Americkému magazínu Motor Trend se přímo od inženýrů, kteří pracovali na vývoji elektromobilu Chevrolet Bolt, podařilo vyzjistit desítku zajímavostí.
foto: Chevrolet
1. Sešlápnete-li plynový pedál až na podlahu, vydrží elektromobil Chevrolet Bolt EV ujet maximální rychlosti 150 km/h asi 256 km. Pokud tedy nezapnete na maximum topení či klimatizaci, pak to bude méně. To tak nějak odpovídá nedávným uživatelským zkušenostem s dojezdem 305 km na dálnici s klimatizací.
2. Sedačky auta jsou asymetrické, v části směřující ven z auta je umístěn airbag.
3. Po zmáčknutí tlačítka Start prochází auto diagnostikou asi 1400 položek během méně než půl sekundy.
4. Elektromobil Bolt EV využívá pro cirkulaci chladící kapaliny jádrem ohřívače odporové topítko.
5. Pokud nastavíte v autě maximální rekuperaci, auto se po zastavení při zařazené rychlosti nebude pohybovat kupředu jak to u automatů bývá („creep“). Mohlo by tedy být relativně snadné zapomenout zařazenou rychlost a vystoupit z auta. Naštěstí na to konstruktéři pamatovali a jakmile si odepnete pás a otevřete dveře, auto se samo přepne do polohy P („park“).
6. Karoserie auta váží 370 kg, baterie váží 430,5 kg.
7. Pohotovostní odpojení hlavní baterie najdete po odklopení polštáře zadní sedačky.
8. Palubní nabíječka při rekuperaci zvládne max. výkon 60 kW.
9. Auto lze nastavit tak, aby se nabilo max. na 90 % kapacity.
10. Zadní kamera má vlastní čistící zařízení, které se aktivuje vždy, když zařadíte zpátečku.
Aj tak si v suvislosti s bodom 8 myslim, ze pani z
Aj tak si v suvislosti s bodom 8 myslim, ze pani z MOTORTREND-u nemysleli rekuperacne nabijanie ale standardne DC nabijanie 60kw z externej rychlonabijacky. Tak ako niektori novinari nerozlisuju a AC nabijaci stojan nazyvaju nabijackou tak sa kludne mohlo stat, ze novinari z MOTORTREND-u mysleli nabijanie, nie nabijacku.
* 150 km/h / dojezd 250 km to je pěkné …
* Po zmáčknutí
* 150 km/h / dojezd 250 km to je pěkné …
* Po zmáčknutí tlačítka Start prochází auto diagnostikou asi 1400 položek během méně než půl sekundy… Kdo ví co je tam za procesor a operační systém??
* odepnete pás a otevřete dveře, auto se samo přepne do polohy PARK … a má i automatickou ruční brzdu??
* Zadní kamera má vlastní čistící stěrače … tak to je SUPR :)))
1/ nikde to nezverejnili, ale cekal bych nejaky arm (neco ve
1/ nikde to nezverejnili, ale cekal bych nejaky arm (neco ve stylu raspi – cili cca 1GHz procak) a malou linuxovou distribuci. Nicmene ta diagnostika nejspis nepojede na jedinem pocitaci, ale na ruznych modulech paralelne (sve testy projede abs, budic motoru, entertainment…)
2/ tohle je blbe prelozene: Unclick the driver belt, and the electric parking brake sets; open the door, and the car selects park automatically – pri odepnuti pasu „rucni“ brzda (doufam, ze to v menu pujde vypnout) a pri otevreni dveri „park“
3/ podle obrazku jsou to ostrikovace
Nemá stěrače, ale ostřikovač.
Zadní kamera se zapne
Nemá stěrače, ale ostřikovač.
Zadní kamera se zapne pouze při zpátečce 🙁
jasný to byl vtípek ..:) Ale tak tu automat parkovací brzu
jasný to byl vtípek ..:) Ale tak tu automat parkovací brzu na všechny kola nebo aspon napravu ma nebo nemá? víš??
Nevím. Zeptej se třeba na FB skupině uživatelů Bolta.
Nevím. Zeptej se třeba na FB skupině uživatelů Bolta.
K tomu zabrzdění: Byl jsem svědkem toho, jak kolega
K tomu zabrzdění: Byl jsem svědkem toho, jak kolega vystoupil z Passatu, když zastavil v mírném kopečku, prakticky na rovince. Auto se však po pár sekundách odbrzdilo a nabořilo do vedlejšího auta.
Bylo to… nečekané. Pocitově vystoupíte se zabrzděného auta (motor běžel), které se za chvíli samo odbrzdí.
celkem se mi líbilo řešení u eGolfu – zadní kamera je
celkem se mi líbilo řešení u eGolfu – zadní kamera je schovaná pod znakem VW na pátých dveřích. Ten se po zařazení zpátečky malinko vyklopí a kamera vykoukne a pak se zase schová tzn je stále čistá a čistící mechanismus žádný nepotřebuje – elegantní… 🙂
Skvelé
1 bodu mám problém uveriť pretože to už je naozaj
Skvelé
1 bodu mám problém uveriť pretože to už je naozaj dosť a o pár km viac by zvládla kamarátová Tesla S P85+ ktorá už ale má cez 200.000 km no 300km by už asi nedala pri 150ke.
Bod 8 – môj Ioniq vie dať až 69kW pri rekuperácii – to ukáže počítač z asi 130Km rýchlosti.
78 kW – to je hodnota, které jsem se dotkl při rekuperaci s
78 kW – to je hodnota, které jsem se dotkl při rekuperaci s Kia Soul EV. Vždy jen ale na krátkou dobu, jinak bych musel být asi hodně rozjetý a z pořádného kopce. Normálně tak 40 – 60 kW, podle stylu jízdy.
Veľmi pekné hodnoty.
Veľmi pekné hodnoty.
Ano, pěkné hodnoty! Je na nich vidět, kolik energie
Ano, pěkné hodnoty! Je na nich vidět, kolik energie spalováci ničí na brzdách a kvedláním oleje v motoru, místo aby na tuto energii vyjely třeba nějaké kopce (zdarma). Je zábavné pozorovat lidi, když jim to přímo ukáži v e-autě. Jen se diví.
Výkon rekuperační je to pěkný, ale protože netrvá
Výkon rekuperační je to pěkný, ale protože netrvá dlouho, tak moc energie nedá. Pokud auto pojede po rovině, tak se rekuperuje jen kinetická energie a té až tak moc nebude. Podstatnější bude energie polohová a to při jízdě z kopce, to už může nějaké ty kwh udělat.
Přesně! Například když jedu ze Žďáru do Brna přes
Přesně! Například když jedu ze Žďáru do Brna přes Tišnov, jsou tam kopce, kde mi to přidá i 3% do baterie (např. Leaf). A e-NV200 na dálnici při testování na Vystrkov: rozjeto na 130, vyřadím a plachtím (20% v baterii), potřebuji dobrzdit před sjezdem – zařadím D, pak B a za chvilku 21%, pak sjezd z dálnice a než pod dálnicí zastavím na křižovatce, už je tam 22%. Moc pěkné pocity, které přeji zažít!
Bylo by prosim mozne upresnit bod 4. cirkulace vody odporovym
Bylo by prosim mozne upresnit bod 4. cirkulace vody odporovym topitkem? To je nejake expanzni teleso ktere se teplem roztahne a tim vytlaci objem vody a ochlazenim zase stahne? Neco jako pistove cerpadlo?
Bolt EV uses a resistance heater that circulates coolant
Bolt EV uses a resistance heater that circulates coolant through a heater core
Topítko ohřívá kapalinu, nikam ji netlačí.
Kam ta cirkulace smeruje, kdyz nikam nic necirkuluje?
Kam ta cirkulace smeruje, kdyz nikam nic necirkuluje?
cirkuluje skrz jádro ohřívače, kapalina pak ohřívá
cirkuluje skrz jádro ohřívače, kapalina pak ohřívá akumulátor nebo interiér vozu
Palubní rychlonabíječka zvládne max. výkon 60 kW.
To jako
Palubní rychlonabíječka zvládne max. výkon 60 kW.
To jako fakt má 60 kW nabíječku AC ?
Kde se s ní bude připojovat ?
To nezvládne žádná zásuvka, to je odběr přes 80A v jedné fázi u všech tří!
A konektor CCS to má ?
Redakce neuvedla, ze to je pouze pri rekuperaci!
Redakce neuvedla, ze to je pouze pri rekuperaci!
Doplněno, díky za upozornění.
Doplněno, díky za upozornění.
Proto jsem na to upozornil.
Díky.
Proto jsem na to upozornil.
Díky.
Jistěže nemá. Evidentně to znamená, že při použití DC
Jistěže nemá. Evidentně to znamená, že při použití DC nabíječky je strop 60kW.
Aj tesla model s dáva do 60KW pri rekuperécií brzdnej
Aj tesla model s dáva do 60KW pri rekuperécií brzdnej energie.
Bolt je teda ozaj dobrý za tu cenu.
BOLT pochadza z „jednofazovej“ krajiny, takze ma jednofazovu
BOLT pochadza z „jednofazovej“ krajiny, takze ma jednofazovu nabijacku. Aj europska verzia BOLT-u, t.j. OPEL Ampera-E ma len jednofazovu nabijacku. Nabijaci konektor Ampery-E v aute je Combo, ktoreho AC cast je Type2, no pouziva len jednu fazu z trojfazoveho type2 konektora – t.j. podobne ako IONIQ ma spodne dve dutinky pre 2. a 3. fazu prazdne. Len Tesla, hoci tiez pochadza z „jednofazovej“ krajiny a v US ma jednofazovu nabijacku instaluje pre europpske verzie trojfazovu nabijacku.
Chevy,Chevy prijed se ukazat na Amper !!
Chevy,Chevy prijed se ukazat na Amper !!