2012: V USA se prodalo 50 000 elektrických aut, nárůst 349 %!

Magazín Autobloggreen zpracoval data prodejů aut s alternativním pohonem v za prosinec 2012, a tedy i za celý uplynulý rok. Jsou více než povzbudivá. Prodalo se 49 962 aut na elektřinu (plug-in hybridů a elektromobilů), což znamená růst o 349 %!

Jakmile se na americkém trhu objeví vozy typu BMW i8 Spyder, je jisté, že prodeje alternativ porostou ještě prudším tempem
foto: Hybrid.cz

Prodej hybridů, plug-in hybridů, elektromobilů a dieselů v USA za rok 2012 dosáhl celkem rekordních 540 181 kusů. V roce 2011 to bylo 331 613. Z toho 49 962 byly plug-in hybridy nebo elektromobily, minulý rok to bylo jen 17 433.

Tak výrazný nárůst si jasně říká o pozornost automobilek. A ty už samozřejmě na nové trhy třesou. Není divu, že každý teď vyvíjí vlastní hybridy, plug-in hybridy a elektromobily. Ale jak na tom byl tedy prosinec?

Jak si vedli elektromobil Nissan Leaf a plug-in hybrid Chevrolet Volt už jsme psali: 1489 a 2633. Co další? Jednoznačně boduje Ford. Ford Fusion Hybrid si v prosinci připsal 3244 kusů. Podobně úspěšný je Ford C-MAX Hybrid s 3339.

Pozadu nezůstává ani Ford C-MAX Energi PHEV s 971. Elektromobil Ford Focus si připsal 167 prodaných kusů. Celkem Ford prodal 8124 vozů s hybridním či plně elektrickým pohonem.

Z nepřetržitého růstu se může radovat i Toyota. Ačkoliv prodeje klasického Prius liftbacku šly o 4,7 % dolů proti předchozímu roku (12 536 z 13 154), ostatní vozy rodiny Prius se většinou drápou vzhůru. Pris C má 3151, Prius V 2992 (pokles o 22,29 % proti prosinci 2011), Toyota Prius plug-in hybrid 1361.

Celkově má rodina Prius 20 040 prodaných aut za prosinec, o 17,85 % víc než v roce 2011 (17 004). Dále je tu Toyota Camry Hybrid s 4443, Toyota Highlander Hybrid s 588, Toyota Avalon Hybrid s 747 a elektromobil Toyota RAV4 EV s 52 kusy. Lexus prodal v USA za prosinec 2012 celkem 4918 hybridů.

Zbývají už jen “looseři” a “prémie”. Porsche prodalo 130 svých hybridů Porsche Cayenne S Hybrid (84) a Porsche Panamera Hybrid (46). Mitsubishi odeslalo k zákazníkům 77 svých elektromobilů Mitsubishi i. A v mátožně se potácející Honda prodala 512 vozů Honda Civic Hybrid, 243 Honda CR-Z, 310 kusů Honda Insight a 19 elektromobilů Honda Fit EV. Celkem pouhých 1084 aut proti 1819 za rok 2011.

Pozn.: výše uvedené údaje o celkových prodejích jsou pouze odhady. Nejsou započítány prodeje některých dalších výrobců (, , a dalších).

5 Comments on “2012: V USA se prodalo 50 000 elektrických aut, nárůst 349 %!”

  1. Kakže takto:
    Overall, the

    Kakže takto:

    Overall, the numbers are up – for alternative energy vehicles of all types and for the general U.S. market which saw roughly 14.44 million total sales in calendar year 2012 compared to 12.73 million in 2011.

    As they say, a rising tide raises all boats, but the alternative sectors are rising faster, if not as fast as some would like.

    Compared to year-end numbers in December 2011 of 31,100 total units for all makers, hybrid sales for 2012 totaled 43,690 units.

    Hybrid share of 3.2 percent in December is the highest since gas prices spiked in March and April of this year, even though gas prices in December were relatively low.

    Hybrid share was 3.0 percent in 2012 compared to 2.1 percent in 2011 and 2.4 percent in 2010.

    Total Prius sales are 235,000 for 2012, which is the highest ever versus last year of 135,000 and previous high from 2008 of 160,000.

    The original Prius “Liftback” for this year is at almost 150,000 units, so new varieties are primarily additive, at least to this point.

    It would appear also Ford’s Fusion hybrid is on the rise, the Buick Regal mild hybrid is possibly tanking.

    Newly launched hybrids to watch include Toyota’s Avalon hybrid and Jetta hybrid.

    New this year to Dashboard tracking is the lone CNG category which continues to plug away.

    As for plug-ins, the cat is definitely out of the bag, and more vehicles are pending. In December 2011, we recorded just four models for sale in the U.S., and only the Leaf and Volt sold in significant numbers – 954 units and 1,529 units respectively that month; and year-end total for the Leaf was 9,674 units, and the Volt sold 7,671 units in 2011.

    Total plug-in cars recorded sold in calendar year 2011 – not including from Tesla that does not routinely report numbers – was 17,813 units.

    In calendar year 2012, we’re counting 11 plug-in makers – including estimates from Tesla. Uncounted are numbers from Fisker and Coda which are limping along, but definitely adding some vehicles to the population of plug-in vehicles.

    Total recorded calendar year plug-in sales are 53,172, or – if you want to compare apples-to-apples and delete Tesla which was selling but not counted last year – 50,772 units.

    This is a decent jump above 17,813 units counted but not quite ready to take over the mainstream vehicle world just yet.

    Noteworthy also is plug-in share has been consistent over the last three months at 0.6 percent, which represents highest rate to date vs. 0.4 percent for year.

    As for diesel sales, these are also up somewhat and with more models in the pool as well and more pending.

    In calendar year 2011, the U.S. market bought 101,624 “clean diesel” cars. This does not count diesel light duty trucks. This year the number of “clean diesels” rose to 125,522.

    Diesel share is consistent at 0.8 percent in December and in 2012 and 2011, but will rise in 2013 as the Jeep Grand Cherokee and Chevrolet Cruze diesel will be introduced.

    The Passat diesel is probably in short supply as gas powered vehicle sales are going up, but diesel sales are relatively steady.

  2. TO:ctirad.
    No par desitek

    TO:ctirad.
    No par desitek kusu to zrovna neni. spise par stovek nebo nejaky ten tisic.
    no a pokud rozjedou vyrobu tak jak planujou(cemuz neverim a to jsem fanda a optimista) tak bude v roce 2013 cca 30% trhu s elektromobilama v USA patrit jim,
    Spis ale nezvladnou ty sve predsevzeti o 30 000 vyrobenych kusech a bude to 20 000, i tak to bude 20-30% trhu. No co si budem nalhavat, budou mit na elektromobili v podstate monopol(40%+) tak jen muzeme doufat ze se zahy pripoji s podobnym strojem nektera velka automobilka.

  3. Co se divíte? Jakmile se
    Co se divíte? Jakmile se budou prodávat v Evropě auta typu a parametrů automobilky Tesla, tak i tady budou prodeje. Zatím tu jsou jen malinkatý krabičky s minimálním dojezdem. Navíc je vrcholem když zavedený automobilky starýho kontinentu představí svý nový elektroauta s dojezdem okolo 150 km. Asi je opravdu potřeba nových automobilek který musí ukázat cestu starým molochům!

Napsat komentář