2012: podrobný přehled prodejů elektrických aut

Jan Horčík - 15 Duben 2013

Magazín InsideEVs dal dohromady kompletní přehled prodejů elektrických aut (elektromobilů a plug-in hybridů) za rok 2012. Celkem se prodalo 127 000 kusů. Globální automobilové prodeje v roce 2012 ovšem dosáhly 80,9 milionu.Auta do zásuvky zatím tvoří mizivé procento celkových prodejů aut na světě

Auta do zásuvky zatím tvoří mizivé procento celosvětových prodejů automobilů
foto: Hybrid.cz

Není žádným překvapením, že nejprodávanějším autem do zásuvky v roce 2012 byl Chevrolet Volt/Opel Ampera s 31 400 kusy. Následuje Toyota Prius plug-in hybrid s 27 181 a do třetice všeho dobrého elektromobil Nissan Leaf s 26 566 kusy.

Pak už v žebříčku najdeme téměř samé elektromobily: Renault Twizy (9020), Renault Kangoo (5674), Citroen C-Zero (3152), Peugeot iOn (3095), Tesla Model S (2650), Mitsubishi i-MiEV minicab (2487). Nový plug-in hybrid Ford – C-MAX Energi, si připsal 2374 kusů.

Jediným čínským zástupcem v seznamu je BYD e6 s odhadem 1700 prodaných kusů. Následují opět Francouzi: Bolloré Bluecar s 1543 vozy a Renault Fluence Z.E. s chabými 1407. Plug-in hybrid Fisker Karma si za rok 2012 připsal 1073 prodaných vozů.

Odhadované prodeje Smart Fortwo ED se pohybují kolem 1000 kusů, elektromobil Ford Focus Electric má 685 kusů, Toyota RAV4 EV 192, Honda Fit EV asi 150, Tesla Roadster 132, Coda Sedan 125 a nakonec Renault Zoe s 60 kusy (začal se prodávat až na konci roku 2012).

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nevadily by ceny a fotky jednotlivých modelu

Nevím, jakou vypovídající hodnotu má srovnání automobilů s různým datumem uvedení (Ford Focus Electric uvedený v květnu vs. Toyota Prius plug-in hybrid uvedená až v září).

Obrázek uživatele Jolinar

S ohledem na to, ze ten co se zacal prodavat pozdeji prodal 39x vic kusu za polovicni dobu (tedy efektivne zhruba 78-mi nasobna rychlost prodeje), mi takove srovnani vubec nevadi...


veletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?