vadí deštruktívna kritika (neponúkajúca riešenia v danej oblasti Otto netušil no a? a Vy ste to tušil? bez vyskúšania asi ťažko, však? ale je jednoduchšie mudrovať o tom na fórach, ako to mali urobiť, než dať kožu na trh a prísť s vlastným riešením), demagógia (zavádzanie – napríklad Vaše výroky o potrebnej hmotnosti batérií vzhľadom na Vami požadovaný dojazd), výroky typu tak mi dokážte, že…, kde rád vymýšľate východiskové situácie typu čo ak?, na ktoré nikto (okrem Vás) nie je zvedavý, a prezentovanie pomýlených názorov, ktoré vyplývajú z nedostatku vzdelania pri súčasnom miešaní nezmiešateľných faktov (napríklad Vaše viete, že počas búrky by elektrospotrebiče nemali byť pripojené k sieti?, čo je typický nástroj diskusného demagóga).
                Nemám chuť s Vami strácať čas, išlo mi len o to, aby ho s Vami nestrácali iní. Moje tvrdenia sa zakladajú na Vašich príspevkoch. Už viac ľudí Vám povedalo, že miešate hrušky s jablkami, a že ste diskusný trol, tak sa zamyslite nad tým, prečo Vám to povedali. Ak to považujete za ohováranie, je to Vaša pravda, môj zdroj: http://www.google.sk/search?q=site%3Ahybrid.cz+Fanda Väčšina Vašich príspevkov zodpovedá definícii Trvale udržitelná kráva S pozdravom Nepište mi, a podle možnosti nepište vůbec Vám želám príjemné sviatky a prípadnú duševnú obrodu.
                PS: opakujem, nemám chuť s Vami diskutovať. A aby som nebol len negatívny, niektoré Vaše príspevky boli k veci (konštruktívna kritika) a viem sa s nimi (nielen ja) stotožniť, toho sa držte; podľa možnosti v oblasti, v ktorej ste odborník.

          3. Jen opatrně s tím
            Jen opatrně s tím optimizmem, abychom se nedostali zase do opačného extrému. Ty předpotopní NiCd jsou zatím asi to nejlepší, co se kdy v EV objevilo. Jejich předpotopnost spočívá ve velké hmotnosti vzhledem ke kapacitě, malém napětí jednoho článku, paměťovém efektu a použití toxického kadmia. Stálost v čase mají ale vynikající, což dokazuje to, že vozidla jimi vybavená vesměs i po více než deseti letech stále jezdí pouze s mírně zkráceným dojezdem. Vedle toho slavné lifepo4 (mimochodem veškeré takto označované akumulátory jsou čistá čína) má papírově úžasné parametry, ale ty akumulátory mají strašlivě velkou úmrtnost už po několika měsících provozu nezávisle na výrobci a použití. Dřív se to svádělo na nedoladěné BMSky, nedotaženosti výroby u prvních sérií, ale problém, zdá se, pokračuje. Schválně si projděte nějaká zahraniční fóra věnující se EV.

            V tomto světle není divu, že výrobci vozidel jako Tesla, Nisan Leaf nebo právě iMIEV a konckonců i Toyota ve svých hybridech Lifepo4 nepoužívají a raději sází na osvědčenou klasiku, která sice papírově není tak stálá v čase, ale je alespoň nějak definovatelná.

        1. Dopredajové Picanto sa
          Dopredajové Picanto sa predáva za cenu od 174 000 kč, takže do úvahy pripadajú 2 možnosti: 1. podpultový predaj, 2. ojazdené auto. Prvý prípad bohužiaľ neprepočítam a ak beriete do úvahy ojazdeninu, tak porovnať môžem. Za 160 000 predáva EVC Group Citroen Saxo electrique http://www.evcgroup.cz/citroen-saxo-electric-ni-cd-foto.html.html so zachovalými NiCd akumulátormi a novým BMS. Takže keď Vaša Kia spotrebuje na 100 km 4,7l, tak mi to vychádza na 7,05€. U Peugeotu sú to 2€, takže rozdiel činí 5,05€. Cenový rozdiel 30 000 kč odpovedá 1223€. 1223/5,05=242*100 km = 24 200km. Takže to máte za rok späť, pričom nepočítam poistku, servis, výmenu oleja a pod.

          1. Uplne nove, model rok 2010
            Uplne nove, model rok 2010 se slevou, koupeno letos v unoru, zaruka 7let/150 tisic km.
            Mimochodem tady mate uplne nove za 140 tisic, pokud byste mel zajem.
            http://automodul.idnes.cz/kia-picanto-active-1-0-46-kw-c220478

            U Peugeotu zadna zaruka neni a nahradni dily nejsou. Kdyz se podela neco zasadniho, tak dojezdil. Navic asi nema topeni, co? A kdyz jo, tak asi elektricke – jaky je dojezd v zime v -20 s promrzlymi baterkami a zaplym topenim na cerstvem snehu?

            1. OK, skúsme to teda brať
              OK, skúsme to teda brať ako úplne nové auto. Cenový rozdiel 220 000 kč (8965€). Usporená čiastka u elektromobilu je 5,05€ na 100 km. 8965/5,05=1775*100km= 177 500km. Takže je to 6-7 rokov, teda niečo pred zárukou na batériu. To však už na Kiu záruka vypršala. A ak ide o dojazd v zime s premrznutými batériami, tak je na Hybrid.cz test Peugeotu iOn (prakticky totožné auto), kde vyšiel výsledný dojazd v zime 80km.

Napsat komentář